Gierige acties

Wat je dan kunt doen is even overleggen met de persoon die alles geregeld heeft. De reden waarom wij bij grote groepen niet aan splitten doen is dateer altijd wel drank blijft openstaan, zowel frisdrank, water en koffie.
Jullie kunnen dan samen gaan en bepalen wat er al afgerekend wordt zodat jij alleen betaalt wat je gedronken hebt. De mensen die dan achterblijven kunnen het resterende bedrag nog splitsen.

Dit doe ik ook altijd love it!

1 like

Zeker! Het is een flink bedrag dus dat kan echt wel

4 likes

Als je contact met ze hebt over andere dingen kun je wat mij betreft best iets vragen van “goh heb je m’n tikkie ook gezien?”

1 like

Ik zou ook wel denken van rustiggg, net 24u voorbij (en ik regel m’n bankzaken niet op m’n telefoon, heb zo’n kaartlezer nodig en ik ben niet altijd in de buurt daarvan). Maar ik vind het wel veel geld en dan zou ik zelf misschien met dat versturen van het tikkie al hebben gestuurd van “zou je het zsm over willen maken, het is best een flink bedrag namelijk”.

3 likes

Ja, zou ik ook doen. Even zeggen dat je weet dat ze het heus wel betalen en niet vergeten, maar of het voor deze keer meteen kan omdat je het geld even nodig hebt.

2 likes

Echt? Als ik iemand nog 200 euro moet betalen dan had ik dat al gedaan voor ik uberhaupt een tikkie kreeg.

12 likes

Maar de andere kant is het geld totdat iemand terugbetaalt dubbel kwijt (voor zichzelf en het deel van de ander)? In dit geval best een hoop geld. Als je bij het afrekenen komt, kun je ook niet tegen een winkel/restaurant zeggen: “oh, ik betaal de rekening over een paar dagen wel.” Waarom dan wel als je iemand terug moet betalen, zeker bij een Tikkie van zo’n bedrag? Dan zou ik ook snel een reminder sturen.

In mijn omgeving merk ik sowieso dat mensen Ăłf direct betalen als ze het zien Ăłf een herinnering moeten krijgen, omdat ze het meteen vergeten na het zien ervan.

1 like

Misschien leest ze hier mee :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Maar waarom moet in dit geval de voorschieter maar ‘geduld’ hebben? Het is toch gewoon jouw geld wat je in dit geval voorschiet? Vaak omdat het handiger/makkelijker of nodig is. Dit heeft niks te maken met ‘ik vind jou een aardige vriendin daarom doe ik dit’.
En het niet kunnen missen of het gewoon graag terug willen is ook een verschil. Ik kan persoonlijk €100 of €10 echt wel even missen, maar ik wil het wel graag ‘snel’ terug. Puur een principe kwestie omdat ik geen zin heb om een paar dagen op mijn geld te wachten en er misschien nog achteraan te moeten.

En andersom gezien waarom kan degene die het geld geleend heeft het niet gewoon meteen overmaken? Het is nog geen minuut werk. En moet de ontvanger maar ‘geduld’ hebben.

15 likes

Tot korte tijd geleden (of nouja, tot de crisis dan) konden de Grieken blijkbaar een renteloze lening van hun overheid krijgen om op vakantie te gaan :joy:

Gierig and Proud of it.

Onlangs bestelde ik online een meubel (in een klote formaat doos van bijna 10kg). De route van het dhlservice point naar huis wat een straf.

Er zat een kleine schade aan. Er wat iets vanaf gechipt. Die chip vond ik terug in de doos.

Ik stuurde de verkoper een foto van de kleine schade en zei dat ik aan één kant het meubel wel wilde terugsturen maar dat dat aan de andere kant ‘niet duurzaam’ was, dus dat ik ook wel genoegen nam met korting.

Ik werd hartelijk bedankt voor het meedenken en kreeg 40% korting. Toen heb ik de chip teruggelijmd.
:joy:

76 likes

Ik zou zelf geen tikkie hebben gestuurd aangezien ze jou heeft geholpen door op te passen en ze er inderdaad niks aan kan doen dat ze een lekke band kreeg.

35 likes

Ja, dit inderdaad. Als ze niet op je katten hoefde te passen had ze je fiets ook niet hoeven lenen waarschijnlijk. Plus dat het natuurlijk superlief is dat ze ĂŒberhaupt de moeite wilde nemen om voor of na stage je katten te verzorgen. Neemt niet weg dat zulke kosten natuurlijk altijd zuur zijn maar had haar daar niet (gedeeltelijk) voor op laten draaien.

4 likes

@Stars Ik had een tikkie naar die eerste fietsenmaker gestuurd

20 likes

Ik vind het er eigenlijk niet toe doen of zij door het oppassen ook een voordeel had of niet.

10 likes

Ja rot op, alle fietsenmakers een tikkie, hou op hoor. Ik zou echt terug gaan. Je checkt die buitenband toch als je m plakt.

22 likes

Ah oke, zij heeft door deze constructie dus ook geld bespaar dat haalde ik niet uit je eerste bericht. Ik had dan alsnog geen tikkie verstuurd maar als ik het andersom bekijk en ik was jouw vriendin dan had ik het ook geen enkel probleem gevonden om mee te betalen dus zou je er verder niet al te druk om maken.
Wat @Banananana zegt, ik zou wel mooi even langs die fietsenmaker gaan.

3 likes

Heb je haar verder ergens mee bedankt mbt de zorg van je beestjes? Bloemetje, kaartje ofzo? Ik denk niet dat ik een tikkie had gestuurd, feit is dat iemand mij heeft geholpen. Mja als je erg krap zit snap ik je ook wel
 Lastig dus.

1 like

Ik denk dat het hier wel uitmaakt hoe dat oppassen eruit ziet, de paar keer dat iemand in mijn woning zat was het omdat ze hier op vakantie waren en ik toevallig weg (aka geen hotel te boeken), of dat iemand een plek nodig had om te overbruggen tussen 2 contracten in. In mijn geval had ik dan wel het hele bedrag verwacht.