Haha je echt he. Ze heeft toen ze bij ons woonde een nieuwe huurwoning gevonden met een andere vriendin, het duurde even voor ze daar in kon. Daar gaat ze nu geloof ik ook weer uit want het loopt niet lekker met die vriendin (goh, toevallig) en ze gaat geloof ik nu in het dorp wonen waar ze is opgegroeid.
Mooie uitdrukking!
Pff sowieso: fuck de regels. Al die verwachtingen rondom bruiloften zijn echt kut en zorgen alleen maar voor teleurstellingen. Verder lijkt 50⬠me echt heeelemaal prima.
Ik vind 50 euro voor als je daggast bent inderdaad wel een normaal bedrag. Als je nog studeert kan ik me voorstellen dat je minder geeft, maar wanneer je een baan hebt vind ik dit niet heel raar ofzo.
Ik vind 50 euro veel. Ben ook nooit opgegroeid met cadeaus ofzo van dit soort bedragen(ook niet van mān ouders) Dus voor mij is 50 euro voor iemand die niet eens mān ouder of zusje is echt heel veel.
Wij geven zelfs 100 euro als je daggast bent en 50 als je alleen op het feest welkom bent.
Eigenlijk inderdaad van de zotte, die bedragen
Doen mensen dat dan?
Ik zou 75/100 als daggast geven en 50 als ik alleen op het feest ben uitgenodigd. Maar ik werk, zou het niet raar vinden als je nog studeert of een andere reden hebt waarom er (tijdelijk) minder geld binnenkomt.
Wij kregen van 1 stel dat de hele dag aanwezig was 100 euro. Dat vond ik best veel. Onze locatie zei later āde meeste daggasten geven 50 euro ppā en toen dacht ik ok? De rest gaf tussen de 50 en 75 per stel (en mensen die alleen waren 25).
Er zijn bij mij van onze bruiloft een aantal dingen die met geld te maken hebben blijven hangen, het stel dat naar mijn idee veel gaf, 3 stellen die samen een bedrag gaven, waarvan 1 iemand me achteraf de specificatie gaf welk bedrag van welk stel kwam (??) En iemand die avondgast was, 20 euro gaf en letterlijk tegen me zei āik zie dit gewoon als een goedkoop avondje zuipenā. Verder echt geen idee meer wie wat gaf. Dus denk dat je met 50 pp sowieso goed zit
Aangezien ik verschillende bedragen zie voor mensen die als dag- of avondgast aanwezig waren op een bruiloft, ben ik benieuwd hoeveel jullie dan zouden adviseren te geven voor een huwelijk waarbij je niet aanwezig kunt zijn (stel trouwt in het buitenland).
Ja ik vind dit altijd lastig want ik vind zelf geld ook geen leuk cadeau om te geven maar wel om te krijgen. Ik snap wel dat mensen geld vragen omdat ze liever iets groots kopen van dat bedrag dan dat ze 7 flessen wijn en 6 Rituals doucheschuim krijgen bijvoorbeeld. Bij mij in de vriendengroep is het gebruikelijk om met zān allen geld in te leggen voor een groot cadeau. Alleen toen ik ooit een feestje gaf had niemand aan me gevraagd of ik wensen had en kreeg ik 2 grote cadeaus die de plank een beetje mis sloegen. Super lief dat ze iets voor me uitgezocht hadden hoor, alleen vond het wel nogal zonde van het geld dat ik toen voor 120 euro aan cadeaus kreeg ik waarvan ik toen al wist dat ze in de kast zouden belanden.
Toen ik nog in de horeca werkte hadden we ook wel eens bruiloften, er zitten ook geregeld lege enveloppen tussen. Hoe overdreven mensen die enveloppen ook in zoān doos(bus?) pleuren, als niemand het heeft gezien heb je schijnbaar niks gegeven
Is het mogelijk zelf een cadeau te kopen? Voelt voor mij een beetje gek om dan wel geld over te maken maar anders gewoon 50/75.
Ik ga als single naar bruiloften en dan vind ik aankomen met ā¬25 echt karig. Weet alleen niet meer hoeveel ik wel heb gegeven :ā) Denk ā¬50.
Oh neeee daar gaan we weer
Heb deze discussie geloof ik al 20 keer voorbij zien komen
Haha ja kan toch niet. Echt een schaamteloze opmerking.
Doe dan een samenvatting van die 20 voorgaande keren ofzo, er moet dan onderhand toch es een overeenstemming zijn bereikt
Daarom ben ik blij dat mijn gezin bekend staat als dat arme gezin (zijn we niet meer). Dan maakt het niet uit wat we geven. We komen er toch mee weg
Donāt be a dick.
Dacht zelf ook aan ā¬50 inderdaad.
Overigens nog een toevoeging op de discussie over cadeaus krijgen waar je niks mee kan: ik vind het systeem dat ze hiervoor hebben in Griekenland echt superfijn werken. Als je daar iets koopt als cadeau voor iemand (maakt niet uit waar, kan bv een shirtje bij Zara zijn of juist iets groots), dan zeg je tegen de winkelmedewerker dat het een cadeau is. Zij halen er dan het prijskaartje van af, maar stoppen er dan een āruilkaartjeā bij. Hiermee kun jij als ontvanger van het cadeau terug naar de winkel om iets te kiezen dat meer aansluit bij jouw wensen (mocht het cadeau niet zo geslaagd zijn).