Ik kan me dus echt oprecht niet voorstellen dat je zo kunt zijn. Ik zou echt last van mijn geweten krijgen en niet meer kunnen slapen hoor. En daarnaast, je gaat toch überhaupt niet van je vrienden profiteren? Sommige mensen, echt werkelijk waar…
Ik vind dat juist chille feestjes haha! Maar komt misschien omdat ik bijna niemand ken die ruim genoeg woont om thuis een feestje te geven dus als dat dan wel gebeurt is het vaak superheet en benauwd op dat feestje, dan heb ik liever een kroeg (en ik koop dan meestal de rekening tot een x bedrag af dus tenzij je pas heel laat aan komt kakken kan je dan echt wel een paar drankjes op mijn rekening drinken).
Het gaat om de dochter van een familievriendin, ik ken haar al sinds haar geboorte. Ik dacht zelf dus aan geld, maar ben door jullie nu ook aan andere opties aan het denken. Lief dat jullie meedenken!
hoe heb je gereageerd? schaamteloos dit.
Bij Amazon kun je ook een cadeautje retourneren voor een “gift” card en daar staat expliciet bij vermeld dat degene die het cadeau gekocht heeft, geen melding krijgt dat je het wilt omruilen voor iets anders
En @victoria haha nou dit is hoe ik mijn verjaardag binnenkort vier en veel mensen die ik ken ook (als het niet bij hen thuis past). Ik vind zaal afhuren meer in de categorie ‘ik word 30’ of ‘eindelijk afgestudeerd’. Ik heb een leuke kroeg gemaild of ze plek hebben voor 30 man, mag zelf hapjes meenemen en ik koop dan bepaald bedrag af van de rekening voor m’n gasten (zal neerkomen op paar drankjes pp). Vaak halen de gasten dan zelf ook rondjes trouwens omdat ze de jarige ook willen trakteren. Haha misschien is iedereen die ik ken gierig maar dit is heel normaal voor verjaardagen in mijn vriendenkring.
Of kerstcadeau voor dit jaar
Jaa precies. Maar ik ga er überhaupt niet vanuit dat de drankjes afgekocht zijn (tenzij ik weet dat het een groot afstudeerfeest is ofzo). Ik vind het zo zonde dat mensen blijkbaar denken dat je heul veel geld uit moet geven om je verjaardag te mogen vieren. Ik vind ook verjaardagen leuk waarbij ik alle drankjes zelf moet betalen, ik bedoel: boeiend? Het gaat toch om de jarige en het feit dat je met alle vrienden bij elkaar bent?
Nu snap ik waarom mensen hun verjaardag niet willen vieren, al die verwachtingen eromheen
Haha nee sorry dat is een conclusie die ik zelf trek. Ik ken veel mensen die verjaardag vieren ‘gedoe’ vinden, en ik schaar dit soort geldzaken daar ook onder. Dat er dus mensen zijn die verwachten dat je de bar afkoopt, dat je een ruimte regelt, dat er meer is dan een tata-hapjesschaal etc. Als je dat meeneemt dan snap ik wel dat je denkt ‘ughh zo duur om m’n verjaardag te vieren, dan laat ik het maar’. Maar ik vind dat het daar toch allemaal uiteindelijk niet om draait, maar om het samenzijn met je vrienden.
Nou ja, hierboven werd door Victoria gezegd dat ze het gierig vindt overkomen als mensen hun verjaardag in een kroeg vieren. Behalve als je écht een goede reden hebt zoals plaats gebrek. Dan is de mening dus dat het beter zou kunnen/moeten, wat in dit geval alleen maar kan door meer geld uit te geven.
Bijzonder zeg!
Ik zou hier helemaal gefrustreerd van raken en een eigen berekening terugsturen
ik ook!!! met je paar euro.
Ik zou dit echt helemaal prima vinden! Vooral als ik weet dat de persoon in kwestie het graag op deze manier wil hebben. Budget voor cadeautje staat in principe los van wat jij organiseert dus daar zou ik me niet al te druk om maken als ik jou was.
Normaal gesproken had ik als ik €30 moest betalen voor een babyshower waarbij we rompertjes gaan schilderen vriendelijk bedankt. maar nu betaal
je voor het eten en dan zou ik het wel prima vinden. zeker als je alleen mensen doet die dichtbij staan.
en als er mensen zijn die dit toch teveel vinden worden (je koopt immers ook weer een cadeautje voor het kraambezoek en zo blijf je soms bezig…) dan kunnen die dat zelf aangeven toch.
Ik lig dubbel om die €4,01. Lijken me dan ook echt mensen die een tikkie voor €2,57 sturen ofzo.
Je kunt bij/op de uitnodiging toch ook zetten dat cadeautjes optioneel zijn? Dan voelen degenen die niet meer dan €20-30 willen uitgeven zich misschien ook niet ongemakkelijk/bezwaard en betalen ze alleen het uiteten.
Sowieso dom om niet in Duitsland te tanken als je er toch bent trouwens.
Ik vind dit juist fijn en ik weet zoooveel redenen waarom haha bijv. omdat:
- je geen zin hebt in rotzooi thuis
- je geen kringverjaardag wil, maar andere huisfeestjes gauw uit de hand lopen
- je zeikburen hebt
- op een kroegfeestje je zelf eerder af kan haken zonder mensen naar huis te hoeven sturen
- omdat je in een café meer kan ontspannen omdat je niet verantwoordelijk bent voor alle drankjes/muziek/hapjes
- mensen makkelijker iemand mee kunnen nemen
- je makkelijk kan verplaatsen als mensen bijvoorbeeld zin krijgen om te dansen
En gewoon omdat je wel lekker samen wilt zijn, alleen niet thuis.
En je kan je schalen leverworst nergens kwijt.