Gierige acties

Fantastisch deze :joy::clap:t2::clap:t2:

2 likes

Haha maar wat als diegene nu echt whisky a 20 euro per glas bestelt?

1 like

Nee… :pleading_face:

12 likes

Dan gok ik dat het maar bij 1 glas is gebleven en degene er lekker aan heeft lopen nippen. Je klokt het niet weg zoals wijn. ( ja oke soms wel maar dan ben ik gewoon al tering dronken).

2 likes

Is de reactie geschreven door Maarten van Rossum?

9 likes

Hahaha, grappig maar spuit elf. Ik heb ooit deze situatie gehad maar dan had ik zelf twee keer een lekke band op de fiets van mn oppashuis. Ik heb hier toen geplaatst zal ik een tikkie sturen naar de eigenaars van de fiets en de meerderheid zei van niet en dat ik het zelf moest betalen. En nu zijn de meningen weer anders verdeeld

4 likes

Ja haha heb het net even teruggezocht

Ja gaat toch ook niet iemand anders vragen de rekening te betalen als jij de lekke band hebt veroorzaakt? Bovendien hoef je het laten plakken/vervangen van een fietsband niet uit te besteden maar daar heb je kennelijk zelf voor gekozen.

Maar hierboven wordt iets anders gezegd

1 like

Nee, die vriendin had de fiets naar de fietsenmaker gebracht en eigenaar kon 'em daar ophalen. De vriendin heeft toen zelf voorgesteld dat eigenaar een tikkie voor de kosten zou sturen. Eigenaar voelde zich bezwaard om dat te doen (uiteindelijk 50/50).

Klopt dat het advies was om de vriendin niet de tikkie te sturen omdat ze al zoveel had gedaan en zonder het oppassen had de vriendin die fiets niet hoeven gebruiken.

Maar dat is iets anders dan iemand anders vragen de rekening te betalen omdat jij schade hebt veroorzaakt aan hun eigendom. Vriendin had immers zelf voorgesteld de rekening te betalen, maar dat kan pas bij het ophalen van de fiets en dat deed eigenaar.

1 like

Maar @hoppa telt dit dan niet voor mij? Ik snap het verschil wel, maar het is uiteindelijk dezelfde situatie

2 likes

Die vriendin in deze kwestie had de fietsenmaker zelf betaald als het oppassen nog langer had geduurd (ik maak iig eruit op dat de fiets door de eigenaar zelf weer opgehaald werd en oppassen dus over was) Dat is wel iets anders dan de fiets zelf ophalen, betalen en dan een tikkie sturen. En vervolgens nog fiets blijven gebruiken :stuck_out_tongue:

2 likes

Als eigenaar van de fiets/degene die de gunst (het oppassen) was verleend, zou ik geen tikkie hebben gestuurd. Als oppasser/degene die fietsband lek had gemaakt, zou ik het bedrag zelf hebben betaald of als mijn oppastijd voorbij was voor ik de fiets op kon halen (zoals @mikselke aangaf) zou ik aangeven dat de eigenaar mij een tikkie moest sturen.

3 likes

Volgens mij komt het er vooral op neer dat mensen het gierig vinden als je geld terugvraagt/tikkies stuurt.

15 likes

Ja dat denk ik ook

1 like

Ik heb trouwens vorig jaar een nieuwe vogelkooi gekocht a 300€, bij het in elkaar zetten hadden we allemaal problemen dus wij bellen voor retour sturen. Kon wel maar we mochten hem ook houden en dan kregen we 90€ terug.
Nou uiteindelijk bleek dat we het verkeerd in elkaar aan het zetten waren en daar niks mis mee was. Alleen de onderbak had 2 roestplekjes.
Dus dat heb ik gemaild en alsnog die 90€ terug gehad :flushed:

23 likes

Gierige actie van m’n moeder:
Ze had eens van dat 'goede nachtrust 'thee gekocht van pickwick. Belt ze een week later naar die klantenservice met de klacht dat de thee helemaal niet helpt en nog steeds verrot slaapt. Hahahaha. Heeft haar geld terug gekregen voor dat doosje thee. Echt, ik moest zo hard lachen, vooral omdat ze bloedserieus was🀣

152 likes

De moeite doen om klantenservice te bellen zou al teveel zijm voor mij

6 likes

Ik vind dit eigenlijk wel aandoenlijk haha.

2 likes

In de categorie cadeaubonnen:
Als bedankje dat we als projectgroep op de open dag van onze hogeschool hebben gestaan, hebben ze ons (6 personen) als groep een bon van een restaurant gegeven twv €30. Hij is alleen geldig in de stad waar de school gevestigd is en daar wonen 4 van de 6 mensen totaal niet in de buurt. We wisten van tevoren niet wat dit bedankje was, maar iemand heeft zonder overleg de bon opgehaald en stuurt er nu een foto van. En laat zij nou net de persoon zijn die het hele semester geen reet uit heeft gevoerd. Een ander projectgenootje appt mij erover en zegt: we zien elkaar toch nooit weer (wonen te ver uit elkaar en iedereen gaat afstuderen), laat haar ons lekker €5 pp overmaken. Anders steekt ze β€˜m toch in eigen zak en dat gunt ze haar niet. Ben ik het wel mee eens, maar het voelt zo gierig. Wat zouden jullie doen?

1 like