Gierige acties

Ik zal wel gierig zijn, maar ik ging dat echt niet betalen. Of iets naar mijn zusje sturen dat ik het straks wel over maak en ook ff tikkies zou sturen voor alle keren dat ik gereden heb :expressionless:

7 likes

Ja volgende keer ga ik ook tikkies sturen. Het is niet dat ze het heel breed heeft, maar ze zit ook niet krap bij kas.

Hahahaha oh dit vind ik ook wel echt gierig van haar ja :smiley:

1 like

Die tikkies zijn echt een probleem. Je ziet hier hoe ontzettend veel problemen er van komen omdat mensen gewoon niet meer communiceren. Er wordt zomaar geld geeist zonder uit te leggen waarom, maar het probleem zit vaak ook wel bij de betaler. Ik lees hier heel vaak (in dit geval @Sjar-x) dat mensen ‘maar gewoon betalen’ terwijl er daardoor zooooveel frustratie ontstaat. Ik denk echt dat de helft minder geld geeist en betaald zou worden als mensen er in real life om moesten vragen. Omdat ze dan zelf inzien dat het gewoon raar is.

4 likes

Ik had een tikkie terug gestuurd met een berekening erbij. 10 jaar ongeveer 1 keer per maand samen weg is 120 x gemiddeld 10 euro Is 1200 - 10 tegoed is 1190.

Beetje snel betalen aub want december is een dure maand he. Joe joe

62 likes

Ik reed laatst ook samen met m’n vriend met m’n broer en z’n vriendin mee naar huis vanaf onze ouders. Wij waren daar al en zij kwamen toevallig ook, ze wonen een paar straten verder dus konden we mooi met hen mee terug rijden.

Later hoorde ik van m’n broer dat hij het gierig vond dat ik niet aangeboden had om bij te dragen in de benzinekosten. M’n vriend en ik hebben alleen allebei gratis OV en het was zeg maar ook niet gepland dat we met m’n broer mee zouden rijden, het was meer zo van ja wij rijden toch dus stap maar in.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wie hier nu gierig was. Aan de ene kant misschien ik omdat ik het inderdaad niet aangeboden heb. Aan de andere kant heb ik er ook oprecht niet bij stil gestaan aangezien zij toch sowieso al met de auto reden en wij eigenlijk per toeval mee bleken te kunnen. Bovendien waren we anders gratis met het OV gegaan (maar dit was natuurlijk wel een stuk chiller). Dus ik zei dat ook zo en dat zij die kosten sowieso gemaakt hadden omdat wij alleen per toeval mee terugreden, toen zei ie dat de auto nu meer verbruikt had omdat ie zwaarder beladen was

Ik vind dat als hij het zelf voorstelde dat jullie mee mochten rijden, het gierig dat hij dan gaat lopen mekkeren dat jullie niet mee hebben betaald voor benzine. Dan had ie dat moeten zeggen op het moment dat jullie bij hem in de auto stapten, vind ik.

23 likes

jemig als je dat al niet even voor elkaar over hebt. Hoewel, over hebben
je zusje die met je mee rijdt zodat ze niet met OV hoeft en je moest toch zelf al sowieso terug rijden. Gierig van hem.

54 likes

:scream: heel gierig van je broer. Hij rijdt toch sowieso??? Vind zoiets echt onvoorstelbaar.

3 likes

Hij is gierig. Mensen moeten echt ophouden met dingen aanbieden en er dan in hun eigen hoofd iets ervoor terug willen.

11 likes

Snap sowieso niet zo goed waarom hij over benzinekosten begint als hij ĂŒberhaupt maar een paar straten verder van jou woont. :thinking:

Het ging om de reis van hun ouders naar het huis van haar broer. Zij konden mooi meerijden omdat ze in de buurt van haar broer woont

Hahaha die tikkies idd. Ik had pas dat ik met vrienden naar een feestje was. Van tevoren wilden zij bij de Mac eten, en ik nam alleen een ijsje. Verder had ik mn eigen muntjes betaald voor drankjes enzo. Kreeg ik de volgende dag een tikkie waarvan ik dacht: he vriend, dat klopt dus mooi even niet. Dus daar heb ik wat van gezegd. Bleek dat hij zijn eigen muntjes daar ook bij had gerekend :smirk: Dus toen was het van ohh sorry ga hem wel aanpassen. Daarna klopt het alsnog niet omdat ik dus eigenlijk niks had gegeten, maar ging wel akkoord omdat hij had gereden en we best wel even onderweg waren dus vond t wel prima zo.

Zou een tikkie terug sturen voor de helft van je trein kaartje, mafkees.

6 likes

En nog de kosten voor het driegangendiner

5 likes

Ze sturen bij mij op het werk tegenwoordig tikkies om geld in te zamelen voor een cadeau als iemand weggaat, met al een vast bepaald bedrag. Dus ipv dat ze vragen hey wil je bijdragen aan
 krijg je ineens een tikkie van bv € 2,50
Ik vind dat stom want sommige collega’s vond ik stom en wil ik dus niet aan meebetalen, of ik wil meer of minder geven dan er staat. Wil eigenlijk die tikkies negeren maar dat vind ik dan ook weer lame van mezelf. Maar om nou te zeggen van ‘HEY hoe kom jij erbij dat ik € 5,- wil betalen voor zijn afscheid’ vind ik ook weer zoiets

Dit vind ik raar

2 likes

Ik vind dat ook wel gek eigenlijk, bij ons koopt de baas het cadeau en is het namens het hele bedrijf. Ik hoef geen geld in te leggen voor verjaardagen o.i.d. van collega’s.

1 like

Ik niet. Als ik iemand nooit spreek, er gezeik mee heb of hij werkt 3 afdelingen verderop waarom zou ik dan meebetalen aan een cadeau? Als ze het zouden komen vragen zou ik wel wat geven denk ik, omdat je dan moeilijk nee kan zeggen, maar uit het niets een tikkie?

1 like

Sowieso die eeuwige sociale verplichting van inleggen voor cadeaus. “We gaan een vaas kopen van €150 voor het vriendinnetje van die vriend die je sinds je afstuderen 1x op een verjaardag hebt gezien, hier is een tikkie van €10!”

7 likes