Ik weet niet of dit per-se een gierige actie is of gewoon inhalig maar goed, dit is een lang verhaal maar anders weet ik niet hoe ik het moet uitleggen haha. Dit gebeurde allemaal vorig jaar.
Een vriendin van mij ging door een moeilijke periode en was door haar huisgenoten de flat uit gekicked en mijn vriend en ik hadden toen meteen aangeboden dat ze wel even bij ons kon komen wonen. Ze had veel schulden, dus we hadden afgesproken dat ze alleen genoeg hoefde te betalen voor vaste lasten (water en elektrisch enzo) enzo. Wij hebben het thuis niet breed, anders hadden we haar niks laten betalen.
Ze zorgde niet goed voor zichzelf en at eigenlijk alleen als ik kookte. Toen ze bij me woonde merkte ik dat alles wat ze verdiende meteen op ging aan alcohol, uitgaan en kleren. Dat vond ik op zich niet echt mijn probleem, alleen vond ik het wel jammer dat ze me niet wilde vertellen wanneer ze thuis kon zijn, zodat ik rekening kon houden met koken. Immers, ze at eigenlijk alleen als ik het eten maakte. Hierdoor maakte ik vaak te veel voor het geval ze thuis zou zijn, en dat begon me best wel mijn neus uit te hangen. Als ik vroeg aan haar of ze het me kon laten weten was ik âmanipulatief en haar aan het controleren, net als haar ex.â. Ok.
Er kwam alleen een moment waar ze iets heel duurs kocht, een nieuwe Ipad met een Apple Pen. Ik vroeg haar uit nieuwsgierigheid hoe ze zich dit kon veroorloven en ze antwoorde met
âNou ja, ik kan de rest van de maand niks meer betalen.â
Ik: âOh ok, en wat doe je dan met eten enzoâ
Ze keek me echt zo strak aan.
âOh ik ga ervan uit dat mensen aardig genoeg zijn om voor me te zorgen,â
areyoufuckingkiddingme.jpg
Dus ja ik voelde me best wel keihard gebruikt, zeg maar. Heb vriendelijk gedaan verder maar niet meer eten gekookt voor haar als ik niet wist of ze er zou zijn. Was blij toen ze eindelijk vertrok.