Gierige acties

Dat is al veel beter! Maar alsnog voel ik me dan zo verplicht om voor iedereen een tientje in te leggen. Samen op vakantie is al 1000x leuker!

Nu heb ik gewoon laten weten dat ik de komende tijd heel krap zit, dus niet meer kan bijdragen aan cadeaus. Dan neem ik liever zelf een leuk zelfgemaakt schilderijtje mee of een plantje ofzo.

1 like

Met mijn werk wel goed geregeld. In de basis regelt de baas wat. En doen we alleen met klein paar mensen iets apart, dus dan alleen als je ook wel echt wilt.

Deze is niet van mij maar ik ga er goed op.

Vriendin haar schoonfamilie komt altijd samen op 1 januari ipv met kerst.
Het is altijd bij haar schoonouders maar haar schoonzus vond dat het tijd werd dat ze het eerst hij haar vierden.
Nou ja was schoonmoeder niet helemaal blij mee maar dacht laat maar we gaan wel naar haar toe.
Appt ze net dat het toch niet een goed idee is om 1 januari bij haar af te spreken omdat ze dan de schuur moet verwarmen en dat kost te veel.

35 likes

Ik moest ineens hier aan denken en ik weet niet of het nou gierig was of gewoon fucking slim, denk het laatste.

Ik had 4 kaarten gescoord voor het concert van Adele in Nederland. Mijn tante had ook geprobeerd kaarten te krijgen want die wilde heel graag met mijn nichtje maar het was hun niet gelukt. Dus ik zei: ik heb 2 kaarten over, kan ik jullie daar blij mee maken? Nou, helemaal door het dolle waren ze dat het ze alsnog was gelukt om kaarten te kopen, uiteraard voor de standaard verkoopprijs.

Dus het concert nadert en ik vraag aan mijn tante of ze iets af wil spreken voor het concert. We zaten immers naast elkaar dus leek me wel zo gezellig. Maar nee ze gingen niet meer want ze had de kaarten voor 200 euro per stuk (!!) verkocht. Dus in plaats van dat ik er nog iemand anders blij mee had kunnen maken die wel had willen gaan, had zij lekker 400 euro in dr zak gestoken en was er nog trots op ook. Welja, misschien niet echt gierig, maar dr karmapunten kan ze wel vergeten.

41 likes

Nee fucked up gierig. Ik zou echt boos zijn. Nouja niet gierig maar echt niet ok

47 likes

:thinking: maar waarom heeft ze die kaarten verkocht als ze heen wilde? Wilde je nichtje ook niet meer? Of waren ze in in eerste instantie ook alleen maar aan het proberen om door te verkopen? Zoveel vragen :woman_shrugging:

2 likes

Ook al moet ze natuurlijk helemaal zelf weten wat ze met die kaarten doet vind ik het toch wel een beetje aso hoor. Dan wilde ze toch blijkbaar niet zo heel graag naar het concert :woman_shrugging: Vooral het gedeelte dat ze er trots op is vind ik bizar. Blijkbaar is geld belangrijker dan een leuke avond met je familie.

2 likes

Naast gierig ook ontzettend aso. Het waren niet haar kaarten om door te verkopen, plus zij heeft er ook nog eens winst op gemaakt terwijl jij ze origineel hebt kunnen bemachtigen.

5 likes

Ah dat vind ik niet zo netjes van ze. Als ze niet meer wilden gaan, hadden ze ook aan jou kunnen vragen of je anders nog andere mensen wist die je er blij mee kon maken. Nu ben jij zo lief geweest om ze aan hun te verkopen, terwijl als je had geweten dat zij ze zouden verkopen dan had je misschien wel iemand anders uitgekozen die ook echt heel graag wilde gaan. Nu lijkt het alsof ze vooral blij waren met het geld dat ze ermee hebben verdiend en dat ze niet per se enthousiast waren om daadwerkelijk naar het concert te gaan.

3 likes

haha thanks voor al jullie reacties! Het is al een hele tijd geleden en ik heb het altijd beetje naast me neergelegd omdat ik dacht dat het aan mij lag, maar duidelijk niet haha!

Ik vind het ook echt asociaal om uberhaupt zoveel voor zo’n kaartje te vragen. Mijn tante heeft gewoon tegen mijn nichtje gezegd dat het niet doorging omdat ze heel veel geld had verdiend met de kaarten en ze daar iets leuks mee gingen doen. Inhalige gier haha.

8 likes

Ik vind mijn werk altijd een beetje gierig. Als je jarig bent krijg je niets, terwijl ik van het werk van mijn vriend ieder jaar een kaartje met een kadobon van 25 euro krijg. Echt superlief en attent en echt niet nodig, maar het contrast met mijn eigen werkgever is dan zo groot.
4 keer per jaar moeten we een avond werken, dan wordt er soep uit een pakje en een paar kleffe witte bolletjes met een plakje ham of kaas geregeld.
Kerstpakket krijgen we ook niet, alleen met kerst een diner. Heel leuk en gezellig maar ook daarvoor geldt dat het schril afsteekt tegen andere soortgelijke werkgevers, weet ik uit ervaring omdat ik bij eerdere werkgevers ook een kerstdiner had, waarop dan kerstpakketten uitgedeeld werden.
1 keer per jaar is er een personeelsdag, maar dat is alleen de middag want tot 12 uur moet er gewoon gewerkt worden.
Pietluttig gezeur en ik kan beter blij zijn met wat we wel hebben, maar nogmaals ik weet uit ervaring dat dit best karig is vergeleken met wat anderen in mijn beroepsgroep krijgen.

10 likes

Ik geloof dat wij hetzelfde werk doen, bij mijn vorige werkgever waren ze ook zo. Als kerstpakket kregen we een plankje met een gat, het bleek een wijnfleshouder te zijn. Maar het mooiste was nog dat het gewoon een praktische opdracht was van leerlingen die de richting techniek deden :joy: Opzich vind ik het wel een leuk idee om leerlingen te betrekken, maar dit was wel een beetje karig. Met verjaardagen ofzo ook nooit iets, mensen die langdurig ziek waren kregen soms geen kaartje :neutral_face:. We deden zelf wel eens wat met collega’s natuurlijk maar vanuit de organisatie was het echt matig. Daarna overgestapt naar een andere (christelijke) scholengemeenschap en ik was helemaal verbaasd toen ik een kaartje thuis kreeg met m’n verjaardag. Ook leuke kerstpakketten, bloemetjes bij speciale gelegenheden etc., echt zo’n verschil.

2 likes

Is er een pereomeelsvereniging op je werk? Bij mijn moeder hebben ze dat wel, daar kan je je voor aanmelden als je wil, zij hebben 3x per jaar een uitje en sturen een kaartje als je jarig bent, etc etc.
Of anders misschien vragen of er interesse is in een personeelsvereniging, wie weet!

1 like

Wij hebben het hier ook over gehad, maar wat doe je dan als er geen weekend te vinden is waarop íedereen kan? (veel zwangeren/nog heel jonge baby’s etc in de omgeving hier) Neem je dan je verlies als je niet meegaat?

Wij hebben voor extra activiteiten een budget (ongeveer 80 euro per persoon). Daarmee organiseer ik verjaardagontbijten, afterworks, extra’s voor de feestdagen, kerstdiner, etc…
Plus zijn we dit jaar op teambuilding weekend geweest en daarvoor hadden we 175 euro per persoon. De voorwaarde van mijn baas was dat iedereen mee ging (vakantie en ziekte uitgesloten) omdat we vrijdag interne opleiding hadden en dan zijn we samen naar de ardennen geweest. Daar hebben we samen gegeten, verkleedfeestje en de volgende dag samen ontbijten met een adventure parcours.
Iedereen was na de activiteit vrij om naar huis te gaan en degenen die wilden zijn nog een nachtje gebleven.
We zijn met zo’n 50 collega’s en 32 waren mee. Ik had hiervoor 3 maanden op voorhand een save the date voor uitgestuurd om de interesse te peilen

9 likes

Bij mij is het net zo gierig. Wel lieve dingen altijd en ik waardeer het gebaar.

Maar op m’n verjaardag krijg ik dus serieus van het bedrijf waar m’n vriend werkt een dikke cadeaubon toegestuurd en van m’n eigen werk: niks.

Laatste kerst had ik thee en koekjes als kerstpakket en hij een robot, een smartwatch en dikke extra’s.

Hahah dat verschil is elk jaar weer gieren

Edit: ohja qua personeelsdag gingen we met mijn werk dit jaar eigen bedachte spelletjes in het park doen en een bbq en mn vriend is met zijn werk een weekend in een luxueus chateau in België geweest hahaha

2 likes

Bij ons thuis is het andersom. Bij ons elk kwartaal chique uit eten met het hele team, en als kerstcadeau dure electronica. Mijn vriend kreeg een augurken- en zuur-pakket van Kesbeke als kerstpakket vorig jaar :joy:

5 likes

Ik vraag me hierdokr af of ik mijn pakket nog ga krijgen hierdoor. Ben nu met verlof en je pakket wordt bij ons landelijk geregeld en moet je zelf afhalen en voor tekenen.
Misschien toch mijn werktelefoon weer aanzetten daarvoor.

1 like

Omdat het je collega’s zijn en wat is 2,50. Ik heb ook collega’s binnen mijn eigen team die ik niet perse aardig vind (heb het nu dus niet over andere afdelingen) maar ik ga niet moeilijk doen over een kleine bijdrage. Je hebt wel gewoon met ze samengewerkt en het is nou niet perse een astronomisch bedrag.
Ik vind het een beetje kinderachtig.

Haha dan trek jij tenminste aan het langste eind! Ik kan er wel om lachen en heb leuke collega’s gelukkig, maar als je het vergelijkt, zou je om minder jaloers kunnen worden

1 like