Laat inderdaad gaan die cadeaus. Ervaring leert dat ze (niet lullig bedoeld) geen seconde aandacht hebben voor het 3-4-5…20e cadeau omdat ze tegen die tijd helemaal overspoeld zijn
Dank voor alle support haha, mijn vriend vind me echt mega gierig. Vorig jaar waren er 60 cadeaus voor 3 kids, alsof die dat allemaal herinneren? En maar twee werder nog mee gespeeld ook helaas een irritante barbie truck
Haha nou ja we zien ze 1x per jaar met kerst (zij wonen op verschillende plekken in de UK, wij hier in NL :’) )
Ik denk dat er prima wat cadeaus van vorig jaar opnieuw ingepakt kunnen worden zonder dat ze dat door hebben. Maar daar denken de ouders van de kids wrs anders over. Ik geef je groot gelijk hoor!
Vorig jaar wilde een vriendin van ons met zn allen een speelhuisje van 80 euro kopen voor het kind van een andere vriendin die 1 jaar werd. Ik was blij dat iemand zei dat ze 10 euro pp voor een kind dat 1 wordt wel erg veel geld vindt.
Ja ik vind 10 euro per persoon wel veel voor een kind wat 1 jaar wordt. Het voorstel was met 4 stellen dat cadeau te geven, dus 20 per stel. Wij hebben uiteindelijk iets gekocht van 15 euro, scheelt niet veel, maar toch de onder een psychologische grens ofzo. Ik was de babyshower van 30 euro pp ook nog niet helemaal vergeten
Ja snap ik ook! Met andere vriendinnen doen we niet zo’n uitgebreide babyshower (ander groepje) en die ken ik ook langer en beter en merk dat ik daar toch wel meer geld aan losse cadeaus wil uitgeven. Die baby’s zijn overigens nog niet geboren
Ik scrollde even snel door jullie berichten en dacht even dat je een gesprek tegen jezelf had haha.
Overigens wel eens dat 10 euro voor een 1 jarig kind veel is, zeker met een gezamenlijk cadeau.
lekker steeds mezelf quoten hahaha
Ja onze ava’s lijken wel op elkaar als je snel scrolt haha
20 euro per stel vind ik wel bizar veel. Als het niet als groep gegeven zou worden zou ik ook niet 20€ per stel geven als cadeau.
Ik vind 1 groot cadeau delen juist beter maar snap dat je 20 euro per stel te veel vindt.
Vind het ook veel hoor! Zou eerder bedenken wat je als groep wil geven qua cadeautje en dat gewoon delen door het aantal personen. Maar mensen moeten ook gewoon normaal doen met cadeautjes voor (kleine) kinderen. Zoveel heeft een kind niet nodig en ouders zijn vaak ook niet perse blij met allemaal speelgoed wat weer ergens gelaten moet worden.
Ik voel me ook echt een gier, maar een vriendin van me heeft vorig jaar eind december een kind gekregen. Laatst kwam een andere vriendin met een voorstel voor een cadeau voor dat kind en ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat van ons verwacht wordt dat we een cadeautje geven aan een kindje dat ik twee keer gezien heb. Ik ben zelf ook totaal niet geïnteresseerd in kinderen (ja, sorry) en heb eigenlijk helemaal geen zin om er iets voor te doen of kopen, maar besef me ook weer wel dat dat erg lullig overkomt.
Maar dat is op zich toch juist wat ze deden? Dat speelhuis? Ik vind zelf €10 pp niet per se heel veel (maar snap het wel hoor en ik heb geen ervaring met kinderen ) als het een goed uitgezocht cadeau is waar ze lang plezier van heeft?
Wij gaven laatst iemand een stofzuiger (ja, wilde ze heel graag) en haar eigen broer wilde maar een bep. bedrag doen ipv het totaal delen, waardoor we biet uitkwamen. Het scheelde €6 voor hen (als stel), dus die hebben wij dan maar extra betaald. Je kan natuurlijk niet in iemands portemonnee kijken, maar nu wist hij dat het of iemand anders laten bijbetalen of iedereen aparte cadeaus die haar minder plezier geven?
Maar het idee van een ‘duurzaam’ cadeau waar je heel lang plezier van hebt is bij kinderen toch al heel anders dan bij volwassenen? Dat is gewoon bijna niet te doen bij kinderen. Die ontwikkelen zich zo snel en hebben zo snel andere interesses, hoe lang heeft een kind van 1 dan daadwerkelijk plezier van zo’n speelhuis voordat het alweer totaal andere interesses heeft? Ik zou zelf om die reden echt al nooit zo’n duur ding kopen voor zulke kleine kinderen, die kun je meestal ook prima blij maken met iets simpels.
Ja, zeker waar hoor! Ik bedoelde het meer zo: ik vind het idee van gezamenlijk een cadeau geven aan een kind duurzamer en beter dan 4758 losse presentjes. Maar zoals ik zei ik heb verder geen ervaring met kinderen en cadeautjes dus daarom klinkt in mijn hoofd €10 prima, wat is een gangbare kindercadeauprijs? Ik heb ook totaal geen inzicht in hoe lang een kind met een bepaald speelhuis speelt? Ook nog als ie 3 is? Want dan is het leuk, maar als dat net zo goed na 5 maanden op de grote berg beland is het net zo zonde.
Biecht: als het op kindercadeaus aankomt ben ik de laatste paar jaar behoorlijk gefrustreerd geraakt. Ik heb er in 5 jaar tijd 16 kinderen bij gekregen in mijn directe omgeving. Dat zijn zo bizar veel extra kraamcadeaus en daarna verjaardagscadeaus dat ik er soms moedeloos van wordt. In het begin is het nog best leuk om iets uit te zoeken, maar op een gegeven moment sta je in de winkel te denken: “daar gaat mijn geld weer”. Voel me soms echt lullig dat ik die gedachtes heb, ben benieuwd of sommige anderen dit ook zo voelen.
Ik ken het. En ik vind het leuk om te zien als iets vaak/met plezier wordt gebruikt/ontvangen. Maar vaak ook dat je iets geeft en het nooit meer ziet of er nooit meer iets over hoort. Dan denk ik helemaal zonde van mij geld. Ik houd het eigenlijk ook bij 7,50 euro voor cadeautjes voor babyshowers/kraambezoek/verjaardagen. Vind dat echt meer dan zat. En als ik iets tegenkom dat in de aanbieding is en het kost 3 euro vind ik het ook prima
Ik heb per ongeluk een gierige actie van mezelf ontdekt.
Ik checkte in bij een station en blijkbaar was ik ook meteen weer uitgecheckt. Bij m’n aankomst station checkte ik uit (dacht ik) maar ik checkte dus eigenlijk in. Hierdoor is 10 euro van mn saldo afgehaald. Ik krijg een week later een bericht van NS dat ik vergeet uit te checken. Dus ik ging alles invullen om geld terug te vragen. Bleek mijn reis duurder te zijn dan 10 euro, dus ik krijg geen geld terug maar hoef ook niet te betalen.
Ik ben echt helemaal niet gewend om alle kinderen van vrienden cadeaus te geven bij verjaardagen. Maar ook niet om die verjaardagen te vieren. Ik ga naar de verjaardag van m’n neefje en nichtje, maar echt niet naar alle kinderverjaardagen van vrienden. Ben blij dat dat in mijn omgeving niet zo uitgebreid gevierd wordt, haha.
Haha ik heb hier wel eens gebruik van gemaakt. Een enkele reis zou mij rond de 20 euro kosten, toen ben ik ‘vergeten’ uit te checken en kosten online teruggevraagd alsof ik maar heb gereisd tot een station verderop. Dit bespaarde mij bijna 20 euro. Je kan het helaas maar 3x per jaar doen anders zou ik dit bij elke reis boven de 10 euro doen haha.