Gierige acties

Gierig and Proud of it.

Onlangs bestelde ik online een meubel (in een klote formaat doos van bijna 10kg). De route van het dhlservice point naar huis wat een straf.

Er zat een kleine schade aan. Er wat iets vanaf gechipt. Die chip vond ik terug in de doos.

Ik stuurde de verkoper een foto van de kleine schade en zei dat ik aan één kant het meubel wel wilde terugsturen maar dat dat aan de andere kant ‘niet duurzaam’ was, dus dat ik ook wel genoegen nam met korting.

Ik werd hartelijk bedankt voor het meedenken en kreeg 40% korting. Toen heb ik de chip teruggelijmd.
:joy:

76 likes

Ik zou zelf geen tikkie hebben gestuurd aangezien ze jou heeft geholpen door op te passen en ze er inderdaad niks aan kan doen dat ze een lekke band kreeg.

35 likes

Ja, dit inderdaad. Als ze niet op je katten hoefde te passen had ze je fiets ook niet hoeven lenen waarschijnlijk. Plus dat het natuurlijk superlief is dat ze überhaupt de moeite wilde nemen om voor of na stage je katten te verzorgen. Neemt niet weg dat zulke kosten natuurlijk altijd zuur zijn maar had haar daar niet (gedeeltelijk) voor op laten draaien.

4 likes

@Stars Ik had een tikkie naar die eerste fietsenmaker gestuurd

20 likes

Ik vind het er eigenlijk niet toe doen of zij door het oppassen ook een voordeel had of niet.

10 likes

Ja rot op, alle fietsenmakers een tikkie, hou op hoor. Ik zou echt terug gaan. Je checkt die buitenband toch als je m plakt.

22 likes

Ah oke, zij heeft door deze constructie dus ook geld bespaar dat haalde ik niet uit je eerste bericht. Ik had dan alsnog geen tikkie verstuurd maar als ik het andersom bekijk en ik was jouw vriendin dan had ik het ook geen enkel probleem gevonden om mee te betalen dus zou je er verder niet al te druk om maken.
Wat @Banananana zegt, ik zou wel mooi even langs die fietsenmaker gaan.

3 likes

Heb je haar verder ergens mee bedankt mbt de zorg van je beestjes? Bloemetje, kaartje ofzo? Ik denk niet dat ik een tikkie had gestuurd, feit is dat iemand mij heeft geholpen. Mja als je erg krap zit snap ik je ook wel… Lastig dus.

1 like

Ik denk dat het hier wel uitmaakt hoe dat oppassen eruit ziet, de paar keer dat iemand in mijn woning zat was het omdat ze hier op vakantie waren en ik toevallig weg (aka geen hotel te boeken), of dat iemand een plek nodig had om te overbruggen tussen 2 contracten in. In mijn geval had ik dan wel het hele bedrag verwacht.

Fantastisch deze :joy::clap:t2::clap:t2:

2 likes

Haha maar wat als diegene nu echt whisky a 20 euro per glas bestelt?

1 like

Nee… :pleading_face:

12 likes

Dan gok ik dat het maar bij 1 glas is gebleven en degene er lekker aan heeft lopen nippen. Je klokt het niet weg zoals wijn. ( ja oke soms wel maar dan ben ik gewoon al tering dronken).

2 likes

Is de reactie geschreven door Maarten van Rossum?

9 likes

Hahaha, grappig maar spuit elf. Ik heb ooit deze situatie gehad maar dan had ik zelf twee keer een lekke band op de fiets van mn oppashuis. Ik heb hier toen geplaatst zal ik een tikkie sturen naar de eigenaars van de fiets en de meerderheid zei van niet en dat ik het zelf moest betalen. En nu zijn de meningen weer anders verdeeld

4 likes

Ja haha heb het net even teruggezocht

Ja gaat toch ook niet iemand anders vragen de rekening te betalen als jij de lekke band hebt veroorzaakt? Bovendien hoef je het laten plakken/vervangen van een fietsband niet uit te besteden maar daar heb je kennelijk zelf voor gekozen.

Maar hierboven wordt iets anders gezegd

1 like

Nee, die vriendin had de fiets naar de fietsenmaker gebracht en eigenaar kon 'em daar ophalen. De vriendin heeft toen zelf voorgesteld dat eigenaar een tikkie voor de kosten zou sturen. Eigenaar voelde zich bezwaard om dat te doen (uiteindelijk 50/50).

Klopt dat het advies was om de vriendin niet de tikkie te sturen omdat ze al zoveel had gedaan en zonder het oppassen had de vriendin die fiets niet hoeven gebruiken.

Maar dat is iets anders dan iemand anders vragen de rekening te betalen omdat jij schade hebt veroorzaakt aan hun eigendom. Vriendin had immers zelf voorgesteld de rekening te betalen, maar dat kan pas bij het ophalen van de fiets en dat deed eigenaar.

1 like

Maar @hoppa telt dit dan niet voor mij? Ik snap het verschil wel, maar het is uiteindelijk dezelfde situatie

2 likes