Gierige acties

Ah nee joh dat zou zonde zijn! Je zou het ook kunnen appen van te voren. (als je een appgroep hebt ofzo) Dan heb je geen ongemakkelijk moment ter plekke, al verwacht ik dat sowieso niet.
Als mensen dan raar/slecht/stom reageren op je appje zou ik mij sowieso afvragen of ik daar dan wat mee wil drinken, maar ik denk echt dat je het te veel overdenkt en analyseert :wink:

4 likes

Mensen vinden het echt niet erg als je je eigen drankjes wil betalen! Daarnaast denk ik dat er in een groep van 20 man ook niet wordt verwacht dat je een rondje gaat halen hoor, dat zou je niet in je eentje kunnen tillen en zeer waarschijnlijk ook niet in een keer onthouden, dus dat schiet niet op haha. Als jullie in een kroeg staan krijgen jullie waarschijnlijk een bonnetje en wordt alles gewoon aangeslagen. Dan kun je bij de bar afrekenen wat je hebt gehad. Maak je geen zorgen, dat komt wel goed!

4 likes

Ook een goed idee inderdaad! Komt helemaal goed! :blush:

1 like

Je kan ook als je weggaat even bij de bar je eigen drankjes vast afrekenen!

2 likes

Denk je dat 1 persoon de rekening betaalt? Anders later tegen diegene aangeven dat je alleen x hebt gedronken en of die daar rekening mee wil houden bij het uitsturen van tikkies? Als iedereen rondjes haalt zou ik het gewoon tactisch spelen (doe ik altijd, als de meeste mensen nog een vol glas hebben en een paar niet dan één rondje doen en de rest zegt toch nee) haha

1 like

Of gewoon heel simpel houden zo van he ik ben toch niet zo lang aanwezig dus ik regel mijn eigen drankjes wel even, is toch het handigst :wink:

3 likes

Ik drink niet/weinig en heb dus al heel vaak dit dilemma gehad. De laatste jaren zeg ik indd of in de app of direct aan t begin van de avond “joh ik zit alleen aan de cola dus ik haal zelf wel ff” en behalve wat “ben je zwanger” grappen heb ik daar nog nooit iets over gehoord. Hier in Canada doen ze niet eens aan rondjes (thank god) en ben ik er dus helemaal vanaf :joy:.

1 like

Ik zou het niet te moeilijk maken en gewoon als je weggaat tegen degene die gaat betalen/het regelt zeggen dat je alvast even je eigen drankjes gaat afrekenen bij de bar omdat je al naar huis gaat. Als je toch niet veel drinkt kun je gemakkelijk onthouden wat je hebt gedronken. Bij cafees doen ze eigenlijk ook nooit moeilijk als je zegt; ik wil vast drie drankjes van rekening x afrekenen.
Als je het vooraf gaat aankondigen vind ik het overkomen alsof je om goedkeuring/een reactie vraagt en dat is i.m.o. echt niet nodig.

Ik zou het niet achteraf aangeven want dat is gedoe voor degene die het regelt.

*Ik ging er trouwens vanuit dat er een rekening geopend zou worden bij de bar. Als er rondjes worden gegeven zou ik gewoon zeggen: ik blijf maar kort/drink niet zo veel dus ik haal even mijn eigen drankjes. Maar wel pas op de avond zelf. Als je het helemaal gaat aankondigen over een app maak je het veel te belangrijk.

5 likes

:crab: bij kas

60 likes

Hahah :joy::joy: zie het nu pas

Is ook maar net de vraag of één persoon de uiteindelijke rekening gaat betalen en je van diegene een tikkie zult krijgen. Als wij met een groep zijn te borrelen, kopen we vaak voor een bepaald bedrag gezamenlijk muntjes* en als die op zijn, dan wordt er om de beurt (maar lang niet door iedereen) wat nieuwe muntjes gekocht als daar behoefte aan is. Over het algemeen begrijpen mensen wel dat niet iedereen evenveel inkomen/budget heeft, vooral als (bijna) iedereen gewoon een werkende burger is :wink:

Als jullie een soortgelijke manier gaan doen, kun je er ook voor zorgen dat je bij de eerste groep zit die geld inlegt/muntjes koopt en dan gewoon je vijftien euro inleggen (tenzij je echt na een half uur al weggaat). Dan ben jij er voor de rest van jouw avond van af, zeg maar.

*Dit is natuurlijk wel afhankelijk van of er muntjes zijn bij jouw locatie :sweat_smile:

Je had je drankjes al kunnen afrekenen voor je vertrok toch? Of was dat geen mogelijkheid. En dan gewoon zeggen dat je al voor jezelf betaald hebt.

Ik weet niet of dit per se gierig is of meer gewoon ongastvrij haha, maar was wel benieuwd naar jullie mening

Ik ging afgelopen weekend in het kader van m’n verjaardag naar een feestje met wat mensen, ervoor zouden we bij mij wat drinken.
Toen vroeg een vriendin of ze wat duitse vrienden mee mag nemen naar de preparty want die zouden naar hetzelfde feestje gaan
dus ik zeg ja is goed, ik koop nog wat extra bier enzo, helemaal goed.

Toen bleek dat die vriendin zelf helemaal niet zou komen en gewoon die duitsers m’n adres had gegeven?

dus ik zei ja doei ik heb geen zin om onbekende mensen te ontvangen en te gaan vermaken, met name op m’n verjaardag, wil het gewoon leuk hebben met mensen die ik ken

Hadden jullie hetzelfde gedaan? haha ik vond het zelf heel raar van die vriendin, maar die vriendin moest die duitsers vervolgens dus un-inviten wat misschien wel ongemakkelijk was :stuck_out_tongue:

38 likes

Misschien als het een groot huisfeestje had het nog wel gekund, maar we zaten gewoon met 6 mensen een kringverjaardag te houden haha

3 likes

Ik vind dat je groot gelijk hebt, en vind het heel vreemd van die vriendin. Dit zou echt niet in me opkomen.

1 like

Huh dit vind ik echt heel raar! Mensen bij jou uitnodigen op je verjaardag en zelf niet komen. Al helemaal als je die mensen niet kent.

1 like

Niet gierig, niet ongastvrij, maar lui van je vriendin dat ze die gasten niet zelf kan vermaken.

Vind het echt bizar gedrag!

Haha neeee joh dit is raar van haar. Als het ongemakkelijk voor haar was om te uninviten zijn dat haar eigen terechte blaren hoor!

2 likes

Ik had dan vooraf aan diegene die de tikkie zou regelen, een paar euro gegeven voor die ene koffie. Zodat dat geregeld was en ik dan niet hoefde mee te betalen aan de flessen wijn.

1 like