Gierige acties

Ja het was in ieder geval al een verbetering ten opzichte van vorig jaar. Maar ik werd dit jaar dertig dus misschien was dit even een extraatje daarvoor en wordt het volgend jaar weer een tweedehands kerststukje

Ben wel blij dat jullie me niet ondankbaar vinden!

3 likes

Het klinkt niet ondankbaar.
Ik hoop vooral dat je, ondanks dit, een fijne verjaardag hebt (gehad)

2 likes

Ik vind je echt niet ondankbaar hoor, ik vind het echt rot voor je dat ze zo weinig moeite er in stoppen. Vooral dat ze een kerststukje wat zij dus al hebben gekregen gewoon doorgeven… dat lijkt toch bijna een grap :neutral_face: Ik hoop dat je wel een hele leuke verjaardag hebt gehad.

2 likes

gezellig! wtf hoe kom je erop, ik vind dit iets heel droevigs hebben. regel het zelf en pak het even leuk in, come on. nee hoor je mag je dankbaarheid ergens anders aan besteden.

8 likes

Ah dat vind ik echt heel sneu! Niet leuk om zo het cadeautje te moeten krijgen. Ik zou denk ik zo teleurgesteld zijn dat ik het geld aan iets anders zou besteden wat ik ook nodig zou hebben. Uit ‘protest’ ofzo.

Ik heb zelf iets soortgelijks maar in mijn geval vind ik mezelf wel ondankbaar haha. (Misschien heb ik het al wel eens verteld in dit topic)

Ik heb ook een keer een cadeautje gekregen wat ik had gevraagd/doorgegeven van tevoren. Was iets duurder dan wat ze wilden uitgeven maar ik had van tevoren aangegeven dat ze maar moesten aangeven als het boven het budget was want dan wilde ik wel bijleggen. Niks meer gehoord dus ik ging er vanuit dat het budget was opgehoogd. Helemaal prima. Echter totdat ik achteraf toch een beetje mijn twijfels had over het product EN bleek dat ik zelf nog een deel moest bijleggen. (Ik moest zelf de factuur betalen en kreeg dus een percentage van het bedrag gestort op mijn rekening) Dus in plaats van de factuur betalen heb ik z.s.m. het product retour gestuurd en van het geld wat ik gekregen had, heb ik iets vergelijkbaar maar goedkoper gekocht. Zonder het te zeggen en volgens mij hebben ze het nooit door gehad. Het gierige vind ik dat ik het hele product misschien niet had teruggestuurd als ik niets hoefde bij te leggen. Maar achteraf ben ik blij dat ik dat wel moest doen want ik weet nu al dat ik spijt had gehad als ik het product toch had gehouden. Ik ben nu veel blijer met hetgeen wat ik in de plaats heb gekocht.

8 likes

Super gierig van haar, spullen van klanten zijn voor iedereen tenzij het heel specifiek 1 cadeau voor 1 persoon is. Maar dingen als bonbons zijn dat niet, zou ik echt niet durven op werk :smiley:

1 like

Pff je vreselijk is dat!

Heb een aantal jaren gewerkt in een winkel (met een jaarcontract vanuit winkel zelf) en met kerst kregen alleen de werknemers met een vast contract sen flink kerstcadeau (kledingbon van 250 euro)

In een andere cosmetica winkel werkte ik wel als uitzend samen met best veel anderen ook via uitzend. En wij kregen ook niks terwijl de vaste krachten (maar 3 man xD ) echt een flink kerstpakket kregen met superluxe parfums en cosmetica… weetje nog @Mhysa

En dat laatste was echt torture als makeup lover, wetende dat de mensen die dat pakket wél kregen helemaal niet into de makeup ed waren :’(

3 likes

De Hema was altijd gierig met de feestdagen. Toen ik in 2011 er ging werken dacht ik dat ik een pakket zou krijgen, want Hema. Dus niet. Ik kreeg een gedicht met daarin alles wat de winkels en het personeel fout deden, MAAR het hoofdkantoor was zo goed bezig. En we hadden zelfs een musical. Chapeau! Gelukkig kregen we wel een chocoladeletter.
Die jaren daarna waren de gedichten niet veel positiever, want de Hema had altijd schulden.
In 2015 kregen we eindelijk eens met de Kerst wat. Een kadokaart van 5 euro. Dan kostte je onderbroek ipv. 7,50 maar 2,50 euro.

16 likes

Daar zakt je deels zelfbetaalde onderbroek van af zeg. Ik heb bij een franchise-vestiging gewerkt en daar waren ze niet zo gierig.

2 likes

Ik kreeg bij de v en d als kerstpakket een kerststol op 24 december, omdat die niet verkocht waren. Er waren er ook niet genoeg voor iedereen dus als je moest afsluiten had je gewoon niks.

1 like

Nah zo oneerlijk!

2,50 dan toch? :stuck_out_tongue: 5 euro korting op een 7,50 euro onderbroek.
Mijn zusje kreeg vroeger met Sinterklaas wel altijd veeeeel snoepgoed mee naar huis. Vonden we toen leuk :stuck_out_tongue:

Oh ja sorry! Werknemer van de maand hiero (not) :sweat_smile:

5 likes

Je kan toch niet op de HEMA rekenen dus dan maakt die verkeerde uitkomst ook niet uit. :upside_down_face:

4 likes

Ik heb een foundation gekocht bij de Bijenkorf, maar ik zag later dezelfde foundation online voor €14 euro goedkoper. Nu heb ik de foundation van de bijenkorf gewoon gebruikt en online dezelfde foundation besteld zodat ik bij de Bijenkorf kan terugbrengen en zo alsnog 14 euro bespaar

107 likes

Dat komt omdat dat soort dingen voor uitzendkrachten niet opgenomen kunnen worden in de werkostenregeling waardoor je er dus loonbelasting over moet betalen. (De werkgever kan er wel voor kiezen om dat te betalen maar dat is wel heel onaantrekkelijk natuurlijk.)

(Overigens vind ik persoonlijk dat omdat je voor het uitzendbureau werkt zij wat moeten regelen maar goed.)

Als ik dit van te voren al weet zeg ik altijd iets van; ik betaal mijn eigen drankjes vandaag hoor, zit een beetje krab in mijn budget en ga geen alcohol drinken. Zoiets. Ik zeg het wel van te voren. Niet pas als ik weg ga ofzo.

4 likes

Op die momenten dat ik geen geld had zei ik altijd “oh nee bedankt ik haal wel voor mezelf!! :biggrin:
En als iemand toch bij een rondje voor je haalt gewoon aangeven dat je niet hoeft (het wordt toch wel opgedronken door iemand anders).

En later zei ik ook vaak gewoon dat ik ff op m’n geld moest letten en daarom niet meedeed aan rondjes

2 likes

Ja hoor! Zij begrijpen ook wel dat als ik 2 ijsthee drink en zij 1 fles wijn per persoon, dat ik gewoon mijn eigen drankjes wil betalen. Ik heb nog nooit rot reacties gehad in ieder geval. En ik vind het trouwens ook niet gierig, want je betaalt gewoon voor wat jij drinkt. Opzich niet iets geks toch haha

4 likes

Jazeker! Niemand vind het gek
En in mijn ervaring is het ook helemaal prima als je zegt dat je ff krap zit en daarom niet meedoet met rondjes >> en liever zelf haalt

1 like