Gierige acties

Ik snap dit niet, want in het geval van 45 euro moet je samen toch ook nog die 65 euro betalen? Volgens mij is het dan de bedoeling dat vriendin 45 euro naar vraagsteller overmaakt, en dan nog de 65/2 aan het hotel.

Nee ze kunnen met die bon daar samen zonder extra kosten overnachten. Maar zonder die bon zou het in dat weekend 155 euro zijn voor een overnachting.

Oja ik snap het nu.
Ik vind 45 euro terugvragen heel apart, maar ik zou wel de stomme verwachting hebben dat die vriendin dankbaar is dat ze mee mag :’) En dan stiekem zou ik denk ik ook hopen dat ze me trakteert op iets. Omdat het haar wel 155/2 euro scheelt.
Maar als je er hele berekeningen of overdenkingen bij maakt dan misschien niet besteden met die vriendin, maar met je vriend (al zou ik dan denk ik ook hopen dat hij een etentje/drankjes keer betaalt :p)

2 likes

Haha PRECIES dit zou ik ook hebben!

Ik vind het trouwens heel normaal om een bon te delen als je die hebt. Dus bijv. ook als je een bioscoopbon hebt voor 1 pers. dat je dan de kosten van het tweede ticket deelt. Tenzij je krap bij kas zit/anders niet kunt gaan.
Ik weet niet of ik het per se gierig vind als je het niet doet maar wel een beetje onbeleefd. (Ik zou het overigens niet raar vinden als een vriendin dit niet zou aanbieden maar ik zou het zelf wel ongemakkelijk vinden om het niet te doen.)

Als de bon de kosten dekt vind ik het wel gierig om geld terug te vragen om de redenen die iedereen al heeft genoemd.

2 likes

Oh ik bedenk me nu dat ik best vaak deze situatie heb want ik win best regelmatig kaartjes voor festivals of optredens. Ik neem die ander gewoon mee, maar dan vind ik het ook leuk als die ander mij trakteert als dankje dat diegene mee mocht. Maar heb ook al vaker de kosten die we daar maken gewoon gesplitst en dat is ook ok, vind het namelijk ook leuk dat iemand met me mee wil/gaat.
Of misschien is winnen dan nog anders dan krijgen voor je verjaardag?
Ik heb wel eens bios kaartjes gekregen, toen nam ik m’n vriend gewoon mee natuurlijk. Maar ik vond het stiekem wel stom dat hij niet voorstelde om een drankje te kopen :’) Niet uitgesproken :stuck_out_tongue: Was ook niet verplicht om hem mee te nemen natuurlijk dus was een verwende stiekeme hoop.

2 likes

Hahah vind dit echt heerlijke discussie en ik heb ook zoiets

Ik heb een bon voor m’n favoriete cafĆ© voor 50 euro. Hoofdgerecht is daar 15 euro ofzo en het is meer een soort hippe bruine kroeg.

Ik wil aan twee vriendinnen vragen of ze daar hapje willen eten en ik zeg ook dat ik die bon heb. Is het dan gierig dat ik verwacht dat zij de restanten betalen? Dus stel het is 80 Euro in totaal, dat zij 15 euro allebei neerleggen?

(Ik zou het overigens verwachten maar niet hardop zeggen haha)

Nee ik vind dat niet gierig maar ik zou het wel van tevoren vragen/aangeven denk ik. Net zo fijn om dat gewoon duidelijk te hebben, dan weet je zeker dat het tijdens de avond zelf niet ongemakkelijk is als de rekening komt.

9 likes

Ik zou dan bij het afrekenen pas die bon inleggen denk ik en dan vragen of zij de rest willen betalen

1 like

Nee vind ik niet gierig, maar ik zou dan wel iets zeggen als ā€œik leg die bon van €50 in, overige kosten zijn voor jullieā€ en dan niet uitgebreid cocktails bestellen of kaviaar ofzo.

1 like

Haha het is een bierbrouwerij dus de rekening zal niet veel afwijken van m’n voorbeeld

Ik zou dat gewoon in de groep gooien voordat we gaan, of dit gierig is etc. is toch ook afhankelijk van wat er normaal is in jullie groepsdynamiek etc.

Ik zou het restant van het bedrag denk ik gewoon splitten en met zn allen betalen

4 likes

Huh nee ik vind dat juist tegenovergestelde van gierig

2 likes

Haha oh echt? Ik dacht dat dat wel zou kunnen omdat je dan toch meer betaalt dan de rest

Edit: ooh dacht even dat het hun favo cafe is en dat ze vaker daarheen gaan. Had even niet begrepen dat die vriendinnen normaal daar niet heen zouden gaan en het echt op uitnodiging is

Oh jongens dit vraagt om een poll.

De helft van de waarde van een tweepersoonsbon terugvragen aan diegene die jij meeneemt is:

• Gierig
  • Niet gierig

0 stemmers

Geen cash voor de bon vragen, maar wel verwachten dat de ander de overige (beperkte) kosten op zich neemt is:

• Gierig
  • Niet gierig

0 stemmers

Ik denk eerder dat ik zou denken: oh vet chill, ik hoef maar 15 euro te betalen ipv 35.

2 likes

Ik zou het echt onwijs gierig vinden als een vriend dan zou vinden dat de rekening gesplitst moet worden ook al leg jij een bon in twv 60% van de rekening. Maar je hebt gelijk, vragen om ongemakkelijke situaties bij het betalen van de rekening.

Gierig gierig gierig gierig

Ik heb laatst bij een vriendin gegeten en wacht nog op het tikkie voor 2 euro wat ongetwijfeld komt :joy:

3 likes

Unfriend

10 likes