Gierige acties

Die vriendin in deze kwestie had de fietsenmaker zelf betaald als het oppassen nog langer had geduurd (ik maak iig eruit op dat de fiets door de eigenaar zelf weer opgehaald werd en oppassen dus over was) Dat is wel iets anders dan de fiets zelf ophalen, betalen en dan een tikkie sturen. En vervolgens nog fiets blijven gebruiken :stuck_out_tongue:

2 likes

Als eigenaar van de fiets/degene die de gunst (het oppassen) was verleend, zou ik geen tikkie hebben gestuurd. Als oppasser/degene die fietsband lek had gemaakt, zou ik het bedrag zelf hebben betaald of als mijn oppastijd voorbij was voor ik de fiets op kon halen (zoals @mikselke aangaf) zou ik aangeven dat de eigenaar mij een tikkie moest sturen.

3 likes

Volgens mij komt het er vooral op neer dat mensen het gierig vinden als je geld terugvraagt/tikkies stuurt.

15 likes

Ja dat denk ik ook

1 like

Ik heb trouwens vorig jaar een nieuwe vogelkooi gekocht a 300€, bij het in elkaar zetten hadden we allemaal problemen dus wij bellen voor retour sturen. Kon wel maar we mochten hem ook houden en dan kregen we 90€ terug.
Nou uiteindelijk bleek dat we het verkeerd in elkaar aan het zetten waren en daar niks mis mee was. Alleen de onderbak had 2 roestplekjes.
Dus dat heb ik gemaild en alsnog die 90€ terug gehad :flushed:

23 likes

Gierige actie van m’n moeder:
Ze had eens van dat 'goede nachtrust 'thee gekocht van pickwick. Belt ze een week later naar die klantenservice met de klacht dat de thee helemaal niet helpt en nog steeds verrot slaapt. Hahahaha. Heeft haar geld terug gekregen voor dat doosje thee. Echt, ik moest zo hard lachen, vooral omdat ze bloedserieus was🤣

152 likes

De moeite doen om klantenservice te bellen zou al teveel zijm voor mij

6 likes

Ik vind dit eigenlijk wel aandoenlijk haha.

2 likes

In de categorie cadeaubonnen:
Als bedankje dat we als projectgroep op de open dag van onze hogeschool hebben gestaan, hebben ze ons (6 personen) als groep een bon van een restaurant gegeven twv €30. Hij is alleen geldig in de stad waar de school gevestigd is en daar wonen 4 van de 6 mensen totaal niet in de buurt. We wisten van tevoren niet wat dit bedankje was, maar iemand heeft zonder overleg de bon opgehaald en stuurt er nu een foto van. En laat zij nou net de persoon zijn die het hele semester geen reet uit heeft gevoerd. Een ander projectgenootje appt mij erover en zegt: we zien elkaar toch nooit weer (wonen te ver uit elkaar en iedereen gaat afstuderen), laat haar ons lekker €5 pp overmaken. Anders steekt ze ‘m toch in eigen zak en dat gunt ze haar niet. Ben ik het wel mee eens, maar het voelt zo gierig. Wat zouden jullie doen?

1 like

Geen geld voor over laten maken. Het heeft jullie niks gekost dus je bent geen geld kwijt zonder die bon. Ik zou t laten hangen, karma is a bitch. Want ik vind het wel een sterk staaltje van haar.

21 likes

Heb zelf nu een andere oplossing geopperd: heb voorgesteld de bon aan een projectgenootje gegeven die samen met zijn huisgenoot het product geprogrammeerd heeft (konden wij zelf niet). Die huisgenoot heeft daar niks voor gekregen van ons dus ik gun het hen wel om daar dan samen gebruik van te maken. Dat geld hoef ik inderdaad niet, was meer een principekwestie. Ze wonen ook allebei in de stad van de studie. Ze is het er gelukkig zelf ook mee eens dus dat is mooi opgelost :joy:

72 likes

Maar dan zit zij met een bon waar ze niet om gevraagd heeft? Ik snap dat zij nu een voordeeltje heeft, maar ergens zou ze er nadeel van ondervinden als ze jullie geld moet overmaken. Dan is ze haar eigen geld kwijt en zit ze met een bon waar ze misschien nooit zou eten uit vrije keuze. Als ik haar was zou ik het echt een raar verzoek vinden. Die bon mag iemand anders wel hebben, maar ik ga geen geld overmaken.

4 likes

Ohja dit vind ik ook een goeie.

1 like

Zit ook wat in. Maar ze is best vaak in die stad en eet ook regelmatig wat in die omgeving dus denk dat ze het niet heel vervelend had gevonden. Ben allang blij dat ‘ie naar iemand gaat die het verdient en dus niet naar haar. Met z’n tweeën kan je prima lunchen voor €30.

Alsnog is ze dan haar eigen geld kwijt door dat naar jullie te moeten overmaken, ik zou dat zelf niet willen (of doen). Maar prima oplossing!

1 like

De enige die ik hier gierig vind is de school, die a) denkt dat je na een groepsproject zin hebt om je groepsgenoten OOIT nog eens te zien, laat staan met ze te uiteten en b) daar maar 30€ voor 6 personen voor over heeft.

54 likes

Klopt helemaal :joy:. En ook nog eens de week voor de deadline. Ben blij dat ik van ze af ben.

1 like

Okee, ben ik gierig dat ik niet een weekend weg en naar een festival wil voor een vrijgezellenfeest van een vriendin voor €150? Ik ga sowieso niet uit en drink nooit maar vind dit ook echt te duur ofzo.

10 likes

Nee, vind ik een hoop geld.
Max 80 voor een vrijgezellenfeest vind ik al een hoop, maar daar ligt voor mij wel de grens.

1 like

en alsof je er dan bent voor €150 een heel weekend. Komen nog drankjes etc bij gok ik zo?

Zou voor mij wel uitmaken trouwrns hoe dicht deze persoon bij mij staat. Voor een hele goede vriendin was ik dit bedrag ook een keer kwijt, toen vond ik het wel prima.

3 likes