Gierige acties

Wow, ik ontdek nu pas dat dit een ding is. Ook Belg obvs. Wat een onzin :joy:

2 likes

Nu heb ik zin om dit volgende week op het werk te introduceren, puur om reacties uit te lokken :smiling_imp: Ik vrees alleen dat ze zullen denken: zoooo die @lalalele, zit die tegen een burn-out aan, want volgens mij spoort die niet meer 

1 like

Haha, waarschijnlijk. Echt zo’n dad joke :sweat_smile:

Bij deze wil ik dan ook even van de gelegenheid gebruikmaken om alle FForummers te feliciteren, want er zal vandaag wel iemand hier jarig zijn, toooch? :champagne:

6 likes

Ik heb vorig jaar een babyshower georganiseerd en het is niet eens in me op gekomen om gasten voor een bijdrage te vragen! :flushed:

Mijn zwager had gevraagd of zijn moeder, mijn moeder en ik een babyshower voor mijn zus/zijn vrouw wilde organiseren en we hebben gewoon de taken verdeeld waarbij de kosten ongeveer gelijk waren. Hoorde later wel dat zijn moeder hem een tikkie had gestuurd, maar daar bemoei ik me niet mee :face_with_hand_over_mouth:

Bij ons waren cadeautjes trouwens optioneel, mijn zwager vond dat niet het belangrijkste. Ik moest hem echt aansporen om een verlanglijstje te maken met een paar items zodat een paar (kinderloze) vrienden in elk geval een idee hadden van wat ze konden geven.

Volgens mij had iedereen wel een cadeautje gegeven :thinking: Mijn eigen cadeautje was nog geen twintig euro, maar sommige mensen hadden een ‘groots’ cadeau (richting de €50 denk ik) en anderen echt een kleinigheidje van rond de tien euro. Mijn moeder heeft zelf ook een kleinigheidje gegeven want ze wilde iets groots geven bij de geboorte.

3 likes

Jullie zeggen gewoon de naam?! :flushed: Bij mij in de familie/vriendenkring is het de relatie, zeg maar. “Gefeliciteerd met je dochter/zus/vrouw/schoonzus” :sweat_smile: :rofl: :rofl: Als het ‘slechts’ vrienden zijn dan hoef je hen niet met de jarige te feliciteren.

4 likes

Ik denk het wel? Heb het zelf maar 1x meegemaakt en toen was het inderdaad wel met naam. Een verre achterneef die zei “nou, gefeliciteerd met Ingrid hĂ©â€ en drie klapzoenen vervolgens.

Ik moet er altijd zo bij nadenken, vooral als je die verre familieleden van schoonfamilie maar eens of twee keer in het jaar ziet :roll_eyes:

Op mijn werk staat een doos met een foto erop als iemand weggaat. En dan mag je zelf bepalen wat je inlegt.

1 like

Bij mij op werk zijn verjaardagen echt chill. Het bedrijf koopt voor iedereen een boek over het vakgebied en iedereen schrijft er wat in. Boek wordt gewoon betaald door werk. Als je weggaat hetzelfde.
Het wordt ook uitgezocht op je karakter of interesse.

16 likes

Gewoon zelf initiatief nemen en met een ferm uitgestoken hand mensen benaderen. Dan zit er iig een armlengte tussen. Eventueel erbij aankondigen dat je een hand gaat geven.

4 likes

“Ik voel een koortslip opkomen”

3 likes

Bij mij ook prima! De jarige trakteert (vaak taart) en krijgt van de baas een VVV bon en de baas betaalt belegde broodjes tussen de middag. Helemaal prima.

Alleen bij jubileum of afscheid wordt er geld onder de collega’s ingezameld.

1 like

Ik heb net mijn eigen tweepersoons beddengoed meegenomen en om een eenpersoonsbed gedaan zodat ik geen 8 euro aan bedlinnen hoef te betalen voor een week. Het enige nadeel van mijn gierigheid is dat ik nu een half leeg dekbedovertrek over heb.

6 likes

Huuuh, een MUA vraagt doorgaans véél meer dan 50 euro voor het opmaken van een bruid! Volgens mij is 300 euro voor bruidsvisagie zeer gemiddeld. Ik vind het totaal niet gierig van je dat je 50 eur met je vriend hebt gegeven naast het doen van haar make-up, juist heel gul.

Ik vind het echt heel raar dat jullie ““vriendin”” dat na 2 jaar nog aanhaalt. :rage:

3 likes

Goeie! Ooit eens mijn labello uitgeleend aan iemand die ‘opeens een koortslip voelde opkomen’. Die mocht ze dus houden

2 likes

Geen ervaring met trouwmake-up, maar wel al een paar keer mijn make-up laten doen na een wellnessdag (zit dan gratis in het pakket). Weet niet wat er in hun hoofd omgaat, maar ze poederen me telkens Trump-oranje en de kleuren die ze op mijn ogen/lippen smeren zijn steevast de kleuren die ik ab-so-luut never zelf zou kiezen en volgens mij écht niet flatterend zijn. Ik ben vrij zeker dat ik er zelfs dood knapper zou uitzien.

17 likes

Ik vond het bij mijn zus en haar vrouw wel heel mooi. Zij hadden beide gewoon heel simpel maar dan dat je er net wat egaler en stralender uitziet

Edit maar dat wordt misschien niet als echt trouw make up gezien haha, geen idee

1 like

Dit vond ik bijvoorbeeld bij Mascha heel heftig, ze leek totaal niet op zichzelf met die bruidsmakeup! Ik zou dat echt niet willen.

1 like

Ik had t inderdaad ook zelf gedaan en heb er geen moment spijt van gehad!

1 like

Ik vraag me af of ik een gier ben in de volgende situatie. Een paar weken geleden moest ik ergens met de trein naartoe maar die reed niet dus namen we een taxi. Een vrouw met hetzelfde probleem vroeg of we misschien een taxi wilden delen. Nou prima voor ons. Zij moest er eerder uit dan wij dus ze betaalde haar deel. Ik ging ervanuit dat ze een derde zou betalen want we waren met drie. Maar ze deed gewoon de helft. Is het gierig dat ik een derde van de prijs zou doen?