Gierige acties

Dit doe ik ook met regelmaat. Dikke boeien dat de baas mijn abonnement betaalt. Ik heb het wel eens besproken in het kader van integriteit-dilemma’s. Één collega vond dat het geld dan ook naar de baas moest. Mijn weerwoord was dat ík mijn kostbare privé tijd door de vertraging kwijt was. De teamleider vond dat ik het Geld terug bij vertraging-formulier enkel in mijn eigen tijd mocht invullen😂

13 likes

Ik deed dit toen ik nog studenten OV had :grimacing:

2 likes

Misschien is het ook normaler in Engeland om het zo te doen? Ik heb geen verstand van de Engelse cultuur maar bij tv-programma’s over bruiloften in het buitenland zie je ook soms dat mensen de drankjes zelf moeten betalen terwijl dat hier denk ik not done zou zijn dus daarom vroeg ik me dat af.

3 likes

Als het zo’n goede vriend van me is, zou ik niet stilstaan bij de kosten. Is toch anders dan ‘ik vind het logisch’.

3 likes

Ik zou het ook zuur vinden maar als ik het vantevoren had geweten had dat wel al gescheeld denk ik dus daar heb ik op gestemd. Maar eigenlijk zou ik het denk gewoon wel zuur vinden. :face_with_monocle:

3 likes

Ik zou het denk ik minder erg vinden om in die kroeg aan te komen en erachter te komen dat je zelf moet betalen, dan dat je 2 bonnetjes krijgt haha. Vind bonnetjes altijd een beetje ongemakkelijk ofzo.

Maar ik zou het wel netjes hebben gevonden om van te voren hierover iets te communiceren naar de gasten die vanuit het buitenland komen. Misschien iets in de trant van ‘ze drinken hier echt fucking veel dus we kunnen het helaas niet helemaal afkopen voor iedereen, maar we zorgen ervoor dat jullie wel wat rondjes krijgen van ons natuurlijk.’

2 likes

Ik vind 2 rondjes al minimaal maar oke.
Ik zou “pissig” zijn omdat ik vind dat het zo niet hoort te gaan, zeker als zoveel gasten een stuk moeten reizen wat ze ook al zelf betalen.
Wat is dan wel georganiseerd? De zaal en de hapjes?

2 likes

Als student zijnde zou ik dus niet gaan. Kost me gewoon veel te veel geld, hoe leuk ik het ook zou vinden. Tegenhanger is ook dat ik het niet andersom zou terugverwachten, want het is best wel veel om te vragen van je vrienden.
Ligt ook wel weer aan de situatie trouwens, als iedereen een baan heeft, dan kan ik me voorstellen dat de drempel lager ligt.

6 likes

Een tijd terug was ik met drie vriendinnen uit eten en bij het afrekenen hadden we afgesproken om allemaal contant neer te leggen. Ik had zelf mijn gedeelte plus een fooi neergelegd, maar had gezien dat een van mijn vriendinnen nog weer geld van de tafel had weggehaald
dus telde het voor de zekerheid nog even na. Bleek precies het te betalen bedrag er nog te liggen, had die vriendin mijn fooi weer van tafel getrokken en in haar eigen portemonnee gedaan…Heel onnozel gevraagd “huh, hoe kan dat nou? Ik had fooi neergelegd en dat zie ik nu niet meer terug?”. Na wat gemor kwam de portemonnee weer tevoorschijn en werd er weer geld teruggelegd :upside_down_face:

110 likes

Woooooow

2 likes

Haha dit vind ik dus echt schaamteloos.

3 likes

Oh nee wat erg. Waarom doen mensen zulke dingen, gewoon profiteren van de gulheid van een ander. Ik zou daar dus niet over nadenken of zoiets verzinnen…

Zou zelf niet gegaan zijn. Ik vind het sowieso wel dat er veel van je gevraagd wordt als je naar Engeland moet (voor mij is de stap natuurlijk groter dan voor bijv. andere vriendinnen van mij). Oke, je moet niet, maar de verwachting is wel dat je gaat.
Kost natuurlijk ook veel en dan verwacht ik wel iets meer ervoor terug. Geen idee hoe duur bier daar is natuurlijk (en ik moet het ook niet), maar toch.

1 like

Ja bij een kroegfeestje in Nederland heb ik het ook vaker meegemaakt (en vind ik het helemaal prima) nu je het zegt.

1 like

Ze vond dat er wel genoeg lag en dat fooi niet nodig was :roll_eyes:
Maar goed, dat is niet aan haar als ik dat uit eigen beweging neerleg

15 likes

Wauw… schaamteloos gewoon :open_mouth:

Ik wist niet dat het je zo hoog zat dat je me zoveel vragen zou stellen. Misschien niet in bier, maar wel als in meer dan een avondje iets doen. Dus niet dat ik voor een avondje heen en weer zou gaan. De volgende dag nog iets leuks doen (hoeft geen geld te kosten) of zo.
Edit: ik blijf het ook nog wel weinig vinden. Ben zelf gewend meer te betalen met feestjes.

1 like

heel eerlijk vind ik het wel een beetje karig om maar 2 consumptiebonnen uit te geven. Een feestje geven kost gewoon geld. Als je mensen uitnodigt dan verzorg je ze ook. Dat heeft dan mijn inziens weinig te maken met waar ze vandaan komen maar meer met de uitnodiging.

12 likes

De verhalen hier blijven bizar… Zelf heb ik ook nog wel een goede denk ik. Een kennis van een kennis die wilde naar de bioscoop toe. De film waar ze heen wilden draaide daar niet, maar wel in de andere bioscoop in dezelfde stad en in de buurt. Maar die was een euro duurder ofzo. Dat wilde de kennis niet, want dat was ‘te duur’. Ehum oke.

4 likes

Ik vind het een beetje dubbel, 2 drankjes vind ik inderdaad ook wel karig. Maar als je als vriendin van een verrassingsfeestje geeft draag je ook in je eentje de kosten. Stel dat er 50 personen komen en je 2 drankjes pp moet betalen (zeg 3 euro ps) zit je toch al op 300 euro en dan komt daar wellicht ook nog wat bovenop voor het afhuren van de kroeg, of het serveren van hapjes. Dus ik kan me ook wel voorstellen dat onbeperkte drankjes voor iedereen dan gewoon niet haalbaar is. Dus dan moet je kiezen, een feestje in de kroeg met minder drankjes, of geen feestje in de kroeg.

5 likes