Nee ik inderdaad ook niet? Of ja hooguit dat bedrijven iets van een kerstdiner/borrel organiseren en dat mensen hun partner mee mogen nemen.
Is ook raar hoor, nog nooit meegemaakt bij andere bedrijven verder.
Ook sommige gezamenlijke hotelovernachtingen (zonder andere werknemers), kleding en accesoires met logoās en eten en drinken op trips krijg ik van het bedrijf van mān vriend. Ze vragen heel veel moeite, kennis en tijd van mān vriend (en het gaat extreem goed met het bedrijf) dus ik denk dat ze ófwel graag uitdelen, ófwel de hele familie van de wernemer bij het bedrijf willen betrekken en tevreden willen houden.
Ik ben echt benieuwd welk bedrijf dit is. Maar snap het volledig als je dit geheim wilt houden
Kan ik echt niet zeggen, maar het zit in de ICT hoek
Geen geschenken maar ik mag mee naar zijn gala en hij naar mijn diner. Denk dat dat ook wel aantikt. Als we trouwen, samenlevingscontract tekenen of een baby krijgen, krijgen we een cadeaubon van zijn werk. Ik zou het raar vinden om een cadeau te krijgen voor zijn overuren. Ik denk dat ik er zelfs een beetje boos van zou worden. Het is vast niet zo bedoelt maar het komt op mij over alsof ik het thuiszittende vrouwtje ben dat smachtend op hem wacht. (Niets mis met niet werken maar ik bedoel alsof ik de hele dag bij de deur zit tot hij ein-de-lijk thuis komt.)
Niet stom bedoeld @Twonights dit is puur mijn eigen issue.
Ik weet dus ook niet wat er achter steekt, vandaar dat ik die twee opties gaf, maar er kan ook heel wat anders achter steken. Geld teveel misschien. Bedrijfscultuur. Donāt know.
Haha de eerste keer vond ik het zo raar op mān verjaardag? Ik wilde ze ook persoonlijk een berichtje sturen of zo als bedankje. Maar nu zie ik het maar gewoon als vriendelijk gebaar. Boos werd ik er nooit door, eerder pure verbazing.
Ik werk en studeer verder ook gewoon, dus vat het totaal niet op alsof ik een thuiszitter ben.
Ik bedenk me ineens iets en vraag me af of ik gierig ben. Denk van niet, maar ben er nog niet helemaal uit. Wij krijgen elk jaar een bonus ter hoogte van 1 maandsalaris (als het heel goed gaat met het bedrijf) of een half salaris als we een wat minder jaar gehad hebben. Het staat niet vast in het contract maar is echt een soort cadeautje. Tot nu toe wel al 5 jaar op rij gehad. Dit jaar ben ik half mei met zwangerschapsverlof gegaan, maar ik vraag me nu dus af of ik die bonus krijg? Heb ten slotte wel bijna een half jaar gewerkt. Al krijg ik maar een kwart van een maandsalaris, is dat toch een heel lekker bedrag. Ik twijfel of ik aan mijn goede collega zal vragen of er een bonus was⦠als het zo is en ik hem niet krijg weet ik namelijk niet of ik dat aan durf te kaarten. Maar vind wel dat ik er recht op heb?
Noo sorry. Zeggen ze er ook echt bij dat het voor het tolereren van de overuren was? Want dat bedoelde ik.
Als je er nog nooit op die manier over na had gedacht moet je het niet laten verpesten door iemand die zichzelf āvaginaā noemt op een forum.
Als ze het bij alle partners van werknemers doen dus ook mannelijke partners dan gaat deze gedachte niet op denk ik of nou ja niet specifiek voor de vrouwelijke partner. Ik blijf het inderdaad wel gek vinden van hier voor de overuren.
Is misschien ook een beetje ouderwets? Mijn oma heeft nadat mijn opa overleed nog elk jaar (ruim 40!) met kerst een mega groot kerstpakket gekregen van zijn werk.
Draai m om! Juist voor werkende/studerende partners is zoān attentie leuk. Je maakt waarschijnlijk niet exact dezelfde uren dus het is dan juist rot als door overuren je minder tijd met elkaar hebt. Fijn dat ze dat doorhebben! (En ook bewustzijn van overuren is wel fijn, dan was het hopelijk door overmacht en gaan ze er in de toekomst beter voor plannen, etc)
Ik vind dat ook met luxe reisjes waarbij partners niet mee mogen. Teken van goed werkgeverschap denkt de werkgever en uiting van dank voor de vele overuren. Ik denk vooral; neem meer mensen in dienst om die overuren op te vangen. Ik ga liever niet met mān collegaās op reis en maak ondertussen gewoon de uren die in mijn contract staan.
Eens! Aan de andere kant heb ik nog nooit ergens gewerkt (en mijn vrienden ook niet, laatst namelijk over gehad) waar genoeg mensen zijn.
Wij normaliseren het echt heel erg (en sommige mensen zien het zelfs als een soort status om veel over te werken maar die mensen vind ik irritant).
Ik ben serieus een beetje kwijt wat normaal is en wat asociaal is.
@ellegirltalk
Ik vind het juist leuk om op reisjes te gaan met mijn collegaās maar dan het liefst zonder partners. Met partners worden mensen altijd ineens heel tam.
Ik vind alles āals dank voor de overurenā alleen zo stom. Dat is wat @grace zegt vaker goedkoper dan de overuren betalen. Doe het dan onder het mom van teambuilding oid.
Ik zou het wel gewoon vragen hoor en vind dat ook echt niet gierig.
Wij hebben ook een bonussysteem en het maakt niet uit of je dan met zwangerschapsverlof bent geweest of niet, omdat mannen daarop ook niet afgerekend kunnen worden. Wel een goede regeling vind ik.
Rato*
Maar mag ook naar ratio hoor, is dan wel weer verstandig
Ik vind je niet gierig, ik vind het vreemd dat zij het aan jou vraagt als het een ervaring cadeau is en zij weet dat jij er niet bij kan zijn.
Kijkt dan idd net of ze een makkelijke geldschieter zoekt. Ik zou bedanken.
Ik zou het niet doen. En dan is het niet eens vanwege het geld, maar gewoon omdat ik het raar zou vinden als de vriendin van mijn broertje dat aan mij zou vragen. Vooral als we nooit cadeaus geven en verjaardagen niet vieren
Oh ik vind dit geen gekke situatie van haar, dat is naar mijn mening juist het hele idee van zoān groot cadeau: dat het iets is dat de ontvanger graag wil maar wat alleen te duur is. Ik vind het dus niet per se gierig als je niet mee doet, maar wel heel normaal dat je het wel doet, mits het een normaal bedrag is, niet 50⬠ofzo. Zou het als ik haar was ook wel een beetje verwachten.
Lastig⦠Als het nou wel gebruikelijk was om cadeauās te geven dan had je kunnen zeggen dat je liever iets geeft wat je zelf (op een ander moment) kan geven waar je dan zelf bij bent.
Of je moet gewoon schijt hebben en zeggen dat je het wel erg veel geld vindt voor iets waar je 1. niet bij kan zijn en 2. jullie geven elkaar nooit iets met verjaardagen überhaupt dus waarom nu wel en meteen voor zoveel geld.
En/of dan aanbieden om dan maximaal een tientje ofzo in te leggen.
Ik zou denk ik wel makkelijk schijt kunnen hebben als ik al op voorhand kan zeggen dat ik het niet terug zou krijgen. Ja ik vind dat als je een cadeau geeft aan je broer moet je dat ook terug kunnen verwachten.