Maar als de ontvanger het dan gaat ruilen, dan zien ze alsnog het bedrag dus dan maakt het toch niks uit? Is wel fijn als het cadeau goed is en het niet geruild hoeft te worden, maar anders heeft het geen nut imo.
Klopt! Maar het ging me niet over het bedrag, maar over cadeaus in het algemeen die niet zo bevallen.
Is dit per se Grieks? Bij de H.ema plakten we dan het kaartje op de bon en konden we die bij retour er weer aan vastschieten.
Zoals ik het bedoel zit er geen bonnetje bij, dus echt alleen een ruilbewijs. Het is naar mijn mening een discrete manier om mensen de gelegenheid te geven hun cadeau te ruilen, zonder dat je direct met een prijs geconfronteerd wordt als het cadeau gewoon prima bevalt.
Het is wel echt iets Grieks (in elk geval als ik het met Nederland vergelijk), want het is daar eigenlijk in iedere winkel een standaard vraag/procedure.
Wow niks! Niet erbij, geen cadeau⊠zou dan echt een leuk kaartje en een bos bloemen sturen hoor.
Maar dan kan je er alsnog niet blij mee zijn toch?
Nouja als je om de bodyshop vraagt en je geeft rituals is de kans groot dat de ontvanger er niet blij mee is, maar als je wel de bodyshop geeft lijkt die kans me klein
Ja, dan zien we het inderdaad gewoon anders
Precies wat ik bedoel! Vind het zelf ook ideaal!
Ik weet niet zo goed of dit gierig is van mij of van hen maar ik had laatst dus ook een feestje wat 2 vriendinnen samen gaven in een kroeg.
Iedereen kreeg 2 drankjes en daarna was het zelf betalen. Maar ondertussen heb ik dus wel 20 euro uitgegeven aan cadeaus voor hen. Vond die verhouding dan toch een beetje gek ofzo, dat zij gezamenlijk ongeveer 5 euro uitgeven per gast terwijl ik 20 euro aan cadeaus besteed. Maar misschien is het juist gierig van mij dat ik die bedragen uberhaupt zo tegen elkaar afzet
Een van beiden is trouwens ook niet eens een goede vriendin ofzo, weet ook niet of ik was uitgenodigd als zij dâr feestje alleen had gegeven.
Nou, als iemand iets van Lush vraagt en ik de komende tijd daar niet in de buurt ben, heeft die persoon toch echt pech. Dan maar iets vergelijkbaars.
Ja ik denk dat het ook meerdere factoren zijn waardoor ik het nu toch ineens een beetje typisch vond en het zo tegen elkaar af ging zetten.
Doordat zij een feestje met zân tweeĂ«n geven zijn ze relatief goedkoop uit (veel overlap in vrienden) terwijl ik juist duurder uit ben omdat ik voor 2 mensen een cadeau moet betalen, waarvan één van beiden meer een goede kennis is dan een vriendin en waarbij ik denk ik niet was uitgenodigd als ze het feestje alleen had gegeven.
En inderdaad ook als iets wordt aangekondigd als een feestje verwacht ik misschien toch wat anders. Ik heb ook regelmatig dat mensen inderdaad meer zeggen van hee ik vier dan en dan mân verjaardag in die kroeg, gezellig als je ook langs komt. Dan neem ik een kleinigheidje mee en heb ik verder geen verwachtingen, maar meestal geeft diegene dan ook 1 of 2 rondjes.
Ligt eraan hoe je band is met die personen. Misschien achteraf nog een keer afspreken ter ere van de bruiloft en dan iets geven? Maar als het een gewone kennis dan zou ik misschien zelfs niks geven als ik er niet bij zou zijn. Net als met verjaardagen, als ik er niet ben dan geef ik ook niks? (Is mijn sociale gebrek hoor, ik heb weinig/geen goede vrienden aan wie ik graag na afloop later nog iets zou willen geven)
Hahaha ja doeiiiiii 30 euro voor jullie.
Een feestje kan wel echt duur zijn. Maar ligt er natuurlijk aan hoeveel mensen er komenâŠ
Ik denk dat er ongeveer 25/30 man waren
Ik zou het er niet mee eens zijn maar dat niet via Whatsapp laten weten.
Het is wel een lullige constructie zo. Natuurlijk heeft hij voor 120⏠getankt. Maar niet dit weekend verbruikt
Ik vraag me bij zulke acties echt af of mensen nou oprecht zo dom zijn of zich dom voordoen om hun vrienden 60e af te troggelen.
Ja OF dat mensen gewoon echt zo schaamteloos kunnen zijnâŠ
Ik denk dat veel mensen ook niet nadenken en gewoon zoân tikkie betalen onder het mom van âwe zijn vrienden dus je zal mij toch niet oplichtenâ en als het dan een paar keer lukt, dan probeer je dat gewoon altijd.