Haha bij ons thuis vroeger was het ook een ding, niet te veel beleg mochten we (maar ook niet zo weinig ala Willemijn hoor!) En ik kan me nog steeds storen aan mn man als die mega veel op zn brood doet. Maar dan vooral als het bijv bijna op is en hij dan in zn eentje alle kaas op eet en ik en de kinderen dan niks hebben
Echt hoor het leven is too fucking short om je te laten vertellen hoeveel beleg je op je boterham mag doen. opbokken
Aansluitend op de beleg discussie

Ik heb net even wat extra nutella op mn boterham gesmeerd. Zelfs in deze tijden laat ik me niks vertellen
Heb je wel extra potten gehamsterd???
Ah heeft iemand een foto van Willemijns boterhammen. Dat was nog eens smeer.
Edit: skeer! Juist geen smeer.
Een paar jaar geleden liep ik stage bij een stichting en bij de kennismaking werd tegen mij gezegd dat zij de lunch en tussendoortjes zouden regelen. Werd ik na een paar weken apart genomen. Kreeg ik een officiële waarschuwing omdat ik teveel zou eten en drinken 
Zij leefden op 1(!) belegde boterham per dag. En 1 glaasje vruchtensap.
Hou ooooop. Bizar!
Gierig van mezelf:
Ik krijg altijd best wat geld terug van gas/electra en nu ik zoveel thuis ben, probeer ik mân kachel niet al te hoog en lang aan te doenđ¶
Dat veegt toch niet lekker zoân dikke plak papier 
Ik dacht dat je absurd veel gebruikte, maar zo klinkt het normaal 
De broodbelegdiscussie doet me denken aan een vriendinnetje van de basisschool.
Als we bij haar gingen spelen na school mocht je wel 2 kopjes thee, maar slechts één koekje. En bij hoge uitzondering (meestal in het weekend) mochten we ook weleens een snoepje.
Toen we wat ouder waren hoorde ik van het vriendinnetje dat hun moeder de voorraadkast waar de snoeppot in stond 's nachts op slot deed én ze woog 's ochtends en 's avonds de snoeppot om te controleren of er overdag niet iemand zonder toestemming een snoepje had gepakt! 
Tegen de tijd dat wij naar de middelbare school gingen waren ze trouwens verhuisd van een huurwoning naar een vrij dure koopwoning (in die tijd leek dat nog echt een villa), allemaal dankzij hun gierige beleid thuis 
wat een eng verhaal. ik begin te vrezen dat voor gierigheid ook een soort rule34 geldt.
Omg heb trek in snoep nu
Liever dat dan dat ik er per ongeluk met mijn vinger een gaatje doorheen prik
Ik vraag me toch af of dit en ook dat broodbeleg voor veel ouders niet eerder met âgezondâ dan met gierig te maken heeft.
Que?!?! 
Dit klinkt echt als gierigaards gezouten roomboter 
Ow er komt ineens iets van vroeger naar boven. Wij mochten twee velletjes wc papier gebruiken als we hadden geplast en drie als we hadden gepoept. En we mochten de wc niet doortrekken na plassen, alleen na poepen. Bezoek mocht dat wel, maar die moesten dan dus eerst op een wc gaan zitten waar nog plas in lag
bezoek was ook de enige die het privilege had de wc deur te mogen sluiten, want âwij hebben geen geheimen voor elkaarâ. Veel ruzie om gehad, ook toen mijn ouders tot de ontdekking kwamen dat ik heel vaak meer dan het voorgeschreven aantal velletjes wc papier gebruikte (shock! horror!). En we waren niet rijk maar ook niet zĂł arm.
Omg dit klinkt echt verschrikkelijk. Drie velletjes als je had gepoept? Dat is toch veel te weinig om fatsoenlijk af te vegen? En ik vind mijn familie leuk hoor. Maar no way dat ik de deur open laat. Ik kan niet eens plassen als er iemand naast de dichte deur staat. Laat staan dat hij open moet.