Wow heftig! Wel humor dat jouw broertje nu elk jaar chodolade geeft
Ik vind het eigenlijk totaal niet onrealistisch om hier rekening mee te houden? Als iedereen snel even zijn eigen aandeel berekent dan hoeft dit toch niet veel moeite te kosten? Ik vind het meestal zelf helemaal niet erg om enkele euro’s extra te betalen bij splitten maar meer dan 20 euro extra (in jouw geval) vind ik wel ver gaan. Als ik diegene was met het duurdere aandeel (ik dronk bv. een paar cocktails en mijn gezelschap enkel bier) dan zou er echt geen haar op mijn hoofd aan denken om gewoon te splitten. Dan zou ik me echt een profiteur voelen.
Mijn schoonzus woonde in het buitenland en wij gingen daar de feestdagen vieren en konden logeren. Dus wij boden meermaals aan de boodschappen te betalen, etentje buiten de deur en enkele andere uitjes getrakteerd. Mijn schoonzus en man hadden niks aan versiering in huis ofzo. Dat vonden ze zonde van hun geld. Zij zijn heel erg zuinig. Toen gingen we samen boodschappen doen en hadden al aangeboden te betalen. Alle kerstspullen en kaarten waren in de aanbieding en die hebben zij toen massaal ingeslagen voor het volgende jaar en ons daarvoor laten betalen. Het jaar daarna hebben we ook geen kerstkaartje gehad trouwens.
Oke, nouja, het was in elk geval niet mijn bedoeling om erg veroordelend over te komen! Het zijn lieve vriendinnen en ondanks onze verschillen gaan we vast nog vaak met elkaar op vakantie, en juist daarom voel ik een dilemma
Aanvulling na edit;
En het gaat in zekere zin ook wel over meer dan geld, want we hebben blijkbaar andere voorstellingen bij een vriendinnen vakantie, en dat is denk ik voor iedereen een beetje jammer.
Wauw zo kun je gewoon niet zijn toch?
Haha, ja wij vonden het ook apart. Zij zijn op een hele gierige manier zuinig en hebben ons wel vaker over van alles verbaasd.
Ik los dit op door zelf de rekening te betalen en dan een open tikkie te sturen met een foto van de bon. Gaat altijd goed en iedereen vindt het prima.
Om de bonnendiscussie echt achter ons te laten, deze heerlijke Facebook discussie van een bridzilla die haar bruiloft cancelt en verwacht dat het prima is dat zij de 30k aan donaties op een andere manier spendeert.
Zo heerlijk dit hoezo zijn mensen zo
Had dit inderdaad ook gezien, kan amper geloven dat dit echt is
haha ja wat een verhaal is dit, dat zulke mensen bestaan zeg.
Ik denk ook dat het nep is…
Is het ook
Het is reclame voor een nieuwe website helaas
Wauw dat is dan echt extreem goed gedaan om overal zoveel aandacht te krijgen.
FPersoonlijk zou ik er niet achteraf wat van zeggen en het voor dit keer zo laten maar de volgende keer kun je het wel van te voren aangeven vind ik. Wellicht kun jij aanbieden de kostenverdeling te maken. (Althans, als vriendin zou ik zoiets hebben van: ‘Is prima maar ik heb geen zin om het uit te rekenen.’)
(Overigens vind ik uit eten gaan zonder wijn ook stom dus ik snap je vriendinnen wel.)
*Ik vind overigens ook dat je best kunt bespreken dat je er moeite mee hebt hoor. Samen op vakantie gaan betekent toch ook rekening met elkaar houden en zolang je het bij jezelf houd is het niet judgy.
Hugh Rotterdam!
Ik ben gierig. Wil mezelf inschrijven voor de sportschool, maar vind 40 euro inschrijfgeld zo belachelijk dat ik me niet eerder ga inschrijven dan wanneer er een actie is.
Had ik ook, en ik was net een week te laat voor een actie. Toen heb ik gevraagd wanneer de volgende actie was, want daar ging ik dan op wachten, en toen kon ik me toch nog op dat moment aanmelden met actiecode.
90% zeker dat als je dit bij ze aangeeft ze wel een “uitzondering” kunnen maken. Ze willen je liever meteen hebben dan dat je wacht of misschien wegloopt naar de concurrent.
Het verbaast me trouwens dat er nog sportscholen zijn die het durven te vragen. Inschrijven kost letterlijk nog geen 10 minuten. Het is alleen een lokkertje om er zogenaamd een waarde aan te hangen en dan dat als “korting” te geven. Dan heb je het gevoel dat je iets bespaart maar dat is helemaal niet zo.
En de drempel om op te zeggen te verhogen
Dat je dan dat geld kwijt bent? Je bent toch sowieso geld kwijt als je besluit een abonnement te nemen die je daarna wilt opzeggen (omdat je waarschijnlijk niet bent geweest om wat voor reden dan ook)
Ik denk juist dat zulke hoge kosten het inschrijven juist tegenhoudt. Je kan mensen beter iets aanbieden waarin ze garantie hebben dat ze niks verliezen. Dan zijn mensen veel sneller geneigd het een kans te geven en blijven ze hangen.