Gierige acties

Echt? Ik heb vrienden waar ik nooit naar de feestjes ga, omdat hun feestjes gewoon niet mijn ding zijn. Dan vind ik het wel leuk dat ze jarig zijn en feliciteer ik ze wel met een kaartje en betaal ik ook mee aan een kado, maar naar hun verjaardag ga ik echt niet. Dan heb ik het niet over hoe duur en luxe een feestje is (thuis met z’n filmpje kijken en lekker kletsen op de bank met chips en cola vind ik ook echt prima!), maar wel hoe ik weet hoe het feestje gaat zijn. Dan moeten we allemaal lekker veel drinken, enthousiast en extravert zijn, karaoke voor een groep mensen die ik niet ken doen en al die dingen die voor mij echt horror zijn.
Vind het oprecht leuk dat ze jarig zijn, maar hun feestjes skip ik gewoon

Misschien onpopulaire mening dit :grimacing:

20 likes

Ik heb hier juist veel respect voor. Maar zeg je dat dan eerlijk of verzin je een smoesje? Dat eerste vind ik zo lastig.

Ik denk dat mijn vriendengroep tegenwoordig wel doorheeft dat het niet mijn ding is en soms zeg ik gewoon dat ik helaas niet kan. Nooit problemen mee gehad

1 like

Ik deed vroeger met studievriendinnen ook altijd verjaardagen in een restaurant en dan werd door 2 verjaardagsmeiden samen alleen het eerste rondje betaald.
De eerste x dacht ik dus ook dat we geen cadeau hoefden te geven want op dat ene drankje na moest ik al uit eten. (er was aangekondigd dat we uit eten gingen en zij met z’n 2en het eerste rondje zouden betalen)
Nouja dat bleek dus wel nodig te zijn dus heb toen gezegd dat ik het vergeten was ofzo.
Toen kwam later nog iemand naar me toe om te vragen of dat echt zo was of dat ik mss geen geld had ervoor :x

Ik vraag mij af of ik gierig ben.

Als ik op stap ga, ga ik altijd met vier andere mensen. Ik drink zelf geen alcohol. Iedereen geeft altijd een rondje, ik dus ook.
Ik moest laatst €54,50 betalen voor vijf drankjes… iedereen had sterke drank en ik een ice tea. Ik heb het netjes betaald en er niks verder van gezegd, maar ik denk toch “wat veel geld” en door dat alleen maar te denken voel ik mij al schuldig :joy:

4 likes

In mijn herinnering deden vrienden van mij die geen alcohol dronken nooit mee met rondjes omdat ze 1. veel minder glazen dronken en 2. het geen gelijkwaardige rondjes zijn dan. Dus ik vind het niet gierig nee. Waarom zou je structureel zoveel geld betalen voor je frisjes?

21 likes

God dan haat je een kind toch al voor het überhaupt geboren is.

4 likes

Ik vind dat idd ook heel knap dat je dat gewoon doet en durft! Vind het zelf altijd wel maf dat je gewoon hele goede vrienden kan zijn en dan toch met dat soort dingen dan zo niet op een lijn ligt. Is ook wel weer grappig natuurlijk

Ooh gaat makkelijk hoor! :sweat_smile: Denk persoonlijk dat dat goed compenseert

Wauw ik zou niet eens €4,50 betalen voor een ijsthee haha maar je bent echt niet gierig hoor door dit te denken! Ik zou echt niet mee doen, bizar bedrag voor 1 frisje :crazy_face:

1 like

Ja ik vind dat soms ook wel moeilijk! Vaak betaald hier iedereen wel zijn eigen eten en wordt er een gezamenlijk cadeau gegeven. Dat cadeau is dan vaak pp rond de 10 euro.

Nou had ik laatst een High Tea, wat al bij een vrij prijzige tent was in Amsterdam (35 euro pp) en toen werd er voorgesteld om een gezamenlijk cadeau te doen en of iedereen dan 50 euro wilde inleggen… dat ging mij wel even te ver en ik heb toen voorgesteld om 25 euro in te leggen voor het cadeau.

1 like

Haha de ice tea was geen €4,50 maar €2,75 ofzo. Maar ik snap je idee!

Thanks iedereen :slight_smile:
Blij dat ik toch niet de enige ben die er zo over denkt hehe.

1 like

:fearful: :fearful:

Ik doe met een vriendengroep van zes personen dat altijd als totaalbedrag voor de jarige (dus 10 pp voor vijf personen). 50 euro per persoon, holy shit.

Hallo zeg wat een bedrag. Als iemand nou nooit zijn verjaardag viert en het een speciale leeftijd is en die persoon een vet groot feest geeft in een zaal waarbij je eten en drinken en alles krijgt kan ik 50 euro nog wel begrijpen, maar als je ook nog 35 euro moet betalen voor je eten/drinken daar en de andere omstandigheden die ik beschrijf volgens mij niet aan de hand zijn vind ik dat ook echt idioot veel.

1 like

Ik vind €25 al teveel om pp in te leggen, tenzij het je directe familie is ofzo en jullie allemaal heel hecht zijn en altijd van dat soort cadeaus doen.

5 likes

Hier precies hetzelfde.

Ik vind het ook heel normaal dat je bij een goede vriendschap zoiets gewoon (niet) kunt doen en dat dat dan niet erg is. Ben zelf ook niet meer zo’n feestbeest en dan is het voor hen toch ook niet leuk om te zien dat je je totaal niet vermaakt op hun verjaardag?

1 like

Ja een gewone verjaardag, geen speciale leeftijd verder. Ik vond het eigenlijk ook een beetje te gek, maar ja ik had het bedrag al gehalveerd en het voelde ook wel gek om dan een tientje voor te stellen.

Ja eens! Het voorstel kwam van een beste vriendin. We waren uiteindelijk met 4 vriendinnen en de jarige. Dus het was alsnog een cadeau van 100 euro.

ik zou dan een setje kopen , en dan in gedeelte geven :rofl:

3 likes

Ik vind dit absoluut geen gierige gedachte. Ik zou dat zelf ook denken. Maar ik ben blij dat als ik eens uitga eens in de tien jaar iedereen gewoon voor zichzelf betaalt. Ik heb een hekel aan rondjes (geven en krijgen).

En 50 euro voor een verjaardag? Dat geef ik niemand (oké, hooguit mijn moeder als die een speciaal cadeau krijgt), maar collega’s, vrienden en kennissen zeker niet.

1 like