Gierige acties

Nee we gaan er wel vaker heen! Met m’n verjaardag ging ik er heen met 6 meiden (alles betaald) en we gaan ook af en toe met z’n drieën hierheen (beste twee vriendinnen)

Vind het zo interessant hoe iedereen hier over denkt. Zal laten weten wat ik ermee gedaan heb over paar weken

1 like

Als je vier kaarten voor een dierentuin, theater oid hebt en je neemt vrienden gratis mee zou ik het wel leuk vinden als die vrienden dan 1 drankje betalen ofzo. Of het parkeergeld. Gerust niet alles.

Had dit toevallig laatst en kreeg na afloop een tikkie voor een drankje wat die vrienden hadden betaald.

Hoe reageer je daar dan op?

Ik zou die bitch zijn die een tikkie terugstuurt voor de kaartjes. Je gaat toch geen colatikkie sturen als iemand je meeneemt. Dus wat dat betreft verwacht ik dan wel dat iemand beperkte overige kosten op zich neemt :woman_shrugging:

6 likes

Hoe is dit gierig, zij betaalt letterlijk in haar eentje het grootste deel.

4 likes

Ik vind het gierig omdat je (1) mensen uitnodigt voor iets wat ze anders niet zouden doen in combinatie met (2) een bon die jou niks kost en dan verwacht dat de rest het restant betaalt, terwijl je ook door 3 kan delen.
Zij betaalt niet het grootste gedeelte, ze betaalt niks en haar vriendinnen wel.

1 like

Het kost haar wel iets, namelijk 50€ die ze voor het etentje wel heeft en erna niet meer.

5 likes

Hmm, als ik iemand een bon zou geven voor een overnachting of etentje oid dan zou ik dat als gever bedoelen als een cadeautje voor jou en een persoon naar keuze. Veel van die bonnen zijn nou eenmaal voor twee personen bedoeld. Maar als gever ga je er dan vanuit dat je iemand een leuk weekend of etentje bezorgd met iemand die zij leuk vinden. Snap echt niet hoe het dan bij mensen opkomt om daar nog geld voor te willen vragen aan de persoon die ze meevragen!

10 likes

Behalve een boekenbon, dan kan diegene het boek daarna aan jou geven om te leze . Win win win :joy:

7 likes

Ik zie dat dus echt anders haha.

3 likes

Ja mijne ook hahaha. :see_no_evil::see_no_evil:

3 likes

In het licht van deze discussie vind ik het ook wel gek dat er toch door een paar mensen gezegd wordt dat er bedoelingen zijn bij het cadeau. Niet alleen jij nu hoor. Maar dat mensen dan zeggen: als ik een bon geef, is het bedoeld als iets voor twee personen. Dat vind ik dan weer een beetje raar, dat er dan verwachtingen hangen aan de ontvanger hoe het cadeau uitgegeven moet worden.

1 like

Haha wauw we zijn prematuur getransformeerd in het Viva-forum.

52 likes

Na het lezen van dit topic weet ik dat teksten als ‘wordt verwacht’ niet opgaan :stuck_out_tongue: of wel, maar dat iedereen iets heel anders verwacht haha

Ik jat altijd vvv bonnen en boekenbonnen van Mn ouders, die krijgen ze om de haverklap en hebben het toch niet door. Anders liggen ze toch maar te verstoffen.

Ook gierig, maar ik vind €15 voor een boek dat ik koop om 1x te lezen ook van Lotje hoor, dus dan doe ik het zo.

2 likes

mijn hoofd gaat echt zo van deze discussie

23 likes

Het is eigenlijk gewoon een Catch 22, zo’n bon.

Want als je ‘m deelt is het goed, maar dan moet de ander wel dankbaar zijn, maar je mag ook weer niet verwachten dat je dan bijvoorbeeld je lunch betaalt krijgt, maar die ander mag dan ook weer geen tikkie sturen voor de lunch, dus eigenlijk moeten ze de lunch wel betalen maar dat moet dan spontaan, maar dan moet je wel weer de drankjes afwegen en de benzine en parkeerkosten.

13 likes

Ik zeg ook wel eens in een ruzie ‘ik wed dat ze me op het forum allemaal gelijk geven!!!’

69 likes

Mijn vriend zegt in discussies: GA HET ANDERS EVEN AAN JE VIVA FORUM VRAGEN.

:woman_shrugging:

44 likes

Zo die opmerking is wel onder de gordel zeg! Voor jou en ook nog eens voor ons

47 likes