Ik vind dat als ze de bonbons voor zichzelf wil houden ze het niet in het zicht van de collega’s had moeten zetten. Scheve gezichten kun je in deze situatie namelijk verwachten.
Als het geen persoonlijke attentie was, zou ik het netjes vinden als je collega ze op een centrale plek had gezet met een briefje erbij van wie ze komen (de klant).
Het ligt er misschien ook nog aan hoe groot de doos bonbons was en over hoeveel mensen hij verdeeld zou worden. Als het een doosje betreft met 6 bonbons en er werken 25 mensen op de afdeling, zou ik me ook nog voor kunnen stellen dat ze het doosje zelf zou houden (en ervoor zorgen dat anderen het niet zien).
Nee het was echt een flinke doos met bonbons en hij stak uit haar tas. Vandaar dat mensen er iets over zeiden haha. Niet dat echt ín haar tas gekeken werd maar dit was lastig te missen. Ik weet natuurlijk niet met welke woorden de bonbons waren gegeven maar ik had ze zelf denk gewoon uitgedeeld.
Zelf had ik het neergezet zodat iedereen er van kan genieten, maar het maakt wel uit hoe het aan haar gegeven is. Ik vind het ook niet echt netjes dat mensen er wat van gaan zeggen.
Bij ons belanden ook alle relatiegeschenken bij het (account) management. Jammer voor mij, maar je kunt helaas ook niet alles gaan verdelen
–
Ik ben binnenkort uitgenodigd voor een promotiefeestje, zowel voor de ceremonie, etentje als borrel. Ik ga alleen. Wat is een goed bedrag om te geven?
- 10
- 20
- 30
- 40
- 50
- 60
- 70
- 80
- 90
- 100
0 stemmers
En zal ik het bedrag van te voren overmaken op een door de paranimfen doorgeven rekeningnummer, of is het leuker het op de dag zelf in een envelopje te overhandigen?
- Overmaken
- In een envelop
0 stemmers
Moet je geld geven? Vind een cadeautje leuker
Wat is dit haha
Vind het zelf met een kaartje leuker!
Ik heb echt geen idee meer wat ik aan mijn zwager heb gegeven? Hoop wel iets :’)
Ja die heb je altijd met promoties! Zoals de getuigen bij een bruiloft! @Banananana ja kan wel zelf een cadeautje kopen, maar hij wil graag een bijdrage om een kunstwerk te kopen. En zeker omdat hij behoorlijk wat kosten voor me maakt (eten, feest) vind ik het prima geld te geven
Ohh ja dan een bijdrage idd
Weet niet of het gierig is, maar als ik mensen op social media voorbij zien komen die hun kamer onderhuren omdat ze 2 weken op vakantie gaan denk ik echt ??? why?
Zou er echt niet over nadenken. Vind het persoonlijk ook veel moeite, iemand langs laten komen en beoordelen of je het betrouwbaar vindt etc.
Contract opmaken, huis leeg halen, schoonmaken vooraf en erna pfff vond 1x wel genoeg hahaha
Ja vind ik ook altijd zo heftig hahaha een vriendin van mij wilde ook niet op kamers want wat dan in de vakanties eh ja zo werkt het met een koophuis ook hoor haha
En ook met een huurhuis
Ik vind het dubbel. Ik heb het 1x gedaan toen in 4 weken op vakantie was maar ik heb toen onderverhuurd aan een vriendin van een studievriendin die toen begon met werken in de stad maar nog geen woning had.
Ik huurde voor 600 euro een kleine rotkamer dus ja, die extra euros kon ik wel gebruiken maar ik voelde mij te bezwaard om mijn huur 1 op 1 op haar door te berekenen. Uiteindelijk heeft zij ee voor een gematigd tarief 2 weken gezeten en waren we er allebei bij geholpen. Het poetsen van te voren vond ik wel stressvol en irritant. Maar ik heb nog nooit zo goed gepoetst!
Ik voelde mij ook bezwaard tegenover mijn huisgenoten. (Maar achteraf bleek het een goede match te zijn)
Bij ons worden dat soort dingen doorgaans wel gedeeld met het team of de afdeling. Want een behandelaar of partner heeft meestal het meeste contact met de cliënt/andere relatie maar die zou zijn/haar werk niet kunnen uitvoeren zonder alle anderen (secretaresses, medewerkers, etc.)
Je doet je werk toch niet in je eentje.
Maar goed, ik vind het eerder lief dat ze het delen en zou er niets van zeggen als ze het niet zouden doen.
Haha hier heb je zo’n meme van:
‘Ik ben even naar de supermarkt wil iemand mijn kamer onderhuren?!’
Kan hem nu natuurlijk niet vinden…
Kreeg vorig jaar van mijn ouders voor mijn verjaardag een kerststukje dat ze hadden gekregen van een kennis maar zelf niet wilden (en ik ook niet dus heb gevraagd of mijn buurvrouw haar hoogbejaarde moeder het mooi zou vinden en heeft zij m dus gekregen). Dit jaar vroegen ze mijn vriend een week van te voren wat ik wilde hebben, dus had ik vier opties doorgegeven. Ik dacht al dat wordt sowieso het goedkoopste van de opties: een breimagazine. Heb ik een envelop gekregen met een uitgeprint plaatje van het magazine met de prijs erop en gepast 20,90 zodat ik het zelf kan bestellen. Wat niet kan met dat geld want er zijn ook nog verzendkosten.
Ik ben vast gewoon een ondankbaar blaag maar vind het echt heel suf
Ik vind je niet ondankbaar en zou dit ook echt heel stom vinden. Vooral dat ze überhaupt de moeite niet nemen het cadeau voor je te bestellen, of dat ze je niet iets kleins tastbaars bij de envelop hebben gegeven zodat je toch iets hebt om uit te pakken.
Ik vind je ook absoluut niet ondankbaar. Vind het vedrietig dat je ouders zo weinig moeite voor je (willen) doen, sowieso je kind een kerststukje geven voor dr verjaardag
Ik snap je wel. Ook omdat er gepast geld in zit. Dat kost dan blijkbaar niet te veel moeite.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel leuk dat ze dit jaar wel vragen wat je zelf zou willen hebben