Gierige acties

Geen geld voor over laten maken. Het heeft jullie niks gekost dus je bent geen geld kwijt zonder die bon. Ik zou t laten hangen, karma is a bitch. Want ik vind het wel een sterk staaltje van haar.

21 likes

Heb zelf nu een andere oplossing geopperd: heb voorgesteld de bon aan een projectgenootje gegeven die samen met zijn huisgenoot het product geprogrammeerd heeft (konden wij zelf niet). Die huisgenoot heeft daar niks voor gekregen van ons dus ik gun het hen wel om daar dan samen gebruik van te maken. Dat geld hoef ik inderdaad niet, was meer een principekwestie. Ze wonen ook allebei in de stad van de studie. Ze is het er gelukkig zelf ook mee eens dus dat is mooi opgelost :joy:

72 likes

Maar dan zit zij met een bon waar ze niet om gevraagd heeft? Ik snap dat zij nu een voordeeltje heeft, maar ergens zou ze er nadeel van ondervinden als ze jullie geld moet overmaken. Dan is ze haar eigen geld kwijt en zit ze met een bon waar ze misschien nooit zou eten uit vrije keuze. Als ik haar was zou ik het echt een raar verzoek vinden. Die bon mag iemand anders wel hebben, maar ik ga geen geld overmaken.

4 likes

Ohja dit vind ik ook een goeie.

1 like

Zit ook wat in. Maar ze is best vaak in die stad en eet ook regelmatig wat in die omgeving dus denk dat ze het niet heel vervelend had gevonden. Ben allang blij dat ā€˜ie naar iemand gaat die het verdient en dus niet naar haar. Met z’n tweeĆ«n kan je prima lunchen voor €30.

Alsnog is ze dan haar eigen geld kwijt door dat naar jullie te moeten overmaken, ik zou dat zelf niet willen (of doen). Maar prima oplossing!

1 like

De enige die ik hier gierig vind is de school, die a) denkt dat je na een groepsproject zin hebt om je groepsgenoten OOIT nog eens te zien, laat staan met ze te uiteten en b) daar maar 30€ voor 6 personen voor over heeft.

54 likes

Klopt helemaal :joy:. En ook nog eens de week voor de deadline. Ben blij dat ik van ze af ben.

1 like

Okee, ben ik gierig dat ik niet een weekend weg en naar een festival wil voor een vrijgezellenfeest van een vriendin voor €150? Ik ga sowieso niet uit en drink nooit maar vind dit ook echt te duur ofzo.

10 likes

Nee, vind ik een hoop geld.
Max 80 voor een vrijgezellenfeest vind ik al een hoop, maar daar ligt voor mij wel de grens.

1 like

en alsof je er dan bent voor €150 een heel weekend. Komen nog drankjes etc bij gok ik zo?

Zou voor mij wel uitmaken trouwrns hoe dicht deze persoon bij mij staat. Voor een hele goede vriendin was ik dit bedrag ook een keer kwijt, toen vond ik het wel prima.

3 likes

Ik zou dat ook pertinent weigeren. Geen optie om alleen overdag mee te gaan oid?

2 likes

OkĆ© mooi, dit had ik even nodig! Ik ga de ā€œvrijgezelā€ even bellen en uitleggen hoe ik mij hierbij voel. Begreep nu dat het nachtje weg uit haar komt en een ā€œeisā€ was voor haar vrijgezellenfeest. Sjaak afhaak it is :+1:t3:

9 likes

Wow dat ze dat zelf ook geeist heeft? :hushed: dan kan ze ook verwachten dat niet iedereen dat er voor over heeft toch.

1 like

Nee, is echt heel veel.
Vooral als je er niks mee hebt.
Ik zou ook niet meegaan, heb er ook niks mee

2 likes

Je zou nog kunnen aanhaken voor een deel van het weekend (bijv het festival of als ze uit eten gaan ergens ofzo), maar ik zou zelf ook niet 150 euro betalen voor een medium activiteit

1 like

Ik zou het irritant vinden als een vrijgezellenfeest (waar je aan mee wilt doen en waar je naartoe wilt gaan) wordt gecombineerd met een heel festival van een paar dagen (waar je absoluut niet op zit te wachten). Waarom kan het dan geen eendaags festival zijn als vrijgezellenfeest? Het geld is misschien niet eens het grootste probleem maar puur het feit dat de activiteit niet jouw ding is. Het geld maakt het dan misschien net een beetje erger :joy:

3 likes

Ik vind een festival wel een leuk idee eigenlijk als vrijgezellenfeestje, leuker dan zo’n verplichte, ā€˜ludieke’ cursus penissen kleien oid. Maar, dan moet je er wel heen willen, zou anders lekker thuis blijven hoor.

20 likes

Een eis ook echt? Dat ze dan lekker zelf voor iedereen gaat betalen, doeiiiii.

1 like

Ik denk dat het ook onwijs lastig is. Mocht ik ooit gaan trouwen denk ik dat ik het vrijgezellenfeest deel oversla. Wil niemand verplichten een activiteit te ondernemen met een bij elkaar geraapt groepje. Ik denk dat het wel erg leuk kan zijn als je een grote groep vriendinnen hebt en iedereen van bijvoorbeeld uitgaan houdt.

7 likes