Precies ik vind het vooral erg Amerikaans worden dat mensen dan bedragen gaan aanhouden alsof je het bedrag moet geven dat jij hen hebt kost aan eten en entertainment. Alsof het een soort onkostenvergoeding is. Dan moeten ze maar minder mensen uitnodigen. En nee ik ben niet gierig maar ik vind dat hele huwelijkscircus steeds erger worden.
Zo heftig dat je zulke verwachtingen hebt van iemand andersâ verjaardag. Boeiend, laat lekker iemand zijn of haar verjaardag vieren in de kroeg. âJoe ik ben jarig en ik wil met jullie allemaal stappen, ik zie jullie in de kroegâ.
Ik heb het al 18 jaar niet gevierd en nooit gemist. En dit jaar ga ik het een beetje vieren aka gewoon een goed excuus om 3 dagen achter elkaar vermoedelijk uiteteten te gaan met 1 iemand anders of een ieniemienie groepje van 3 mensen.
Ik snap je punt, maar denk dan eigenlijk ook wel meteen âvier je verjaardag dan niet?â Want wie doe je er nu eigenlijk een plezier mee? Vooral als je zelf geen last of verantwoordelijkheden wil. Ik vind (als gast zijnde) kroegfeestjes ook vaak minder gezellig, maar ook onlogisch dat je je gasten (gedeeltelijk) opzadelt met kosten voor drankjes Ă©n voor een cadeautje? Omdat JIJ* je verjaardag wil vieren, maar geen extra gedoe wilt⊠dus dan maar de genodigden met extra gedoe opzadelen? Zo zie ik het iig
*niet expliciiet jij hoor, maar in algemene zin
Ja oke maar wie gaat dat eten betalen dan?!
Voordeel is wel dat je volgens al deze ongeschreven regels voor jezelf een kado mag uitzoeken ter waarde van die fles port en die schaal leverworst.
Dus hoe duurder de fles port en de leverworst, hoe groter je cadeau, als je ten minste kostendekkend voor jezelf wil zijnâŠ
Ik snap niet hoe dat werkt. Zelfs als ik van iedereen geld krijg ben ik vaak ongeveer evenveel geld uit aan drankjes en hapjes. En ik serveer echt geen champagne en oesters.
Ik moet echt op cursus bij al die mensen die geld verdienen aan een verjaardag, ik eindig altijd in dik verlies.
grapje, ik eindig wel in verlies maar donât care
mij en al mân vrienden! iedereen van ons vindt het leuk en gezellig om in de kroeg te staan en het interesseert ons niet als het wat geld kost om iemands speciale dag te vieren, is toch alleen maar leuk
Precies dit. Elke keer als de discussie hier voorbij komt ben ik weer blij met mijn vrienden die mijn verjaardag nog op een vuilnisbelt zouden vieren, als het maar gezellig is samen. En die hun waarde niet afmeten aan hoeveel Gucci-snacks ze gekregen hebben in ruil voor hun cadeau.
Haha ja true dat is waar
Maar ik snap het punt van een hele ik wil het niet thuis vieren want gedoe zelf (dus persoonlijke mening) niet zo. Dat is toch ook leuk? Spreek dan gewoon af in de kroeg want leuk, ipv ik ben jarig en vier het in de kroeg want leuk en ik wil geen gedoe maar wel graag een rituals pakket bedankt.
Hahahaha wow, bizar dat iemand dit doet. Wat een leven heb je dan. Moeite doen om iets te kopen, het mee te nemen en leuk te doen. Om dan vervolgens de hele avond op het juiste moment te wachten om hem achterover te drukken.
Misschien is het gewoon één cadeau dat ze altijd geeft en weer meeneemt?
Nu doe je allemaal aannames die in ieder geval in mijn omgeving totaal niet van toepassing zijn
Huh? Ik suggereer toch niet dat dit op jou en je omgeving van toepassing is, maar reageer op wat hierboven is besproken?
Het kwam op mij over alsof je in algemeenheden praatte, blijkbaar niet dus
Nouja zeg ik ben helemaal verbaasd om sommige reacties. Ik ben volgende week jarig en vier het voor het eerst in 8 jaar weer. Wilde er iets gezelligs van maken, heb een leuke plek gevonden en voor 10 gereserveerd. Bij binnenkomst staan er flessen prossecco op tafel en ik zorg nog voor hapjes en cocktails. Er wordt leuke muziek gedraaid en voor wie wil gaan we erna nog stappen. Ik snap niet wat hier raar aan gevonden kan worden en het is voor mij ook niet goedkoop (hoeft ook niet)
Ik gelukkig ook niet! Hoop ik dan, dat ze dat niet stiekem denken wat raar dat ze het zo viert. Want ik heb hier echt nog nooit van gehoord dat men hierover kan vallen dus misschien zij stiekem ook wel
Dit klinkt als een verjaardag waar ik DIRECT heen zou gaan . En dat zegt iets want ik ben echt anti verjaardagen.
Het is eigenlijk ook wel gek dat de jarige meestal moet trakteren ipv lekker verwend te worden!