Maar ik denk dat de mensen die hun verwarming laag hebben staan zich gewoon op hun gemak voelen? Er zal maar een klein gedeelte zijn dat het er echt om doet om te besparen en dan het op de koop toe neemt dat ze bibberen en zich ongemakkelijk voelen.
Ik heb het ook snel koud dus ik snap je helemaal, kom daar dan ook minder graag (of neem extra truien en pantoffels mee) maar ik ga er vanuit dat zij zich wel comfortabel voelen.
Ja daarom wil ik er ook nooit wat van zeggen, want zij vinden het blijkbaar niet erg en het is hun huis. Maar dat maakt het voor mij niet minder ellendig haha.
Ik woonde een tijdlang half bij mijn ex schoonouders in en ik zag er dan soms echt tegenop naar huis te gaan omdat het daar zoān vrieskist was. Zat ik daar dan in 3 vesten en een pyjama broek over mijn spijkerbroek thuis op de bank, vond dat dan wel echt armoe
Er woedt bij mijn schoonouders ook altijd een oorlog om de thermostaat. Ze hebben een heel groot huis en het snel warm en ik draaide dan steeds de verwarming stiekem omhoog. En mān schoonouders draaiden hem dan later weer lager haha. Het is daar altijd 16 of 17 graden binnen, dat trek ik echt niet hoor
Hahaha zoo herkenbaar. Ik vind kou in huis ook zoān arremoei. Het hoeft echt geen 23 graden te zijn, maar 16 graden is het andere uiterste
Ik zet bij mij schoonmoeder ook gewoon de cv aan met kerst. vet aso I know hoor. Ij het bij andere mensen in huis ook nooit doen, maar als we daar dan de hele dag zijn en iedereen zit voor het kacheltje en wil niets leuk doen want bij elke beweging ontstaat er een soort koufront. Asjeblieft zet 1 dag in het jaar de verwarming aan, zodat iedereen ook zijn ledematen kan bewegen om er iets gezelligs van te maken
Uiteindelijk is dat deels natuurlijk ook gewenning. Ik denk als je gedurende een aantal weken de verwarming wat lager zet. Dat je lichaam dan heel anders reageert op de lagere temperatuur dan dat je 22-24 graden gewend bent.
Hmm nee hoor. Ik zit al standaard met warme kleding ed aan. Merk wel dat het enorm helpt om in beweging te zijn, opruimen ofzo, maar als ik moet studeren/werken dan gaat dat nogal lastig.
Heb het in de winter snel koud en in de zomer snel heet, het is me wat :ā)
Overigens geen idee hoe warm mijn huis is, heb geen thermostaat. Maar ik denk 21 graden. Bij mijn vader is het vaak 22 en vind dat echt vies warm. Ook al wil ik dan alsnog een vest aan
Haha ik heb het liefst ook de hele winter de verwarming uit, tenzij het echt niet te doen is. Van thuis uit ook geleerd verwarming altijd op 19, Max. 19,5 te zetten. Ik heb een vriendin en die heeft het ALTIJD koud, tenzij het minimaal 23 graden is, verschrikkelijk. Maar die is het ook gewend om thuis lekker te stoken. Lijkt me alleen zo onprettig om het altijd overal koud te hebben.
Ik heb het denk ik al vaker gezegd hier maar wij hadden vroeger thuis geen cv, alleen kleine kacheltjes. Later beneden een cv, maar boven niet. Ik weet op mn 22e nog steeds niet hoe een thermostaat werkt.
In mijn nieuwe apartement heb ik stadsverwarming en er is geen zichtbare thermostaat waar ik aan kan draaien. Ik zie soms gewoon ademdamp en als ik de verwarming volledig opendraai, verdwijnt de damp maar blijft het koud, zelfs na 3 uur stoken.
Nu dus gewoon trui, fleecedeken en sokken op de bank en in bed. Dan leef ik redelijk comfortabel maar vind het echt niet oké. Heb ook een elektrische kachel overwogen maar vind dat eigenlijk belachelijk omdat ik wel betaal voor die stadsverwarming. Ik kan alleen de slaapkamer goed verwarmen als ik de verwarming 2 uur aanzet zonder de deur te openen. Ook als er gasten komen draai ik de verwarming in de woonkamer volledig open maar na 3 uur is het verschil minimaal dus ik geef ze ook dekens. Misschien moet ik eerder beginnen met stoken? Hoelang moet het aanstaan dan? En als ik urenlang hoge temperatuur al bijna niet voel, hoe effectief gaat dagenlang lage temperatuur dan zijn? Is gewoon een bagger geïsoleerd huis. Ik ga wel jaloezieën laten plaatsen. Zou dat helpen?
Heeft er niemand meer een vriendin met een kortingsbon ofzo? Het begint een beetje saai te worden hier
Ja maar die wilde ze niet met me delen dus we zijn nu geen vriendinnen meer.
Het is al heel eerlijk dat je het gewoon hebt aangegeven maar dat zij erop stonden dat je het wel al betaald hebt. Ik zou voor mezelf bedenken dat ik dan het altijd nog kan betalen mochten ze de fout ontdekken en me alsnog aanspreken. Ik zou er niet zelf nog een keer over beginnen.
Heb een keer meegemaakt dat in zoān soortgelijk geval de klant ineens ons negeerde en van niks wist. Hoewel ik niet eens die extreem domme fout heb gemaakt doet het echt pijn in mijn semi-gierige, en geld-bewĆŗste hart. Maar dat vind ik echt achterlijk, wetende dat je niet betaald hebt en er dan over liegen.
Na 3x vragen echt lekker laten gaan
Ik heb zoiets ook een keer gehad bij Tele2 (wel anders want mega bedrijf dus voelde me niet schuldig). Kreeg teveel geld terug, heb daarover gebeld en de medewerker stond erop dat het zo klopte, nou prima dan houd ik dat geld wel. Meer dan wat je hebt gedaan kun je niet doen en ik zou er zelf ook niet meer over beginnen.
Ik zie weer iemand op Facebook die honderden euroās per maand huur vraagt voor het verzorgen van een kat + planten en wonen voor een paar maanden. Ik snap echt niet dat mensen dat doen???
Lol, ik vind dat ook gierig van je vriendin. Het is toch ook gewoon leuk om een ander een cadeau te geven dat jou niets kost? Kapper moest ze sowieso betalen.
Ik snap niet helemaal wat je zegt?
@Nestley_Toulhouse Ja same! Heb ook in een redelijk nieuw appartement met stadsverwarming gewoond, dat deed het gewoon goed. Zou contact opnemen met je verhuurder/ woningbouw als ik jou was. Zeker als het allemaal nieuw is zou het goed moeten werken.
Ik vind mijzelf niet gierig, maar laatst had ik wel weer even een moment van irritaties en dat ik twijfelde.
Als we ergens heen gaan (uitje buiten eigen woonplaats) met mn zusjes is het bijna altijd met mijn auto. Eigenlijk gaat iedereen daar soort van automatisch van uit, is zo gegroeid omdat ik als eerste rijbewijs en auto had (inmiddels al 10 jaar). En de rest heeft inmiddels ook auto en rijbewijs. Maar als ik rij vraag ik nooit tankgeld of parkeergeld. En de rest biedt het ook nooit uit zichzelf aan. Nu vind ik dat niet perse erg, want als ik in mn eentje was gereden dan had ik dezelfde kosten gemaakt.
Alleen reden we vorige keer met mijn zusje mee en stuurde ze daarna een tikkie van een tientje voor de tank. Ik heb het gewoon betaald, maar vond t wel belachelijk omdat ik dat andersom nooit zou doen.
Dit soort acties snap ik nooit zo goed. DN vraag ik mij af of ik nou gewoon dom ben dat ik geen tikie stuur of dat de andere gewoon onwijs gierig zijn.
Ik zou dan denk ik de volgende keer ook een tikkie sturen.