Gierige acties

Gaan ze al lamg met elkaar?

Je zou gewoon kunnen zeggen, dat het een leuk cadeau van haar is maar (zoals ze misschien wel weet, of niet; dus bij deze) dat jullie bij elkaar nooit aan cadeaus doen.

3 likes

Oh ik heb ook een beetje iets soortgelijks, mijn broer viert zijn verjaardag maar echt op een vrijdag tot 14:30. Ik moet gewoon werken dus kan er sowieso niet heen, maar hij vraagt wel een duur kado wat hij in de familie groeps app heeft gestuurd. Als ik het niet vier verwacht ik ook geen kado, dus ik vind dit best gierig. Wel iets willen maar op zo’n onmogelijke tijd dat weinig mensen kunnen…

1 like

Wel goed idee, ik vier het volgend jaar van 10.00 tot 11.00 op een dinsdag. Kan in ieder geval niemand klagen dat ik ze niet heb uitgenodigd

73 likes

Wel ff cadeaulijst sturen dan he!

3 likes

Hahah hij wordt 31 :joy: Zijn vriendin neemt hem mee voor zn verjaardag om half 3, vandaar die tijd. Het is wel de 27e, maar alsnog vind ik het raar.

Nee ga hem nu gelijk opstellen brb!

1 like

Ik heb voor m’n broer z’n bday ook weleens meebetaald aan een cadeau dat daarna gegeven werd door z’n vrouw op een moment dat ze met z’n 2en waren :face_with_raised_eyebrow:
Hij vierde zelfs z’n bday nog voor een groep dus vond het echt stom.
Ik vind dat je prima kan zeggen dat je niet meedoet aangezien je niet in Nederland bent dan (of wat ik mss zou doen, het appje negeren want ws heeft ze een hele groep geappt)

Af te geven bij de buren op doordeweekse dagen of bij een pakketpunt op max 1 minuut lopen, dank je.

1 like

En haar gewoon eerlijk zeggen dat jullie elkaar eigenlijk nooit cadeaus geven? Misschien weet ze dat niet?

Ik vind het niet per se gierig dat ze het vraagt, maar wel een beetje vreemd omdat hij het toch nooit viert en jullie normaal geen cadeaus doen. Ik zou gewoon zeggen dat je het idee wel leuk vindt, maar liever niet meedoet omdat je het jammer vindt dat je er dan niet bij kan zijn als hij de activiteit gaat doen.

Mijn man krijgt met sinterklaas altijd van zijn werk een heerlijke chocoladecadeau. Vorig jaar kreeg hij een schoen van chocola, ziet er supermooi uit, meer dan 1 kilo chocola en smaakt ook echt heerlijk. Dit is al een aantal naar op rij, ik keek ook echt uit naar dit jaar. Maar dit jaar kreeg hij een doos met 1 lullig zakje pepernoten, 5 chocolademunten, 1 kleine letter en 4 taaitaaipopjes.
Echt gierig van mezelf maar ik baalde supererg dst we dus die lekkere chocola niet kregen.

24 likes

@Junebug85 maar is jullie bedrijf gierig of zijn die andere bedrijven gewoon gul wat verjaardagen vieren betreft? Ik heb volgens mij nooit iets gehad op mijn verjaardag, overal waar ik gewerkt heb. Ik kreeg laatst wel van de directeuren felicitatie appjes :grin: Vond ik al heel wat, want we zijn met veel en elke week zijn er wel een paar mensen jarig.

Edit: of ik ben met mijn geheugen als een vergiet vergeten dat ik ooit iets heb gehad. Maar zover ik weet, niets.

3 likes

Ik kreeg bij mijn vorige werkgever altijd een VVV bon. Deze kwam van de personeelsvereniging. Indirect betaalde je deze dus zelf.
Maar goed. Er moest wel iemand de verjaardagen bijhouden. Bonnen uitreiken etc.

Ondanks dat. Denk ik wel dat het een uitzondering is. De meeste bedrijven doen zoiets echt niet. Wel is het een mooi gebaar

Het staat niet in ons contract! Maar iedereen krijgt het, dus vind ik ook dat ik het moet krijgen. Ik vind ook naar rato :slight_smile: heb nu HR gemaild, ben benieuwd! Denk als ik bijv. de laatste 5 maanden van het jaar gewerkt had ik het wel sowieso gekregen had, maar het begin van het jaar voelt zo lang geleden dat het ook makkelijk is om dat te laten glippen. Naja, ben benieuwd!

2 likes

Ik vind het gierig. Ik vind mensen die nadenken of hun familie hun cadeau/geld wel ā€˜verdienen’ standaard gierig. Een cadeau geef je niet uit gewoonte, voor wat hoort wat gedachte of omdat het moet. Dat doe je toch om iemand waar je om geeft blij te maken met iets? Waarom moet je daar zelf iets uithalen (hetzij een cadeau van hem, erbij zijn om het geven te zien of een feestje). Tenzij je niks te makken heb, maar dat geldt als uitzondering voor alles.

6 likes

@Suvi ik zou inderdaad even aangeven dat het tussen jullie niet gebruikelijk is om elkaar cadeaus te geven. Als nu een groot cadeau deels van jou komt, voelt misschien je broer zich zelf ook verplicht om de volgende keer voor jouw verjaardag ook uit te pakken, en dan jij ook weer, dus hij ook weer, en voor je het weet heb je op plichtgevoel een nieuwe traditie ontwikkeld waar je best zonder had gewild.

1 like

Even kijken hoe jullie hierover denken. Een vrouw van onze afdeling was naar een klant geweest (waar wij allemaal mee/voor (samen)werken, maar zij heeft het meest face-to-face contact met hen) en heeft van hun een grote doos bonbons gehad. Toen ze terugkwam op werk had ze haar tas zo neergezet dat iemand vroeg: oeh lekker bonbons! Van wie heb je die gehad? En toen zei ze dus: ja van die klant blabla. Maar ik ga ze lekker mee naar huis nemen.

De halve afdeling viel hier heel erg over, omdat we dus allemaal dingen doen voor dat bedrijf. Ik zelf heb me er niet zo mee bemoeit hahah maar vond het wel een leuk vraagstuk voor hier. Wie is hier gierig? De vrouw die niet wil delen of de mensen die moeilijk doen om een bonbon haha?

Vind ze allebei gierig. In de eerste plaats die vrouw, maar vind het ook gierig om er wat van te zeggen van de afdeling op de een of andere manier.

22 likes

Ja ik ook!
Zou netjes zijn als zij ze gewoon op kantoor had gezet voor iedereen, maar hoezo gaan mensen in je tas loeren en bemoeien met de inhoud

9 likes

Ik vind beide inderdaad, het is bij ons gebruikelijk om gekregen kerstcadeaus van bedrijven waar je komt in te leveren en deze worden met kerst verloot onder alle collega’s.
Tenminste ik ga er vanuit dat het een kerstgeschenk is?

Maar ik vind het ook wat dubbel dat iemand dus blijkbaar zit te loeren wat je in je tas hebt zitten. Dat is misschien niet gierig, maar wel wat aso?

5 likes