Gierige acties

Ja ik denk dat het ook meerdere factoren zijn waardoor ik het nu toch ineens een beetje typisch vond en het zo tegen elkaar af ging zetten.

Doordat zij een feestje met z’n tweeën geven zijn ze relatief goedkoop uit (veel overlap in vrienden) terwijl ik juist duurder uit ben omdat ik voor 2 mensen een cadeau moet betalen, waarvan één van beiden meer een goede kennis is dan een vriendin en waarbij ik denk ik niet was uitgenodigd als ze het feestje alleen had gegeven.

En inderdaad ook als iets wordt aangekondigd als een feestje verwacht ik misschien toch wat anders. Ik heb ook regelmatig dat mensen inderdaad meer zeggen van hee ik vier dan en dan m’n verjaardag in die kroeg, gezellig als je ook langs komt. Dan neem ik een kleinigheidje mee en heb ik verder geen verwachtingen, maar meestal geeft diegene dan ook 1 of 2 rondjes.

Ligt eraan hoe je band is met die personen. Misschien achteraf nog een keer afspreken ter ere van de bruiloft en dan iets geven? Maar als het een gewone kennis dan zou ik misschien zelfs niks geven als ik er niet bij zou zijn. Net als met verjaardagen, als ik er niet ben dan geef ik ook niks? (Is mijn sociale gebrek hoor, ik heb weinig/geen goede vrienden aan wie ik graag na afloop later nog iets zou willen geven)

1 like

Hahaha ja doeiiiiii 30 euro voor jullie.

7 likes

Een feestje kan wel echt duur zijn. Maar ligt er natuurlijk aan hoeveel mensen er komen…

1 like

Ik denk dat er ongeveer 25/30 man waren

Ik zou het er niet mee eens zijn maar dat niet via Whatsapp laten weten.
Het is wel een lullige constructie zo. Natuurlijk heeft hij voor 120€ getankt. Maar niet dit weekend verbruikt :thinking:

2 likes

Ik vraag me bij zulke acties echt af of mensen nou oprecht zo dom zijn of zich dom voordoen om hun vrienden 60e af te troggelen.

45 likes

Ja OF dat mensen gewoon echt zo schaamteloos kunnen zijn… :thinking:

4 likes

Ik denk dat veel mensen ook niet nadenken en gewoon zo’n tikkie betalen onder het mom van “we zijn vrienden dus je zal mij toch niet oplichten” en als het dan een paar keer lukt, dan probeer je dat gewoon altijd.

Ik kan me dus echt oprecht niet voorstellen dat je zo kunt zijn. Ik zou echt last van mijn geweten krijgen en niet meer kunnen slapen hoor. En daarnaast, je gaat toch überhaupt niet van je vrienden profiteren? Sommige mensen, echt werkelijk waar…

3 likes

Ik vind dat juist chille feestjes haha! Maar komt misschien omdat ik bijna niemand ken die ruim genoeg woont om thuis een feestje te geven dus als dat dan wel gebeurt is het vaak superheet en benauwd op dat feestje, dan heb ik liever een kroeg (en ik koop dan meestal de rekening tot een x bedrag af dus tenzij je pas heel laat aan komt kakken kan je dan echt wel een paar drankjes op mijn rekening drinken).

3 likes

Het gaat om de dochter van een familievriendin, ik ken haar al sinds haar geboorte. Ik dacht zelf dus aan geld, maar ben door jullie nu ook aan andere opties aan het denken. Lief dat jullie meedenken!

hoe heb je gereageerd? schaamteloos dit.

Bij Amazon kun je ook een cadeautje retourneren voor een “gift” card en daar staat expliciet bij vermeld dat degene die het cadeau gekocht heeft, geen melding krijgt dat je het wilt omruilen voor iets anders :rofl:

1 like

Of kerstcadeau voor dit jaar :rofl:

1 like

Nou ja, hierboven werd door Victoria gezegd dat ze het gierig vindt overkomen als mensen hun verjaardag in een kroeg vieren. Behalve als je écht een goede reden hebt zoals plaats gebrek. Dan is de mening dus dat het beter zou kunnen/moeten, wat in dit geval alleen maar kan door meer geld uit te geven.

Bijzonder zeg!

Ik zou hier helemaal gefrustreerd van raken en een eigen berekening terugsturen :roll_eyes:

8 likes

ik ook!!! met je paar euro.

4 likes

Ik zou dit echt helemaal prima vinden! Vooral als ik weet dat de persoon in kwestie het graag op deze manier wil hebben. Budget voor cadeautje staat in principe los van wat jij organiseert dus daar zou ik me niet al te druk om maken als ik jou was.

4 likes