Gierige acties

Het is al heel eerlijk dat je het gewoon hebt aangegeven maar dat zij erop stonden dat je het wel al betaald hebt. Ik zou voor mezelf bedenken dat ik dan het altijd nog kan betalen mochten ze de fout ontdekken en me alsnog aanspreken. Ik zou er niet zelf nog een keer over beginnen.

Heb een keer meegemaakt dat in zo’n soortgelijk geval de klant ineens ons negeerde en van niks wist. Hoewel ik niet eens die extreem domme fout heb gemaakt doet het echt pijn in mijn semi-gierige, en geld-bewúste hart. Maar dat vind ik echt achterlijk, wetende dat je niet betaald hebt en er dan over liegen.

Na 3x vragen echt lekker laten gaan :smiley:

2 likes

Ik heb zoiets ook een keer gehad bij Tele2 (wel anders want mega bedrijf dus voelde me niet schuldig). Kreeg teveel geld terug, heb daarover gebeld en de medewerker stond erop dat het zo klopte, nou prima dan houd ik dat geld wel. Meer dan wat je hebt gedaan kun je niet doen en ik zou er zelf ook niet meer over beginnen.

3 likes

Ik zie weer iemand op Facebook die honderden euro’s per maand huur vraagt voor het verzorgen van een kat + planten en wonen voor een paar maanden. Ik snap echt niet dat mensen dat doen???

1 like

Lol, ik vind dat ook gierig van je vriendin. Het is toch ook gewoon leuk om een ander een cadeau te geven dat jou niets kost? Kapper moest ze sowieso betalen.

5 likes

Ik snap niet helemaal wat je zegt? :sweat_smile:

@Nestley_Toulhouse Ja same! Heb ook in een redelijk nieuw appartement met stadsverwarming gewoond, dat deed het gewoon goed. Zou contact opnemen met je verhuurder/ woningbouw als ik jou was. Zeker als het allemaal nieuw is zou het goed moeten werken.

Ik vind mijzelf niet gierig, maar laatst had ik wel weer even een moment van irritaties en dat ik twijfelde.

Als we ergens heen gaan (uitje buiten eigen woonplaats) met mn zusjes is het bijna altijd met mijn auto. Eigenlijk gaat iedereen daar soort van automatisch van uit, is zo gegroeid omdat ik als eerste rijbewijs en auto had (inmiddels al 10 jaar). En de rest heeft inmiddels ook auto en rijbewijs. Maar als ik rij vraag ik nooit tankgeld of parkeergeld. En de rest biedt het ook nooit uit zichzelf aan. Nu vind ik dat niet perse erg, want als ik in mn eentje was gereden dan had ik dezelfde kosten gemaakt.
Alleen reden we vorige keer met mijn zusje mee en stuurde ze daarna een tikkie van een tientje voor de tank. Ik heb het gewoon betaald, maar vond t wel belachelijk omdat ik dat andersom nooit zou doen.

Dit soort acties snap ik nooit zo goed. DN vraag ik mij af of ik nou gewoon dom ben dat ik geen tikie stuur of dat de andere gewoon onwijs gierig zijn.

2 likes

Ik zou dan denk ik de volgende keer ook een tikkie sturen.

10 likes

Ik zal wel gierig zijn, maar ik ging dat echt niet betalen. Of iets naar mijn zusje sturen dat ik het straks wel over maak en ook ff tikkies zou sturen voor alle keren dat ik gereden heb :expressionless:

7 likes

Ja volgende keer ga ik ook tikkies sturen. Het is niet dat ze het heel breed heeft, maar ze zit ook niet krap bij kas.

Hahahaha oh dit vind ik ook wel echt gierig van haar ja :smiley:

1 like

Die tikkies zijn echt een probleem. Je ziet hier hoe ontzettend veel problemen er van komen omdat mensen gewoon niet meer communiceren. Er wordt zomaar geld geeist zonder uit te leggen waarom, maar het probleem zit vaak ook wel bij de betaler. Ik lees hier heel vaak (in dit geval @Sjar-x) dat mensen ‘maar gewoon betalen’ terwijl er daardoor zooooveel frustratie ontstaat. Ik denk echt dat de helft minder geld geeist en betaald zou worden als mensen er in real life om moesten vragen. Omdat ze dan zelf inzien dat het gewoon raar is.

4 likes

Ik had een tikkie terug gestuurd met een berekening erbij. 10 jaar ongeveer 1 keer per maand samen weg is 120 x gemiddeld 10 euro Is 1200 - 10 tegoed is 1190.

Beetje snel betalen aub want december is een dure maand he. Joe joe

62 likes

Ik reed laatst ook samen met m’n vriend met m’n broer en z’n vriendin mee naar huis vanaf onze ouders. Wij waren daar al en zij kwamen toevallig ook, ze wonen een paar straten verder dus konden we mooi met hen mee terug rijden.

Later hoorde ik van m’n broer dat hij het gierig vond dat ik niet aangeboden had om bij te dragen in de benzinekosten. M’n vriend en ik hebben alleen allebei gratis OV en het was zeg maar ook niet gepland dat we met m’n broer mee zouden rijden, het was meer zo van ja wij rijden toch dus stap maar in.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wie hier nu gierig was. Aan de ene kant misschien ik omdat ik het inderdaad niet aangeboden heb. Aan de andere kant heb ik er ook oprecht niet bij stil gestaan aangezien zij toch sowieso al met de auto reden en wij eigenlijk per toeval mee bleken te kunnen. Bovendien waren we anders gratis met het OV gegaan (maar dit was natuurlijk wel een stuk chiller). Dus ik zei dat ook zo en dat zij die kosten sowieso gemaakt hadden omdat wij alleen per toeval mee terugreden, toen zei ie dat de auto nu meer verbruikt had omdat ie zwaarder beladen was…

Ik vind dat als hij het zelf voorstelde dat jullie mee mochten rijden, het gierig dat hij dan gaat lopen mekkeren dat jullie niet mee hebben betaald voor benzine. Dan had ie dat moeten zeggen op het moment dat jullie bij hem in de auto stapten, vind ik.

23 likes

jemig als je dat al niet even voor elkaar over hebt. Hoewel, over hebben…je zusje die met je mee rijdt zodat ze niet met OV hoeft en je moest toch zelf al sowieso terug rijden. Gierig van hem.

54 likes

:scream: heel gierig van je broer. Hij rijdt toch sowieso??? Vind zoiets echt onvoorstelbaar.

3 likes

Hij is gierig. Mensen moeten echt ophouden met dingen aanbieden en er dan in hun eigen hoofd iets ervoor terug willen.

11 likes

Snap sowieso niet zo goed waarom hij over benzinekosten begint als hij überhaupt maar een paar straten verder van jou woont. :thinking: