En als ze het vooraf overmaakt?
Of met haar eigen pas doen?
Of haar leren internetbankieren.
-screenshot verwijderd door mod-
Haha wat.
Volgens mij mag je geen screenshots van whatsapp gesprekken hier delen. Ik zou 'm even weghalen!
Nee in principe vind ik het ook niet gierig hoor! Aan de andere kant was ik op dit specifieke moment wel snipverkouden en was het erg koud/winderig op het perron (klein station dus geen hal of wat dan ook) dus of het het dan nou waard is… I dunno haha
Je moet zeggen dat je niet meer doet aan internetbankeren 
Gierig van mij dit, maar ik weiger om kerst cadeautjes te kopen voor de 4 kleine neefjes en nichtjes van m’n vriend. Die kids zijn 1-5 jaar oud en krijgen nu al per kind iets van 20 cadeaus voor kerst, heb echt geen zin om daar extra geld aan uit te geven. Het zal niet eens opvallen als ik niet koop 
Echt groot gelijk!
Nou logisch! Had het gister nog met mijn vriend over dat ik zag dat een baby van 3 maanden 8(!!) kadootjes had gehad. In mijn ogen echt bizar.
Als moeder van drie; doe het niet. Groot gelijk hoor, het is al snel veeeeel te veel. Mijn kinderen raken dan helemaal leip, van al dat uitpakken.
Laat inderdaad gaan die cadeaus. Ervaring leert dat ze (niet lullig bedoeld) geen seconde aandacht hebben voor het 3-4-5…20e cadeau omdat ze tegen die tijd helemaal overspoeld zijn
Dank voor alle support haha, mijn vriend vind me echt mega gierig. Vorig jaar waren er 60 cadeaus voor 3 kids, alsof die dat allemaal herinneren? En maar twee werder nog mee gespeeld ook
helaas een irritante barbie truck
Haha nou ja we zien ze 1x per jaar met kerst (zij wonen op verschillende plekken in de UK, wij hier in NL :’) )
Ik denk dat er prima wat cadeaus van vorig jaar opnieuw ingepakt kunnen worden zonder dat ze dat door hebben. Maar daar denken de ouders van de kids wrs anders over. Ik geef je groot gelijk hoor!
Vorig jaar wilde een vriendin van ons met zn allen een speelhuisje van 80 euro kopen voor het kind van een andere vriendin die 1 jaar werd. Ik was blij dat iemand zei dat ze 10 euro pp voor een kind dat 1 wordt wel erg veel geld vindt.
Ja ik vind 10 euro per persoon wel veel voor een kind wat 1 jaar wordt. Het voorstel was met 4 stellen dat cadeau te geven, dus 20 per stel. Wij hebben uiteindelijk iets gekocht van 15 euro, scheelt niet veel, maar toch de onder een psychologische grens ofzo. Ik was de babyshower van 30 euro pp ook nog niet helemaal vergeten
Ja snap ik ook! Met andere vriendinnen doen we niet zo’n uitgebreide babyshower (ander groepje) en die ken ik ook langer en beter en merk dat ik daar toch wel meer geld aan losse cadeaus wil uitgeven. Die baby’s zijn overigens nog niet geboren
Ik scrollde even snel door jullie berichten en dacht even dat je een gesprek tegen jezelf had haha.
Overigens wel eens dat 10 euro voor een 1 jarig kind veel is, zeker met een gezamenlijk cadeau.

lekker steeds mezelf quoten hahaha
Ja onze ava’s lijken wel op elkaar als je snel scrolt haha
20 euro per stel vind ik wel bizar veel. Als het niet als groep gegeven zou worden zou ik ook niet 20€ per stel geven als cadeau.
Ik vind 1 groot cadeau delen juist beter maar snap dat je 20 euro per stel te veel vindt.
Vind het ook veel hoor! Zou eerder bedenken wat je als groep wil geven qua cadeautje en dat gewoon delen door het aantal personen. Maar mensen moeten ook gewoon normaal doen met cadeautjes voor (kleine) kinderen. Zoveel heeft een kind niet nodig en ouders zijn vaak ook niet perse blij met allemaal speelgoed wat weer ergens gelaten moet worden.