Gierige acties

Toen ik nog in de horeca werkte hadden we ook wel eens bruiloften, er zitten ook geregeld lege enveloppen tussen. Hoe overdreven mensen die enveloppen ook in zo’n doos(bus?) pleuren, als niemand het heeft gezien heb je schijnbaar niks gegeven :woman_shrugging:

4 likes

Is het mogelijk zelf een cadeau te kopen? Voelt voor mij een beetje gek om dan wel geld over te maken maar anders gewoon 50/75.

Ik ga als single naar bruiloften en dan vind ik aankomen met €25 echt karig. Weet alleen niet meer hoeveel ik wel heb gegeven :’) Denk €50.

2 likes

Oh neeee daar gaan we weer

Heb deze discussie geloof ik al 20 keer voorbij zien komen

28 likes

Haha ja kan toch niet. Echt een schaamteloze opmerking.

Doe dan een samenvatting van die 20 voorgaande keren ofzo, er moet dan onderhand toch es een overeenstemming zijn bereikt :sweat_smile:

4 likes

Daarom ben ik blij dat mijn gezin bekend staat als dat arme gezin (zijn we niet meer). Dan maakt het niet uit wat we geven. We komen er toch mee weg :speak_no_evil:

4 likes

Don’t be a dick.

Dacht zelf ook aan €50 inderdaad.

Overigens nog een toevoeging op de discussie over cadeaus krijgen waar je niks mee kan: ik vind het systeem dat ze hiervoor hebben in Griekenland echt superfijn werken. Als je daar iets koopt als cadeau voor iemand (maakt niet uit waar, kan bv een shirtje bij Zara zijn of juist iets groots), dan zeg je tegen de winkelmedewerker dat het een cadeau is. Zij halen er dan het prijskaartje van af, maar stoppen er dan een “ruilkaartje” bij. Hiermee kun jij als ontvanger van het cadeau terug naar de winkel om iets te kiezen dat meer aansluit bij jouw wensen (mocht het cadeau niet zo geslaagd zijn).

43 likes

Maar als de ontvanger het dan gaat ruilen, dan zien ze alsnog het bedrag dus dan maakt het toch niks uit? Is wel fijn als het cadeau goed is en het niet geruild hoeft te worden, maar anders heeft het geen nut imo.

Klopt! Maar het ging me niet over het bedrag, maar over cadeaus in het algemeen die niet zo bevallen.

1 like

Is dit per se Grieks? Bij de H.ema plakten we dan het kaartje op de bon en konden we die bij retour er weer aan vastschieten.

1 like

Zoals ik het bedoel zit er geen bonnetje bij, dus echt alleen een ruilbewijs. Het is naar mijn mening een discrete manier om mensen de gelegenheid te geven hun cadeau te ruilen, zonder dat je direct met een prijs geconfronteerd wordt als het cadeau gewoon prima bevalt.
Het is wel echt iets Grieks (in elk geval als ik het met Nederland vergelijk), want het is daar eigenlijk in iedere winkel een standaard vraag/procedure.

2 likes

Wow niks! Niet erbij, geen cadeau… zou dan echt een leuk kaartje en een bos bloemen sturen hoor.

5 likes

Maar dan kan je er alsnog niet blij mee zijn toch?

Nouja als je om de bodyshop vraagt en je geeft rituals is de kans groot dat de ontvanger er niet blij mee is, maar als je wel de bodyshop geeft lijkt die kans me klein

2 likes

Ja, dan zien we het inderdaad gewoon anders

1 like

Precies wat ik bedoel! Vind het zelf ook ideaal!

Ik weet niet zo goed of dit gierig is van mij of van hen maar ik had laatst dus ook een feestje wat 2 vriendinnen samen gaven in een kroeg.

Iedereen kreeg 2 drankjes en daarna was het zelf betalen. Maar ondertussen heb ik dus wel 20 euro uitgegeven aan cadeaus voor hen. Vond die verhouding dan toch een beetje gek ofzo, dat zij gezamenlijk ongeveer 5 euro uitgeven per gast terwijl ik 20 euro aan cadeaus besteed. Maar misschien is het juist gierig van mij dat ik die bedragen uberhaupt zo tegen elkaar afzet :woman_shrugging:t3:

Een van beiden is trouwens ook niet eens een goede vriendin ofzo, weet ook niet of ik was uitgenodigd als zij d’r feestje alleen had gegeven.

Nou, als iemand iets van Lush vraagt en ik de komende tijd daar niet in de buurt ben, heeft die persoon toch echt pech. Dan maar iets vergelijkbaars.