Wauw! Wij kunnen 1 of 2 euro inleggen of niks afhankelijk van of je wil bij een bedrijf van 25 personen. Dat vind ik helemaal prima maar wat je zegt 5x50 mensen waarvan je veel helemaal niet kent? Doe eens normaal. Echt belachelijk dat ze je daarop hebben aangesproken?!
Ik werd gisteren door een (oude) vriendin er ALWEER op aangesproken dat ik voor de bruiloft van een gezamenlijke (goede) vriendin maar €50 cadeau had gedaan namens mij en mijn vriend en zij (en andere bevriende stellen) €50 pp. Dat is inmiddels 2 jaar geleden en zij heeft het er nog steeds over, maar de reden dat ik “maar” €50 cadeau heb gegeven is omdat ik de make-up van de bruid heb gedaan en dat mijn cadeau was. Ik vind mezelf eigenlijk nog gul, want normaal is bruidsmakeup veel duurder. Ik hoefde van de bruid daar helemaal geen geld voor, ik heb ook gezegd van ‘hey je make-up is mijn cadeau’ en dat vond zij super lief dus ik snap nog steeds niet waarom die andere vriendin daar zo moeilijk over doet, zij werkt toch ook niet gratis. Ben ik nou echt zo gierig dat ik en haar make-up gratis had moeten doen en €100 cadeau had moeten geven?
Je moet sowieso niks. Waar maakt die vriendin zich druk om joh. Vreselijk zulke mensen!
Ik word ook echt gek van alle dingen waar ik weer voor met betalen op werk. Alle jarigen, collega’s die weer een kind krijgen, trouwen Etc. En iedere keer maar weer geld moeten inleggen.
Aaaah ik kan echt niet geloven dat ze je daarop hebben aangesproken Hoe heb je geantwoord?
Ze zou jou beter een cadeaukaart mogen geven omdat het belachelijk is dat ze nog steeds hierover blijft doorzeiken.
Ik begrijp dit denk ik niet. Ze kwamen klagen omdat het te goed geregeld was?
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt op werk dat mensen geld inleggen voor een verjaardag? Vind dat best gek en onzinnig. Als je jarig bent trakteer je en that’s it
Geld inleggen als iemand vertrekt of bij een speciaal iets snap ik wel
Zoveel vragen: hoezo weet ze wat jij hebt gegeven? En hoezo maakt ze zich hier druk om? Weet zij dat je ook de make up hebt gedaan? Wat vind die vriendin die trouwde hiervan (dat die andere vriendin hier steeds over begint)?
Haha vooral waar bemoeit zij zich mee? Het is niet gierig van jou hoor. Ik zou gewoon zeggen dat ze erover op moet houden. Sowieso, zelfs al was het wel gierig, ga je dan €50 nageven ofzo. Ship has sailed, she needs to zip it
Ja ze dachten na over wat het feestje kostte en hoeveel mensen er waren en wat die ongeveer in euro’s cadeau gaven aan mijn man!
Edit; en dat dat volgens hun dus geen “winst” op bracht. Maar dat was ook allerminst de bedoeling.
Ja dat dus precies! Hallo we wilden gewoon een leuk feest geven. Beter hadden we die mensen dus niet uitgenodigd, maar ja dat is achteraf.
Dat is ook prima, hoor.
Ik vind babyshowers sowieso onzin, ben alleen bij die van mijn beste vriendin geweest. Daar gold idd een bijdrage van 5 euro oid voor de hapjes e.d. Daarnaast de vraag om een cadeau mee te nemen. Ik vind dat onzin, geef liever iets met de kraamvisite als je weet dat alles goed is. Er werden allemaal grote cadeaus uitgepakt, en toen kwam ik met mijn reep chocolade en kaartje voor mijn vriendin, haha. En dat was helemaal prima. Misschien dat anderen het raar vonden, maar mijn vriendin niet.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!
ik ben gewend om bij babyshowers ee bijdrage voor het eten en drinken te doen en dan een bijdrage voor een gezamenlijk cadeau. Iets wat het stel graag wilt en niet achterin de kast verdwijnt. zo voorkom je ook die eindeloze prulletjes.
Is dat gebruikelijk bij babyshowers om de gasten zelf te laten betalen voor het eten/drinken? Ik ben er nog nooit geweest (en hoop dat zo te houden) maar vind dat eigenlijk best gek, of ligt dat aan mij?
Uitrekenen wat de prijs is voor de make-up die jij gedaan hebt, daar 50 euro bij optellen en haar er op aanspreken dat zij maar 100 euro heeft gegeven en jij 150 (geen idee wat make-up kost hoor, zeg maar iets). Waar moeien mensen zich mee… en dat na 2 jaar?
En dat hebben die Belgen goed bekeken. Niets is erger dan een onbekende man die stinkt naar zweet en sigaretten die je 3 kussen op de wang wilt geven omdat iemand jarig is. Ik steek dan vaak gewoon mijn hand uit. Edit: en eerst vond ik dat ongemakkelijk om eerlijk aan te geven dat ik iets niet wil, maar het maakt alles een stuk plezieriger.
Ik weet niet of dit een België / Nederland ding is, of gewoon van je omgeving afhangt. Als Nederlandse herken ik die verjaardagsverhalen ook helemaal niet namelijk.
Ik beval binnenkort en heb in december er voor gezorgd dat we toen al geboortezegels voor de kaartjes hebben gekocht omdat per 1 januari het tarief per postzegel weer werd verhoogd.
Dat is gewoon slim! Ik schrijf met iemand in Amerika en heb ook maar een lading wereldzegels gekocht. Scheelt mij 5 cent per zegel dus je bent gek als je het niet doet toch?