Gierige acties

Maar als ik 90 euro krijg als cadeau hoef ik dat toch ook niet te delen? Waarom moet dan dan wel als het een bon is?

2 likes

Dat kan wel hoor :smiley: ga maar es in de moeder-pijler op dit forum kijken haha. Ik vind het echt totaal onbelangrijk waar dat geld vandaan komt; al heb ik het gevonden (oké slecht voorbeeld haha) maar het is nu mijn geld.

En zelfs als ze besluit om die vriendin de helft te laten betalen heeft die vriendin een voordeel, want ze betaalt maar de helft van 90€ ipv de helft van 155€ toch?

2 likes

Heel interessant hoe de meningen hierover verschillen. Snap nu ook waarom er huwelijken stuklopen op dit soort kwesties.

8 likes

Dat zou ik ook niet gierig vinden? Maar in dit geval is de bon meer waard dan dat als je het bedrag van de overnachting door tweeën splits. Dan zou ze toch kunnen zeggen van ik heb 90 euro aan de bon jij betaalt de rest van 65 euro. Ipv dat je die 65 euro door twee splits en nog 45 aan je vriendin vraagt.

Ik was bezig met een reactie maar eigenlijk wat @Eddie zegt.
En het zou nooit in mij opkomen dat als een vriendin door een bon van mij minder hoeft te betalen om dat bedrag dan terug te vragen.

Nee met de bon zijn we niks kwijt aan de overnachting! Zonder bon kost de overnachting EUR 155. Bon heeft de “gever” EUR 90 gekost.

1 like

Oh nou dan snap ik eigenlijk al helemaal niet waarom je geld aan je vriendin zou vragen. Grote kans dat zij dan voorstelt om het eten te betalen, althans dat zou ik dan doen.

11 likes

Haha, dat is misschien ook wel één van de belangrijkste redenen waarom mijn vriend en ik geen gescheiden financiën hebben.

Met iemand in een hotel slapen op jouw bon zien als dat diegene jouw een dienst bewijst vind ik wel heel cynisch. Je deelt gewoon een leuke ervaring. Ze hoeft niet in een natte kelder met kakkerlakken te liggen.

Het is voor die vriendin toch ook leuk? En nu heeft ze een hotelovernachting die veel meer geld waard is voor 45€, ik snap werkelijk waar niet waar mensen over vallen. Ze heeft een bon van 90€ en deelt die met haar vriendin, waardoor beiden maar 45€ kwijt zijn. Dat is geen poot uitdraaien, dat is een leuk cadeau. En als je het zo doet dat de een de bon geeft en de ander het eten betaalt heb je helemaal geen gezeik over geld en gewoon allebei een leuk weekend :stuck_out_tongue:

11 likes

Ging je toch al een weekendje weg met die vriendin, of heb je haar meegevraagd omdat je nog een bon had liggen? Dat vind ik ook wel een groot verschil.

Ja ik wil ook niet in m’n eentje naar de bioscoop, maar als ik dan een vriendin meevraag verleent zij mij toch geen gunst? Die ander vindt het ook leuk.

5 likes

We waren het sowieso al van plan :wink: prijzen van overnachtingen vielen me alleen tegen op booking/com en toen bedacht ik dat ik nog een bon had.

Maar ook als niet! Het is jouw geld hoor en je mag dat zo uitgeven als je wilt. Niet gek laten maken :slight_smile:

Hier moest ik even over nadenken maar ja. Ik had iets ter waarde van 7,50€ en nu niet meer, dus heb ik dat ook uitgegeven. In dit geval zou ik dat geld niet terugvragen hoor, dat is ook gek, maar theoretisch klopt het.

Precies
En @Monstertruck als die hotel overnachting normaal 150 euro kost heeft die vriendin ook meer voordeel.

1 like

Vind dat totaal niet gierig

1 like

Oké goed betoog. Ik ben niet van mening dat ik 45€ zou moeten krijgen van mijn vriendin, maar wel dat zij voordeel heeft en dit krijgt. Het etentje dat weekend zou ik dan een goede ruil vinden.

Ik vind het stom dat zodra je besluit dat je de cadeaubon gaat delen (en dus geen €45 vraagt) je verwacht dat je vriendin een etentje betaalt. Als ze ervoor kiest om dat niet te doen, is zij dan ineens gierig?

Naar mijn mening is €45 vragen niet gek als jij die bon hebt. Als die bon er niet was geweest dan was ze meer kwijt geweest. Plus als je die bon zelf zou hebben gekocht dan zou je er ook €45 voor willen hebben. Nogmaals: het is je eigen keuze om er wel of geen geld voor te vragen, maar vervolgens verwachten dat je vriendin een etentje terug betaald vind ik echt krom. Dan kun je net zo goed €45 vragen en is het tenminste duidelijk van tevoren en wordt niemand teleurgesteld. Kan me niet voorstellen dat ze het naar zou vinden om €45 te betalen in plaats van het beoogde 155/2.

13 likes

Hierop aanhakend; misschien was je anders helemaal niet naar dat hotel gegaan. Ik zou eerder iets zeggen als: ik heb nog een bon, die kunnen we ervoor gebruiken. Mag jij mij meenemen voor cocktails oid

Ja dit precies.