Ik vind dat ook met luxe reisjes waarbij partners niet mee mogen. Teken van goed werkgeverschap denkt de werkgever en uiting van dank voor de vele overuren. Ik denk vooral; neem meer mensen in dienst om die overuren op te vangen. Ik ga liever niet met m’n collega’s op reis en maak ondertussen gewoon de uren die in mijn contract staan.
Eens! Aan de andere kant heb ik nog nooit ergens gewerkt (en mijn vrienden ook niet, laatst namelijk over gehad) waar genoeg mensen zijn.
Wij normaliseren het echt heel erg (en sommige mensen zien het zelfs als een soort status om veel over te werken maar die mensen vind ik irritant).
Ik ben serieus een beetje kwijt wat normaal is en wat asociaal is.
@ellegirltalk
Ik vind het juist leuk om op reisjes te gaan met mijn collega’s maar dan het liefst zonder partners. Met partners worden mensen altijd ineens heel tam.
Ik vind alles ‘als dank voor de overuren’ alleen zo stom. Dat is wat @grace zegt vaker goedkoper dan de overuren betalen. Doe het dan onder het mom van teambuilding oid.
Ik zou het wel gewoon vragen hoor en vind dat ook echt niet gierig.
Wij hebben ook een bonussysteem en het maakt niet uit of je dan met zwangerschapsverlof bent geweest of niet, omdat mannen daarop ook niet afgerekend kunnen worden. Wel een goede regeling vind ik.
Rato* 
Maar mag ook naar ratio hoor, is dan wel weer verstandig
Ik vind je niet gierig, ik vind het vreemd dat zij het aan jou vraagt als het een ervaring cadeau is en zij weet dat jij er niet bij kan zijn.
Kijkt dan idd net of ze een makkelijke geldschieter zoekt. Ik zou bedanken.
Ik zou het niet doen. En dan is het niet eens vanwege het geld, maar gewoon omdat ik het raar zou vinden als de vriendin van mijn broertje dat aan mij zou vragen. Vooral als we nooit cadeaus geven en verjaardagen niet vieren
Oh ik vind dit geen gekke situatie van haar, dat is naar mijn mening juist het hele idee van zo’n groot cadeau: dat het iets is dat de ontvanger graag wil maar wat alleen te duur is. Ik vind het dus niet per se gierig als je niet mee doet, maar wel heel normaal dat je het wel doet, mits het een normaal bedrag is, niet 50€ ofzo. Zou het als ik haar was ook wel een beetje verwachten.
Lastig… Als het nou wel gebruikelijk was om cadeau’s te geven dan had je kunnen zeggen dat je liever iets geeft wat je zelf (op een ander moment) kan geven waar je dan zelf bij bent.
Of je moet gewoon schijt hebben en zeggen dat je het wel erg veel geld vindt voor iets waar je 1. niet bij kan zijn en 2. jullie geven elkaar nooit iets met verjaardagen überhaupt dus waarom nu wel en meteen voor zoveel geld.
En/of dan aanbieden om dan maximaal een tientje ofzo in te leggen.
Ik zou denk ik wel makkelijk schijt kunnen hebben als ik al op voorhand kan zeggen dat ik het niet terug zou krijgen. Ja ik vind dat als je een cadeau geeft aan je broer moet je dat ook terug kunnen verwachten.
Gaan ze al lamg met elkaar?
Je zou gewoon kunnen zeggen, dat het een leuk cadeau van haar is maar (zoals ze misschien wel weet, of niet; dus bij deze) dat jullie bij elkaar nooit aan cadeaus doen.
Oh ik heb ook een beetje iets soortgelijks, mijn broer viert zijn verjaardag maar echt op een vrijdag tot 14:30. Ik moet gewoon werken dus kan er sowieso niet heen, maar hij vraagt wel een duur kado wat hij in de familie groeps app heeft gestuurd. Als ik het niet vier verwacht ik ook geen kado, dus ik vind dit best gierig. Wel iets willen maar op zo’n onmogelijke tijd dat weinig mensen kunnen…
Wel goed idee, ik vier het volgend jaar van 10.00 tot 11.00 op een dinsdag. Kan in ieder geval niemand klagen dat ik ze niet heb uitgenodigd
Wel ff cadeaulijst sturen dan he!
Hahah hij wordt 31
Zijn vriendin neemt hem mee voor zn verjaardag om half 3, vandaar die tijd. Het is wel de 27e, maar alsnog vind ik het raar.
Nee ga hem nu gelijk opstellen brb!
Ik heb voor m’n broer z’n bday ook weleens meebetaald aan een cadeau dat daarna gegeven werd door z’n vrouw op een moment dat ze met z’n 2en waren 
Hij vierde zelfs z’n bday nog voor een groep dus vond het echt stom.
Ik vind dat je prima kan zeggen dat je niet meedoet aangezien je niet in Nederland bent dan (of wat ik mss zou doen, het appje negeren want ws heeft ze een hele groep geappt)
Af te geven bij de buren op doordeweekse dagen of bij een pakketpunt op max 1 minuut lopen, dank je.
En haar gewoon eerlijk zeggen dat jullie elkaar eigenlijk nooit cadeaus geven? Misschien weet ze dat niet?
Ik vind het niet per se gierig dat ze het vraagt, maar wel een beetje vreemd omdat hij het toch nooit viert en jullie normaal geen cadeaus doen. Ik zou gewoon zeggen dat je het idee wel leuk vindt, maar liever niet meedoet omdat je het jammer vindt dat je er dan niet bij kan zijn als hij de activiteit gaat doen.
Mijn man krijgt met sinterklaas altijd van zijn werk een heerlijke chocoladecadeau. Vorig jaar kreeg hij een schoen van chocola, ziet er supermooi uit, meer dan 1 kilo chocola en smaakt ook echt heerlijk. Dit is al een aantal naar op rij, ik keek ook echt uit naar dit jaar. Maar dit jaar kreeg hij een doos met 1 lullig zakje pepernoten, 5 chocolademunten, 1 kleine letter en 4 taaitaaipopjes.
Echt gierig van mezelf maar ik baalde supererg dst we dus die lekkere chocola niet kregen.