Gierige acties

Kun je wel vragen aan een vriendin toch. Als je nu op staatsbezoek was zou ik het niet vragen.

3 likes

Haha ja jullie hebben helemaal gelijk! Hoop dat 'ie gewoon aan staat inmiddels, maar anders ga ik het gewoon vragen.

Bij mijn zusje 17 en zij vindt dat wel prima. Als de verwarming op 19 is gezet en hij heeft dat bereikt, doet ze hem weer uit “want de warmte blijft lang hangen”. Volgens mij kost dat je alleen maar meer stookkosten als je hem na 2 uur ofzo weer aanzet maar goed.
Ze zit dan ook niet onder een dikke deken ofzo. Wel gewoon sloffen en dik vest. Ik zit bij 21 al onder een slaapzak en met een dik vest aan met capuchon over m’n kop, maar goed. :stuck_out_tongue:

1 like

Haha dus het is eigenlijk gierig dat ik haar gierig vind? Ik zet de verwarming niet lager of uit als zij er is of zo. Dat zou ik gierig vinden.

Babycadeaus vind ik zelf ook echt een issue hoor. Het worden er steeds meer!
Onlangs stelde een vriendin (die zelf ook zwanger was)voor om bij een andere zwangere vriendin te informeren wat voor groot cadeau voor de baby ze wilde, zodat we dat alvast konden kopen. Ik heb niet meegedaan, puur omdat die betreffende vriendschap op een zeer laag pitje staat en daarnaast om ‘precedentenwerking’ tav die andere vriendin te voorkomen. Ik vind het niet aan anderen om zorg te dragen voor de baby-uitzet. Nu is mijn stelregel; ik koop alleen iets als de moeder is spĂ© mij echt aan het hart gaat of als ik op kraamvisite ga
 ik wil mij niet meer laten verplichten (zo voelt het soms) kosten te maken voor andermans kind

4 likes

Dat is toch meer het gevoel hebben dat er misbruik van je maakt wordt ipv gierigheid?

1 like

Hier ook goed geisoleerd en de woonkamer op t zuidwesten, dus als de zon schijnt, dan schijnt ie ook naar binnen. Zonder verwarming is het hier 18,5/19 graden

Weet iemand of dit idd zo is? Want ik doe dit ook geregeld omdat de warmte bij mij dus ook best wel goed blijft hangen. Zet hem dan bijvoorbeeld 's ochtends een keer aan, na een uur of twee weer uit. En dan misschien 's avonds weer aan en voor het slapengaan weer uit
 Ik denk dan bespaar ik geld en is het minder slecht dat de verwarming heel de dag aan staat. Maar ja als dat dus niet zo is heeft het niet veel zin haha.

1 like

Laatst vertelde iemand mij die daarin werkt dat het het beste is om de verarming niet lager dan 18 te zetten. 18 schijnt de meest constante temperatuur ofzo te zijn en als je hem lager zet dan ben je alleen maar meer kwijt aan het stoken.

1 like

Wow zo erg zit ik er nu ook weer niet mee. Ik moest er gewoon aan denken en ik vind het heel gierig om de verwarming bewust uit te laten terwijl je het koud hebt en het wel warm wilt hebben (en het geen bewuste keuze is omwille van geldproblemen of milieu). Dat is mijn mening en die wilde ik hier even kwijt onder het mom van ‘gierig’. Laten ze onze kostbare brainwaves hier inderdaad maar niet aan besteden (geen sarcasme)!

8 likes

Really! Ik zet hem meestal op 16 als ik hem ‘uit’ wil zetten. Voortaan maar op 18 dus :sweat_smile:

Bij mij ook.

Maar ik heb het zelf ook snel warm en word ook echt beroerd dan. Laatst stond op werk de verwarming op 23 graden. Het is ook geen werk waarbij je alleen maar stil zit. Ik liep serieus in een tanktop rond en kreeg echt knallende koppijn. Maar nee hij mocht niet lager, want er waren een paar die het koud hadden.

3 likes

Ja het zou in ieder geval voordeliger zijn, wat milieutechnisch beter is weet ik niet.

Ik las onlangs op een bespaarblog dat dit niet waar is. Maar dus dat het wel nog steeds beter is om de verwarming overdag af te zetten en enkel te laten opwarmen bv. 's morgens en 's avonds.
Maar dus heel zeker weet ik niet. Maar die mensen hadden tabellen en leken vrij zeker van hun zaak.
Volgens mij op de blog van euhm financieel onafhankelijk blog.

En dit is zeer herkenbaar . Weet niet of het echt gierig is:woman_shrugging:
Maar sowieso vind ik grote verschillen tussen de baby cadeaus in be en nl.
Ik ben wel heel blij met hoe het hier geregeld is met een babylijst.

1 like

Dat zou kunnen hoor! Ik heb mijn informatie aangenomen van die persoon maar heb geen bronnen oid.

Volgens mij kan 16 ook als de kamertemperatuur dan maar op 18 blijft? De kanertemp is bij ons bijv nooit lager dan dat, dus dan hoeft niet alles “aangezwengeld” te worden. Stoken van 16 (kamertemperatuur) nr 20 is idd duurder dan constant 18/19/20.

Maar correct me if i’m wrong :sweat_smile:

Ik lees dus op sites van energiebedrijven zelf dat je je verwarming beter wel op 15 kan zetten?

Het lager zetten van de thermostaat ’s nachts is niet alleen goed voor de nachtrust; het is ook goed voor uw portemonnee. Als u slaapt, hoeft u de verwarming niet zomaar te laten branden. Zet daarom de thermostaat 's avonds terug naar 15 graden Celsius. Dat is de perfecte temperatuur voor een huis in rust.
https://www.google.com/amp/s/www.essent.nl/kennisbank/verwarming/hoe-werkt-een-verwarmingsinstallatie/temperatuur-thermostaat-nacht%3Famp%3D1

2 likes

Ik zou willen dat ik een thermostaat had. Ben altijd aan het kloten met alle knoppen van de verwarming, dan is het weer 100 graden en dan weer 10. Zo leuk een oud huis :sweat_smile:

4 likes

Herkenbaar. Ik zit eraan te denken zoiets aan te schaffen / voor kerst te vragen: