Ja plus je krijgt 2 drankbonnetjes, dat is met 30 genodigden en drankjes van rond de 4 euro toch 240 euro plus zaalhuur wat je dan neertelt als organisator van t feestje… vind dat ook niet heel gek idd
Aan de ene kant vind ik het dus totaal niet erg om zelf drankjes te betalen op een feestje in de kroeg maar aan de andere kant zou ik het dus niet van mijn vrienden willen/durven vragen. Soms denk ik ook wel: als je het niet kunt betalen moet je misschien gewoon niet zo’n soort feestje geven. Dan moet je misschien minder mensen uitnodigen en/of het thuis geven. Hoe dan ook denk ik dat je gewoon goed moet inschatten hoe je vrienden er over nadenken en wat normaal is in jouw vriendenkring/omgeving.
Wow dat is gewoon diefstal! De vriendschap zou voor mij gelijk voorbij zijn zeg. Verschrikkelijk.
Oké, maar ben ik dan de enige die hier van tevoren naar zou hebben geïnformeerd? Zo van, ‘oké, maar waar is het feestje’ of ‘ik zie dat het in een kroeg is, is het ieder voor zich of…?’. Ervan uitgaande dat ik dit een belangrijke kwestie vind. Dat vind ik namelijk niet aangezien ik niet een bodemloze put ben en tegenwoordig helemaal niet veel drink, dus of ik het nu zou moeten betalen of dat het op rekening van een ander is zou weinig uitmaken. Maar als je wordt uitgenodigd voor een suprise/locatiefeest dan lijkt het me heel logisch om te vragen wat ik zelf moet organiseren/betalen en wat er geregeld wordt door de organiserende partij.
Huh??? Maar ze pakt letterlijk jouw geld!!
Zij vindt dat fooi niet nodig is dus besluit ze dat ze de gegeven fooi in haar eigen zak moet stoppen of hoe? Kan toch niet
Als de overige 2 akkoord gaan en een het zelfs zo voorstelt zou ik zeggen prima en jouw deel betalen en niet meer.
Ik zou indd niet meer betalen als jij weet dat je gewoon 3 wijn hebt gehad en daarmee de kosten hebt gedekt. Dan moet de collega die er anders over denkt het uitspreken. Niets van aantrekken, anders trek jij aan het kortste eind en heeft de collega die graag wilt dat jij meebetaalt aan haar drankjes haar zin gekregen. Ik snap dat het even raar voelt, maar ze speelt het nu wel op gevoel door haar uitspraken.
Kan het niet zijn dat ze het er niet helemaal mee eens is omdat ze ook vindt dat €35 voor die paar glazen wijn en water al best veel is? In plaats van dat ze vindt dat jij meer moet mee betalen.
Ik heb eigenlijk een situatie waarbij ik twijfel of ik gierig ga overkomen. Ga binnenkort mijn verjaardag vieren met een stuk of 6 vriendinnen bij een restaurant met een beetje een sushi-restaurant prijsklasse, en weet eigenlijk niet of ik dan alles moet betalen of niet? Ben zelf student, maar zij ook…dus dacht eraan om gewoon de helft van de rekening te betalen en hen de andere helft (dus later de overgebleven helft te verdelen onder iedereen). Is dat een goed idee? Of kan ik beter gewoon zelf alles betalen?
- Laat iedereen gewoon voor zichzelf betalen, het is niet gierig en ze snappen ook wel dat je dat niet zelf kunt betalen
- Ik zou wel de helft betalen van de bon, 50-50 is toch eerlijker + je krijgt waarschijnlijk ook cadeaus
- Ik zou gewoon alles zelf betalen en m’n vriendinnen trakteren.
0 stemmers
Je poll opties zijn anders dan dat je erboven zegt, ik snap het niet precies
Je hebt gelijk, ik heb het even aangepast inderdaad!
Precies dit! @Meja gewoon open kaart spelen, als je het niet kan betalen om iedereen te trakteren hoeft dat ook echt niet. Gewoon van tevoren aangeven wat het plan is en dan kan iedereen zelf kiezen wat ze willen.
Dit! En wat bij mij (in de rol van vriendin) invloed zou hebben is; hoe is het etentje tot stand gekomen? Heb jij ze echt uitgenodigd met “ik vier mn bday met sushi eten” of meer als algemene optie van hee laten we lekker uit eten gaan een ohja @Meja is jarig.
Is het gierig om geen cadeau mee te nemen naar een genderreveal? Met het idee dat er vast nog wel een een ander cadeaumoment komt (babyshower, kraamvisite, babyborrel …).
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik zou echt nooit een cadeau meenemen naar een gender reveal
Dat vind ik persoonlijk dan weer een beetje kort door de bocht. Zou het zelf nooooooooit doen maar als iemand die dicht bij me staat daar wel gelukkig van wordt en me uitnodigt, ga ik zeker wel voor diegene. Alleen wel écht zonder cadeau, daar komen inderdaad later nog duizenden momenten voor hoor bekiek het ff
Ik begrijp alleen niet waarom je met het idee komt om met vriendinnen je verjaardag te vieren in een restaurant als je ze vervolgens misschien zelf alles wil laten betalen. Is dat idee dan in het algemeen geopperd of stel jij het echt zelf voor?
Ik vind namelijk wel dat het dan heel erg ligt aan hoe je het brengt.
Ik heb echt een schijthekel aan het uitmelken van een zwangerschap en alle bijbehorende feesten maar ik vind het áltijd gierig om zonder cadeautje naar een feest te gaan.
Het gaat mij om het gebaar. Hoeft niet veel te kosten, bijv. gewoon een pakket met beschuit en muisjes of een paar witte sokjes … vind met lege handen komen, waar dan ook, gewoon gierig (of eigenlijk asociaal).
Yes bijna 10 ekkies gratis en voor niks
Gelukkig heb ik geen eindeloze schare aan zwangere vriendinnen maar mocht ik ooit naar een gender reveal moeten dan zou ik eerder iets voor de moeder meenemen denk ik. Zo’n olie/balsem voor de buik of een interessant alcoholvrij drankje. Met lege handen aankomen kan ik niet, zoals @boemboem ook al zegt, maar iets voor de baby zou ik nog niet doen.