Gierige acties

Ik ben van mijzelf echt niet gierig maar nu het toch over m.arktplaats gaat. Ik heb er zo schijt hekel aan als mensen iets komen kopen en dan niet gepast contant bij zich hebben.

Komen ze iets kopen voor €35 komen ze met een briefje aan van €50. Ja harrie heb ik niet van terug, Ga maar wisselen bij de super of ik maak een betaalverzoek.

Maar oké nu mijn biecht dan…
dit gebeurd ook wel eens met bedrage dat ze dan €2 of €3 terug vragen. Ik heb nooit contant in huis maar wel wat losgeld in de auto voor de deur maar ik ga dus niet naar buiten om dat geld te pakken. Betaal mij maar €3 meer dan.

3 likes

Niet gierig, maar wel inhalig, en dat vind ik ook passen binnen dit topic. Ik heb echt heel veel moeite met dit soort trucjes van ondernemers… Hierover is al wel eens een flinke discussie ontstaan op het forum :sweat_smile:

3 likes

Is zij dan ook zelfstandige in de beautysector? Vraag me altijd al af hoe daar naar gekeken wordt, als je bijv zelfstandige bouwvakker bent en kleding of make-up af willen schrijven, kan dat dan gewoon?

1 like

Huh ik snap dit helemaal niet

• je kan met een directe intercityverbinding van Rotterdam naar Schiphol. Met de sprinter gaan is dus nergens voor nodig.
  • je betaalt bij de ICD extra op je reguliere ritprijs, hoe kan dit gierig zijn?
  • het is al helemaal niet gierig gezien de ICD heel vaak pech heeft

Ik had twee tamagotchi’s een echte en een nepperd. (De echte heb ik nog steeds.)

Ik kan mij nog herinneren dat mijn klasgenoten de nepperds kochten bij de Blokker en daar een tientje voor betaalden.

Ik wacht dan ook gewoon nog even om wel de korting te kunnen krijgen :grin: Er is altijd een groepje mensen die hetzelfde aan het doen is te vinden en dan met z/n allen tegelijkertijd gaan lopen zodra het vijf voor is en de korting gaat gelden :slight_smile:

Alles kan, want je mag zelf beslissen welke kosten je maakt om je bedrijf gaande te houden, maar een bouwvakker die make-up zakelijk betaalt valt natuurlijk bij een controle direct door de mand (iemand in de zorg ook trouwens). De discussie gaat vaak om dingen die niet zo duidelijk zijn, als bouwvakker kun je wel verantwoorden dat je uit eten gaat met een opdrachtgever en dat je die kosten zakelijk betaalt (en dus valt er relatief onopvallend te frauderen met het bonnetje van een diner met vrienden), als docent kunstgeschiedenis kun je prima museumkaartjes zakelijk betalen (en dus kun je frauderen als je je museumkaartje waar je gewoon gezellig met een vriendin heen gaat zakelijk betaalt).
Als je als verpleegkundige make-up zakelijk gaat opvoeren hoef je eigenlijk niet eens de factuur te vragen, dan kun je net zo goed gewoon iets verzinnen, hoef je het geld ook niet eens uit te geven, als er ook maar iemand bij de belastingdienst naar die factuur kijkt (wat ook denk ik wel heel vaak helemaal niet gebeurt), ben je het haasje.

Nee maar op de gewone intercity moesten we mega lang wachten geloof ik, die kwam ook überhaupt niet naar boven in de reisplanner? Alleen eentje met overstap op Utrecht en dat duurde net zo lang als de sprinter. Plus zij was degene die graag zo snel mogelijk naar huis wilde, dan snap ik niet dat je niet die 1,50 uitgeeft haha

Dan vind ik dat gierig van de NS :stuck_out_tongue:

Dat eerste doe ik ook. Moest laatst rond 16:15 de trein naar Leeuwarden hebben en dat was best veel geld vanaf waar ik moest instappen. Dus ik heb daar zo ongeveer 20 min gewacht, omdat ik perse met korting wilde reizen.

Oh dat vind ik het sowieso haha

1 like

Ik heb nu weekend ov dat vrijdag vanaf 18.30 in gaat. Toen ik het voor het eerst gebruikte stond er echt een hele groep mensen te wachten voor de poortjes en precies om 18.25 checkte ze allemaal in. Dus je bent zeker niet de enige haha!

4 likes

Maar studenten weekend ov is vrijdag vanaf 12.00 toch of hebben ze dat veranderd? Of bedoel je een ander soort weekend ov?

1 like

Heb inderdaad gewoon een weekend abonnement bij de ns die vrijdagavond om 18.30 ingaat. Helaas geen studentenov meer :pensive:

1 like

Wist je misschien al, maar hij gaat 18:25 al in! Ik neem altijd de trein om 18:27 en sta met medestanders altijd te wachten totdat het 18:25 is om in te checken haha

3 likes

Ik bedenk net iets gierigs naar aanleiding van een ander topic.
Mijn moeder snapt niet hoe internet bankieren werkt, ze vraagt m’n zus en mij wel eens om iets voor haar te bestellen, en wordt chagrijnig als we dit niet doen.
Ik zeg steeds vaker nee omdat ik het dan ook voor haar betaal. Uit zichzelf zal ze nooit het geld teruggeven wat het gekost heeft.

Maar dan kan je haar toch je geld terug vragen? Of wil ze het dan niet geven?

En ze snapt wel dat het nu van jullie rekening af gaat? Dan vind ik t best bizar.

Het vervelende is dat ik er meerdere keren om moet vragen, meestal krijg ik het uiteindelijk wel, maar dan wel met tegenzin. Het lijkt wel alsof ze denkt dat ze mij dan geld geeft (zomaar)

1 like

Dat snapt ze wel, maar ze hoopt toch dat we uiteindelijk zeggen “laat maar zitten”