Wij moeten in principe iedere morgen aan alle collega’s een hand geven. En bij verjaardagen, feestdagen wordt er gekust.
Wij geven ook niets voor de verjaardagen, de jarige trakteert.
Vind het echt heel vreemd dat zovele hier iets vanuit hun werk krijgen voor hun verjaardag.
Ook Belg dus.
Enkel de collega’s waarmee je de werkruimte deelt, veronderstel ik. Zo ging het bij een vorige job waar dat van me verwacht werd. Ging toen over een 20-tal personen. Ik vond dat er los over en beperkte me (toen ik nieuw was) tot vriendelijk elk eiland begroeten (knikken, hallo zeggen, geen handjes), maar daar werd dus over geroddeld hé.
Het is de bedoeling dat je langs iedereen gaat maar ik werk met ±25 mensen dus valt goed mee. Vroeger was het zelf zo dat we om 08u30 moesten starten maar eigenlijk was dit om 8u24 want er werd 5 min. afgetrokken voor het toertje handjes schudden. Die 5 min. zijn nu gelukkig wel afgeschaft.
En @Eddie ik werk op een kantoor ( sociaal secretariaat). Heb het ook nog nergens anders meegemaakt.
En op zich is het soms wel aangenaam dat je iedereen eens ziet maar op andere dagen heb ik er echt geen zin in en dan doe ik het ook wel eens niet.
En @lalalele hier kan er ook geroddeld worden wanneer mensen dit niet doen of…
Yep, door dat geroddel ben ik het dan ook maar gaan doen. Zucht. Ik vond het vooral erg idioot omdat dat handjes schudden heel wat tijd in beslag nam (en het was ook niet dat mensen je dan aankeken ofzo, ze werkten gewoon door en staken een slap handje uit), maar dat je dan wel commentaar kreeg als je 1 minuut te laat was met prikken/inklokken
Edit: te snel gereageerd, lees nu pas er bij jullie tijd werd afgetrokken voor dat toertje handjes schudden. Waanzin!
Wat is het idee hier achter? Niet lullig bedoeld. Maar misschien teambuilding ofzo?
Vooral in Wallonië & Brussel wordt er heel wat afgekust. Althans, dat heb ik toch zo ervaren toen ik daar werkte.
Ik werk op een kantoor met teams voor verschillende Europese landen en de Franse collega’s begroeten elkaar letterlijk iedere ochtend bij binnenkomst met twee zoenen.
Als ze hier in zouden stellen dat ik alle collega’s een handje moet gaan geven zou ik alleen al voor sommige mannen ontslag nemen, laat staan zoenen
Stuur een tikkie met rente.
Jeetjemina wie zit daar nou weer op te wachten ‘s morgens. Kan je niet gewoon “goedemorgen allemaal!” roepen?
Hahaha hahaha
Ik denk dat ook ergens nog wel meespeelt dat wij het laagste percentage cash-betalingen van Europa hebben, gemiddeld het minste cash in onze portemonnee en gemiddeld het minst vaak contant geld opnemen. In andere landen wordt misschien wel alles contant onderling verrekend, maar dat kun je niet meten/bijhouden.
Een bedrag van 2,80 werd over 12 man gesplitst op wiebetaaltwat tijdens een afgelopen vakantieweek. Gelukkig geen 12 Tikkies dus.
Nog even over kussen/handen schudden 's morgens.
Ik ben ook Belg en bij mij op het werk (buitenschoolse opvang) is het de gewoonte om 's morgens wel tegen iedereen “goeiemorgen” te gaan zeggen in de verschillende ruimtes, we werken met 8 begeleidsters, meestal zeg ik goeiemorgen als ik naar mijn ruimte ga en heb ik zo iedereen gehad. Op dit werk wordt er geen goeiemorgen gezegd tegen de verantwoordelijken als zij al aanwezig zijn en al aan het werk zijn.
Op mijn vorig werk (buitenschoolse + kinderdagverblijf) moesten wij verplicht goeiemorgen zeggen in alle groepen van het kinderdagverblijf en tegen de verantwoordelijken + goeieavond als je doorging.
Deed je dit niet dan kreeg je er een opmerking over.
Mijn broer is niet van mij hoor! Hij heeft in oktober zes Kerstblouses voor hem en zijn vrienden op Alie besteld. De vrienden hadden al het geld aan hem overgemaakt, maar… de blouses kwamen niet.
Broer had het geld van de verkoper teruggekregen, maar nooit het geld aan zijn vrienden gegeven. Nu heeft hij vandaag wel die dingen gekregen en gaat hij ze wel uitdelen, maar hij heeft verzwegen dat hij het geld allang terugheeft
Dat is niet gierig, maar gewoon stelen?
Er zal vast een gedachte achter zitten (hoop ik )
Denk dat ze bedoelt 12 x 2.80
Nope. Echt 2,80 totaal en dat delen door 12 personen.
Maar met wie betaalt wat vind ik het wel anders dan met een tikkie. Want het hele idee van wbw is dat je niet onzinnige 20 cent betalingen hoeft te gaan doen maar dat alles optelt over de tijd heen. Dus als jij dan 3 euro voor iets hebt uitgegeven en de rest andere dingen en zij zetten dat er ook op, waarom zou jij dan niet die 3 euro erop zetten?
(Maar goed ik ben ook 100% tata)