Gierige acties

Denk eigenlijk ook wel dat je gelijk hebt! Ik redeneerde dat na één maand opzeggen en EUR 40 inschrijvingskosten kwijt zijn meer voelt als verspilling dan pas na drie maanden opzeggen en EUR 40 kwijt zijn, dus dat mensen daarom langer hun abonnement aanhouden dan ze eigenlijk willen.

Of zit je sowieso aan een jaarabonnement vast :thinking: ik ben nog nooit lid geweest van een sportschool.

Ja precies, en ik denk dat daarom de twijfelaars in eerste instantie dan helemaal geen abonnement zouden afsluiten als ze dan in zo’n korte periode zoveel inschrijfkosten kwijt zouden zijn.

Veel sportscholen hebben ook flexibele abonnementen die je per maand kan opzeggen. Die zijn ook een stuk duurder en ik denk ook dat evt. administratieve rompslomp daar wel in ingecalculeerd is.

Gierige actie van mezelf: in bepaalde periodes van het jaar gebruik ik tegen mijn allergie een neusspray en oogdruppels naast alleen m’n tabletten. Dat gaat dus van mijn eigen risico af. Nu kreeg ik 2-3 maand geleden bericht dat door een ziekenhuisbezoek m’n eigen risico 100% verbruikt was. Dus nu bestel ik iedere paar weken een neusspray + oogdruppels terwijl ik ze niet nodig heb, maar zodat ik een voorraadje heb voor volgend jaar. Scheelt me weer geld :sweat_smile:.

113 likes

12 likes

Als je zwanger/bevallen bent kan je bij de blokker een leuke goodiebox ophalen. Ik was toevallig bij een blokker niet in mijn eigen woonplaats en dacht he dan haal ik m hier op, is dat gelijk gebeurd. Nu heeft de cassiere mijn ophaalbrief niet gescand en gaf de box zomaar mee.

Paar weken laten ben ik de box opnieuw gaan halen mét de brief en nu heb ik 2x goodies :blush: (zat een hele fijne thermosfles in so yayyy)

56 likes

Na openen twee maanden en anders tot 2021 of zo! Heb nu 2x4 staan dus dat komt wel op haha.

3 likes

Geen gierige actie misschien maar het irriteert me wel. Een vriend van mij verdiend heel lekker, gaat binnenkort nog meer verdienen en heeft letterlijk een keer gezegd dat ik een laag salaris heb. Als we met z’n 2en wat gaan drinken en we moeten betalen, loopt hij altijd zo te treuzelen dat ik het ongemakkelijk vind en ik dan meestal maar afreken. Laatst had ik een beetje algemeen gezegd dat ik zo’n moment awkward vond en toen zei hij; ja ik probeer ook altijd af te rekenen. Tot nu toe heb ik altijd betaald. Vandaag dacht ik slim te zijn en naar t toilet te gaan net voordat we weggingen; zei er nog bewust bij reken jij vast af. Kom ik terug; nog niets afgerekend en laat hij mij bewust vooraan naar de bar lopen. Aaaah irritatie; ik haat tikkies sturen voor een drankje doen

3 likes

Ik heb 3 bioscoopkaartjes voorgeschoten en tikkie verstuurd. Iemand verzaakt te betalen. Is het gierig als ik nog keer een appje stuur om te vragen of ze tikkie wil betalen?

1 like

Bij hem kun je een paar drankjes optellen en het in 1x verrekenen. Ik zou het doen.

Zou m gewoon een berichtje sturen van hey, ik heb nu aantal keer betaald. Zou je dit kunnen overmaken? En dan een bedrag erbij. Doeiiii als je zoveel verdient en dat ook echt zegt kun je ook fijn je eigen drankjes betalen toch?

9 likes

Ik vind het niet zoveel uitmaken of hij veel verdient of niet. Het lijkt me gewoon logisch dat hij de ene keer betaalt en jij de andere keer, of je deelt de kosten.

19 likes

Ik zou me dan echt een gier voelen

1 like

Als het steeds gebeurt en kort achter elkaar zou ik echt geneigd zijn aan te geven dat je steeds de rekening hebt betaald en of hij hier aan wil denken. Ofwel wil delen. Lijkt me niet zo gek toch? Ik zette m ook even extra aan omdat het nogal standaard gedrag lijkt. En jij er niet blij van wordt, wat ik me helemaal kan voorstellen

Ik zou dan ook niet maar zelf altijd betalen, omdat de ander bewust altijd zo loopt te treuzelen. Dan zou ik gewoon niet mijn portemonnee pakken of zeggen ‘betaal jij deze keer’. Sommige mensen weten gewoon dat de ander toch altijd wel betaald en gaan het dan heus niet uit zichzelf opeens doen.

4 likes

Ik denk niet dat je hoeft te liegen of een smoes moet verzinnen. Zeker niet als jullie vrienden zijn. Je kan toch prima aangeven dat hij de volgende keer (en de keer daarop?) mag betalen omdat jij nu x aantal keer hebt betaald.

18 likes

Als je geen tikkie durft te sturen èn het niet aan durft te spreken, zou ik ook evalueren waarom je eigenlijk vrienden bent met diegene. Dat klinkt misschien drastisch, maar als iemand zulke basale dingen niet met zijn vrienden kan bespreken, is het dan wel de moeite waard?

23 likes

Gierigheid wordt beloond. Volgende week vrijdag is er een Black Friday actie met gratis inschrijving, gratis maand en wat gratis sportartikelen :smile:

66 likes

Is dat bij een sportschool keten? Zo ja, welke?

Nee helaas. Kleine sportschool. Maar zou de grote ketens wel ff in de gaten houden komende week!

1 like

Dat geeft mij hoop dat hier miss ook acties komen