Gierige acties

Ik was vanmiddag in de supermarkt en vlakbij zit een middelbare school. Dus veel leerlingen gaan in de pauze naar de supermarkt om daar eten te kopen. Er stonden twee jongens voor het chipsvak te discussiëren over een zak chips van 1,40. Uiteindelijk hadden ze besloten dat eentje de zak af zou rekenen en een tikkie van 0.70 zou sturen.

Ooh trouwens, niet echt gierig maar wel een tip: op de meeste prijskaartjes staat ook de prijs per kilo/liter vermeld. Op basis van die prijs zoek ik de goedkoopste optie uit. Bijvoorbeeld bij mijn Jumbo is een pak stroopwafels van Kanjers goedkoper per kilo dan een pak stroopwafels van huismerk. En ook de eierwafels die per stuk twee verpakt zitten zijn net iets goedkoper dan de eierwafels die met 12 in 1 verpakking zitten.

10 likes

En oreo’s per pakje ipv in een rol zijn goedkoper! Ik ben wel meer dan ooit geneigd 4 oreos per keer te eten op die manier :frowning:

1 like

Ik deed een keer mee met een sinterklaasspel op mijn werk. Ik had een slacentrifuge gekocht, vond dat megagrappig, maar elke keer werd dat ding in het spel weggegeven door mijn kutcollega’s. Uiteindelijk zei ik dat ik 'm wilde hebben en toen ben ik 'm de volgende dag terug gaan brengen naar de Blokker. 5 euro back in my pocket :thumbsup:

130 likes

Ik zou zo gelukkig worden van een slacentrifuge. Vind het een toptip, heb 'm direct op mijn verlanglijstje gezet :rofl:

2 likes

Haha ja had m dus al voor mezelf gekocht, maar dat wisten zij niet… Handig ding man!

2 likes

Anonieme kliklijn voor alles :clap:t3::clap:t3::clap:t3:

Immaterieel Nederlands erfgoed

19 likes

Haha wat erg! Doet me denken aan dat ik als kind bij een muziekvoorstelling van mijn zus was en een koekje pakte en een vrouw toen ging zeggen: je hebt al een koekje gehad, pak je er nou nog eentje? Ik had echt alleen dat koekje gehad en was diep beledigd en beschaamd. Later dacht ik ook jezus waar bemoei je je mee, ookal had ik nog een koekje gepakt hoef je niet zo te doen tegen een kind.

7 likes

Ik verkocht iets van 200€ op Marktplaats. Vrij snel een reactie van iemand die het wilde: prima verhaal erbij, aardig meisje, of ik iets aan de prijs kon doen. Prima, uiteindelijk landden we op 170€. Goeie deal lijkt me. Toen werd het allemaal vrij moeizaam met 23 berichten waar het was en ze kwam toch wat later oh nee toch op tijd, kon het ook morgen? Nou godzijdank was ze er net eindelijk en ze stuurde me het per Paypal. Maar nu deed ze het zo dat er een fee van 7€ werd ingehouden, dus ik stuur haar: Kan je die nog ff overmaken? ik was er ondertussen ook echt wel klaar mee. Stuurt ze weer 10 berichten, ja dat wist ze niet en of we die fee konden splitten? MIJN HEMEL. Get on with it woman! Toen wilde ze 3€ van de fee betalen. Heb toen gestuurd: Maak 5€ over, je hebt al goed genoeg onderhandeld.

:unamused:
Misschien gierig van me maar ik was er ZO.klaar.mee.

Edit: nee niet gierig. Ik baal eigenlijk zelfs dat ik m’n 7€ niet heb hahaha.

24 likes

ugh rot opppppp met je irritante gezeik idd. Zou er ook zwaar van over de zeik raken hoor. Heb eens iemand die bij het ophalen ineens weer probeerde te onderhandelen. Werd ik ook zo ongemakkelijk van :confused:

1 like

Ja echt hè, geld geven en opzouten haha.

1 like

Ik voelde me gisteren heel gierig toen ik een tien minuten extra op het perron stond te koukleumen zodat ik nog in daluren in kon checken :”)

Oh en vond een vriendin van me gierig dat ze later op de avond liever een langere reis met sprinter wilde doen dan 1,50 betalen voor een intercity direct

4 likes

Ik ben van mijzelf echt niet gierig maar nu het toch over m.arktplaats gaat. Ik heb er zo schijt hekel aan als mensen iets komen kopen en dan niet gepast contant bij zich hebben.

Komen ze iets kopen voor €35 komen ze met een briefje aan van €50. Ja harrie heb ik niet van terug, Ga maar wisselen bij de super of ik maak een betaalverzoek.

Maar oké nu mijn biecht dan…
dit gebeurd ook wel eens met bedrage dat ze dan €2 of €3 terug vragen. Ik heb nooit contant in huis maar wel wat losgeld in de auto voor de deur maar ik ga dus niet naar buiten om dat geld te pakken. Betaal mij maar €3 meer dan.

3 likes

Niet gierig, maar wel inhalig, en dat vind ik ook passen binnen dit topic. Ik heb echt heel veel moeite met dit soort trucjes van ondernemers… Hierover is al wel eens een flinke discussie ontstaan op het forum :sweat_smile:

3 likes

Is zij dan ook zelfstandige in de beautysector? Vraag me altijd al af hoe daar naar gekeken wordt, als je bijv zelfstandige bouwvakker bent en kleding of make-up af willen schrijven, kan dat dan gewoon?

1 like

Huh ik snap dit helemaal niet

• je kan met een directe intercityverbinding van Rotterdam naar Schiphol. Met de sprinter gaan is dus nergens voor nodig.
  • je betaalt bij de ICD extra op je reguliere ritprijs, hoe kan dit gierig zijn?
  • het is al helemaal niet gierig gezien de ICD heel vaak pech heeft

Ik had twee tamagotchi’s een echte en een nepperd. (De echte heb ik nog steeds.)

Ik kan mij nog herinneren dat mijn klasgenoten de nepperds kochten bij de Blokker en daar een tientje voor betaalden.

Ik wacht dan ook gewoon nog even om wel de korting te kunnen krijgen :grin: Er is altijd een groepje mensen die hetzelfde aan het doen is te vinden en dan met z/n allen tegelijkertijd gaan lopen zodra het vijf voor is en de korting gaat gelden :slight_smile:

Alles kan, want je mag zelf beslissen welke kosten je maakt om je bedrijf gaande te houden, maar een bouwvakker die make-up zakelijk betaalt valt natuurlijk bij een controle direct door de mand (iemand in de zorg ook trouwens). De discussie gaat vaak om dingen die niet zo duidelijk zijn, als bouwvakker kun je wel verantwoorden dat je uit eten gaat met een opdrachtgever en dat je die kosten zakelijk betaalt (en dus valt er relatief onopvallend te frauderen met het bonnetje van een diner met vrienden), als docent kunstgeschiedenis kun je prima museumkaartjes zakelijk betalen (en dus kun je frauderen als je je museumkaartje waar je gewoon gezellig met een vriendin heen gaat zakelijk betaalt).
Als je als verpleegkundige make-up zakelijk gaat opvoeren hoef je eigenlijk niet eens de factuur te vragen, dan kun je net zo goed gewoon iets verzinnen, hoef je het geld ook niet eens uit te geven, als er ook maar iemand bij de belastingdienst naar die factuur kijkt (wat ook denk ik wel heel vaak helemaal niet gebeurt), ben je het haasje.

Nee maar op de gewone intercity moesten we mega lang wachten geloof ik, die kwam ook überhaupt niet naar boven in de reisplanner? Alleen eentje met overstap op Utrecht en dat duurde net zo lang als de sprinter. Plus zij was degene die graag zo snel mogelijk naar huis wilde, dan snap ik niet dat je niet die 1,50 uitgeeft haha

Dan vind ik dat gierig van de NS :stuck_out_tongue: