Gierige acties

Haha oh wat lief! :heart:

1 like

Tsja, ook een manier om rijk te worden/te blijven. :joy: Wat vreselijk! Ik voel me altijd zo snel schuldig als anderen alles betalen. Ik haat het ook echt als ik met iemand wat heb gegeten en we de rekening splitten d.m.v. een tikkie en diegene vergeet dan een tikkie te sturen naar me.

tattaart

19 likes

Cant wait sgat, ziet er verrukkelijk uit.

Laat je m staan of gaat ie na het rondje kring weer veilig de keuken in?

11 likes

JE BENT TOCH ZEKER SINTERKLAAS NIET

als de bankbiljetten groeien op m’n rug
ben jij de eerste die het hoort, kom dan nog maar eens terug

12 likes

Het ziet er nog niet eens lekker uit… Dit durf ik echt niet op tafel te zetten met een feestje.

1 like

Lijkt me echt ultiem als we voor toeristen een soort openlucht experience museum maken waarbij ze door een nagebouwde Nederlandse straat lopen (gordijnen open) en dan aan moeten bellen bij een kringverjaardag, dat meemaken, daarna nog ergens langs gaan en dan weg worden gebonjourd om 6 uur stipt omdat het gezin gaat eten.

Dat mensen echt onze calvinistische mentaliteit ingedrilld krijgen. Lijkt me echt geweldig om daar te werken.

75 likes

ik zie t helemaal voor me :rofl:

1 like

We kunnen dit topic gebruiken als script voor de acteurs.

En dan ze ook via mobiel dagen na hun bezoek nog lastig vallen met tikkies en datumplanners (WAS GEZELLIG!!! ik krijg nog wel €0,37 van je)

33 likes

Yea but before you vertrek, I zag that you three bitterballen had gegeten. So can you pay me 50 cent for that? Ze moeten wel de full experience krijgen natuurlijk.

6 likes

Noem dit op zn minst dan een borrelPLANK is niks taartigs aan zo

1 like

Ik zit in een restaurant en de kinderen willen graag een dessert. Een bolletje vanille ijs met een toefje slagroom, kosten: 4,50 p.k. Ze zitten nu in de speelkamer en ga ik ze straks mededelen dat we een toetje gaan halen in de supermarkt.

39 likes

Ooh dit is niet gierig hoor. 4.50 is echt belachelijk voor een bolletje vanilleijs. Zelfs bij een goede ijszaak is het niet zo duur. Het ijs uit de super is ook lekkerder :speak_no_evil:

3 likes

Zeg ook nog eens dat ze het zelf mogen uitkiezen, helemaal feest!

12 likes

En dan kunnen ze bij het winkeltje een leuke verjaardagskalender voor op het toilet kopen die natuurlijk daar ook te plaatse hangt. En dan in plaats van een gastenboek mogen ze daar hun naam neerzetten.

4 likes

Precies! Ze vonden het geweldig haha

3 likes

Nee joh, helemaal niet nodig. Niets is zo zwart/wit en er wordt ook wel wat gechargeerd natuurlijk. Eerder hier sprak ik mij uit “tegen” kroegverjaardagen, maar dat is ook met mitsen en maren. Ik doel hier op de kroegverjaardag want geen zin in gedoe etc etc. Maar dat betekent niet dat iemand dan helemaal niets regelt, of betaalt etc etc.

De verjaardag van @ZusjevanJoost klinkt is een kroegverjaardag, maar klinkt superleuk, goed doordacht en specta!
Ik bedoel, ik geef soms thuis verjaardagen die erg uitgebreid heel veel geld kosten (kan ik een hele avond in een kroeg voor vrienden alle drankjes van betalen), maar ik vier het niet elk jaar. Dat scheelt ook en ik kan dat niet eens elk jaar betalen al zou ik het willen :joy:
Sommigen vieren het in de kroeg en betalen niets en sommigen zetten thuis 1 krat bier en een zak chips (zie je, voorbeeld -> gechargeerd :stuck_out_tongue_winking_eye:) neer en innen enveloppen vol geld klaarblijkelijk. Zoveel mensen, zoveel mensen en zoveel verschillende voorbeelden. Er valt voor alles wat te zeggen, maarja dan wordt het allemaal wel heel moeilijk en langdradig. Gewoon met een korrel zout nemen hoor.

3 likes

Ik vind een verjaardag in een café echt super leuk en helemaal niet gierig ook, zelfs als je niet al die dingen regelt die jij hebt geregeld. Maar dit klinkt al helemaal top.

8 likes

Leuk om te horen, dank je! :slight_smile:

1 like

Dit soort verhalen doen me echt denken aan de 40e verjaardag van mijn ex(man).
We hadden kosten nog moeite gespaard, allerlei drank en een biertap was aanwezig. Zelfs 2 man personeel omdat mijn exman jaarlijks op ons gezamelijk tuin (verjaardagsfeestje) zelf liep te bbqen.
Kwamen er dit keer meerdere gasten naar mij toe, om mij te vertellen “dit kan toch niet uit!!!”
Wow nee dat klopt, maar we doen dit toch ook niet om winst te maken hallo?!

3 likes