Gierige acties

Kan ook met een klein groepje heel leuk zijn. Ik had vrijgezellenfeestje met 6 mensen. Zijn gaan lunchen, workshop cocktail maken en daarna uit eten. Echt ontzettend leuke middag/avond gehad. Niemand kende elkaar maar zelfs dat pakte heel erg goed uit. Was voor mij een hele grote verassing dat vriendinnen zoiets georganiseerd hadden omdat ik niet (meer) zo’n uitgaanspersoon ben en ze elkaar ook niet kenden.

9 likes

Ik heb hier vet over in de stress gezeten als bruid in wording, wilde idd niet door de stad met een sjerp om maar wilde ook niet lasergamen of een andere Leuke Groepsactiviteit. Uiteindelijk werd ik opgehaald om een nachtje in het huis van de ouders van een vriendin te logeren (ouders waren op vakantie). We hadden vroeger altijd feestjes daar in de zomer, dus voelde me weer helemaal 17. We deden eigenlijk allemaal direct pyjamas aan en toen kwam al het eten op tafel, en de drank. En ze hadden een speurtocht in het huis gemaakt voor me met cadeautjes die ik moest zoeken. Echt 10000000% beter dan alles wat ik me had kunnen bedenken. Was niet zo duur voor hun ook (voelde me van tevoren al bezwaard hierover haha), en super relaxed. Ze hadden nog allemaal ideeën voor buiten de deur, maar we zijn precies nergens heen geweest.

Lang verhaal kort: activiteiten eisen die ook nog veel kosten is stom.

96 likes

Ik heb de bruid gesproken en zij begrijpt het gelukkig helemaal, zij kent mij al lang en weet dat ik niet zo’n feest type ben. Er is niet echt gedoe hoor, de andere gaan nu gewoon door met het plan alleen ik haak af! We gaan een andere keer samen een gezellige (rustige) dag hebben.

26 likes

goed gedaan!

1 like

Een vriendin van mij zei ‘Ik wil graag op weekend naar het buitenland (Spanje, Italië,…), het budget maakt mij niet uit, jullie moeten het toch betalen he’
Uiteindelijk is iedereen afgehaakt

76 likes

Goed gedaan van je!

omg :sweat_smile: is er nog wel iets gedaan uiteindelijk?

Haha er zijn nog 2 mensen met haar een dagje naar de zee gegaan… Beetje eigen schuld want het was dan ook nog niet gelijk welke stad het was, daar had ze ook voorkeuren voor.
En het ergste was eigenlijk nog haar trouwfeest. Voor alle duidelijkheid, iedereen viert het op zijn manier en ik had zeker niks groots verwacht. Maar het was van 3 tot 9 uur, dan verwacht je toch iets van eten of hapjes. Op de uitnodiging stond dat het in een groot kasteel was, ze hadden een tent gezet op het grasplein voor het kasteel :joy: We kregen enkel wat chips en elk 2 drankbonnetjes??? Er was geen mogelijkheid om extra drank te kopen en we hadden honger, niet normaal.

18 likes

wow, dat is pas echt gierig :o_o:

Voor dit soort verhalen lees ik dit topic, ongelooflijk hoe mensen kunnen zijn😂

9 likes

Ja dat wil je toch niet?! Als ik al ooit ga trouwen en een feest geef dan gaat iedereen rollend en achterstevoren naar huis.

12 likes

Ja ik begrijp dat ook echt echt niet… Maar zij is ook altijd degene die als we uit eten gaan ‘buikgriep’ heeft of deze middag al iets te veel gegeten heeft dus niet mee eet… Echt heel vervelend.
Oh en op de uitnodiging stond ‘geen bloemen of drank, :email:‘ dus ja goed, ze wouden geld. We gaven 50 euro want ja, we dachten dat er eten bij was… Ben ik blij dat ik uiteindelijk een cadeaubon gekocht heb en niet ‘gewoon’ geld gegeven heb, anders hadden ze goed aan ons, en nog heel wat andere vrienden van ons, verdiend

1 like

Ik zou het wel leuk vinden om bij wijze van vrijgezellenfeest een nachtje in een huisje te zitten en een ouderwetse pyjamaparty te hebben. Maar eigenlijk vind ik dus dat als je zoiets ‘groots’ wil jij dat dan moet organiseren en betalen ook al is dat tegen de traditie van het vrijgezellenfeest in. Ik zou mijn vriendinnen gewoon nooit puur voor mijn vermaak op zulke kosten willen jagen.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat al je vriendinnen sowieso super graag naar dat festival willen en dat je daar dan dus vrijgezellenfeest viert en zij dan nog iets speciaals voor je regelen ofzo.

7 likes

Ik weet niet of dit per-se een gierige actie is of gewoon inhalig maar goed, dit is een lang verhaal maar anders weet ik niet hoe ik het moet uitleggen haha. Dit gebeurde allemaal vorig jaar.

Een vriendin van mij ging door een moeilijke periode en was door haar huisgenoten de flat uit gekicked en mijn vriend en ik hadden toen meteen aangeboden dat ze wel even bij ons kon komen wonen. Ze had veel schulden, dus we hadden afgesproken dat ze alleen genoeg hoefde te betalen voor vaste lasten (water en elektrisch enzo) enzo. Wij hebben het thuis niet breed, anders hadden we haar niks laten betalen.

Ze zorgde niet goed voor zichzelf en at eigenlijk alleen als ik kookte. Toen ze bij me woonde merkte ik dat alles wat ze verdiende meteen op ging aan alcohol, uitgaan en kleren. Dat vond ik op zich niet echt mijn probleem, alleen vond ik het wel jammer dat ze me niet wilde vertellen wanneer ze thuis kon zijn, zodat ik rekening kon houden met koken. Immers, ze at eigenlijk alleen als ik het eten maakte. Hierdoor maakte ik vaak te veel voor het geval ze thuis zou zijn, en dat begon me best wel mijn neus uit te hangen. Als ik vroeg aan haar of ze het me kon laten weten was ik “manipulatief en haar aan het controleren, net als haar ex.”. Ok.

Er kwam alleen een moment waar ze iets heel duurs kocht, een nieuwe Ipad met een Apple Pen. Ik vroeg haar uit nieuwsgierigheid hoe ze zich dit kon veroorloven en ze antwoorde met

“Nou ja, ik kan de rest van de maand niks meer betalen.”
Ik: “Oh ok, en wat doe je dan met eten enzo”

Ze keek me echt zo strak aan.

“Oh ik ga ervan uit dat mensen aardig genoeg zijn om voor me te zorgen,”

areyoufuckingkiddingme.jpg

Dus ja ik voelde me best wel keihard gebruikt, zeg maar. Heb vriendelijk gedaan verder maar niet meer eten gekookt voor haar als ik niet wist of ze er zou zijn. Was blij toen ze eindelijk vertrok.

23 likes

Ja precies, dat kreeg ik toen ook door. We waren echt goede vriendinnen hiervoor, had dit helemaal niet van haar verwacht.

Respect voor jouw geduld. Ik had haar waarschijnlijk al na die eerste opmerking buiten getrapt. Ondankbaar kind.

34 likes

Thanks! (Iedereen trouwens <3) Ik trapte er toen ook al niet in hoor, ik weet door ervaring hoe manipulatieve relaties echt in elkaar steken en ik weet dat ik om iets heel normaals vroeg. Ze is helaas onderdeel van mijn vriendengroep dus ik kan haar niet echt uit de weg, maar ik doe gewoon normaal tegen haar en hou mijn afstand. Kut om te zien dat ze haar hele leven verknald (schulden, seks en alcohol misbruik is alleen maar erger geworden) maar ik kan haar verder er niet mee helpen, ik heb mijn lesje wel geleerd!

3 likes

Jeetje, heeft ze nu wel de hulp die ze nodig heeft?

Oh en zo lief dat je dit voor haar wilde doen. Jammer dat het niet liep als verwacht, maar je bent een goede vriendin dat je haar zo hielp

1 like

Dankjewel! Ik heb nog steeds geen spijt dat we haar in huis hebben gehad hoor, anders had ik me denk ik echt schuldig gevoeld want ze kon nergens anders heen.

Helaas accepteerd ze geen hulp. Ik heb het er meerdere malen met haar over gehad dat het wel echt nodig is, maar ze wil het gewoon niet. Ik heb maar besloten dat ik me er verder niet mee bemoei.

Wauw haar lef ook om te zeggen dat ze ervanuitgaat dat er voor haar wordr gezorgd…

Waar woont ze nu dan eigenlijk?

3 likes