Misschien kun je een hotel in de buurt benaderen voor een eventuele korting als al jullie gasten in dat hotel verblijven?
Is het nog een optie om een touringcar oid te regelen of is het te ver rijden?
Leuk artikel idd! Wat ik me nu stiekem ook afvraag, zouden al die rare eisen ook niet een manier kunnen zijn om âhet kaf van het koren te scheidenâ zonder dat je zelf de boeman bent door geen uitnodiging te sturen? Zoals bij trouwen in het buitenland, dan ga je er toch vanuit dat veel afhaken. Maar ja je hebt ze wel uitgenodigd dus tja eigen keus.
Haha wauw als dat zo zou zijn zou ik dat extreem laf vinden. Dan hoor ik met alle liefde bij het kaf.
Lekker omslachtig om mensen die je er eigenlijk niet bij wilt hebben wel uit te nodigen, maar ze ervolgens proberen af te schrikken met rare bridezilla-eisen? Haha nee I canât. Maar ze bestaan vast
Ja, ik zou met zoân manier ook juist bang zijn dat het totaal backfiret en dat de mensen die je er graag bij wilt hebben het niet lukt, en je dan met allemaal mweh-mensen zit. Al zou ik mweh-mensen uberhaupt niet uitnodigen denk ik, /care of ik dan de boeman zou zijn. Maar ik zou sowieso niet willen trouwen, laat staan in het buitenland. En ik zou zelf ook niet graag naar een bruiloft in het buitenland gaan. Moet je wel een hele goede vriendin zijn. Maar die gaan dan weer niet trouwen en al zeker niet in het buitenland.
Nee ik zou het ook niet zo doen, dan maar een boeman.
Maar aan jullie scenario @Wonderland en @Damnatio had ik nog niet eens gedacht⊠klinkt als een verschrikkelijk scenario
Er stond toevallig vorig weekend een heel item over bruiloftgekte in FD persoonlijk. Dat heel veel bruiloften vaak narsistische gelegenheden zijn door heel veel te vragen van je gasten bij een bruiloft in het buitenland (tenzij 1 van de twee daadwerkelijk uit het buitenland komt).
Was het er wel mee eens. Weet het precieze percentage niet meer maar volgens mij meer dan de helft bedankte vriendelijk bij een buitenlandse bruiloft. Wat ook niet heel gek is als het 1. veel geld kost, 2. er nog outfit vereisten zijn ook, en 3. er nog een cadeau wordt verwacht.
Edit: haha nvm zie nu de screenshots pas die zijn geplaatst
Oh nee, als goede vriendin die ook nog eens de trouwmake-up fixt verdien je veel beter dan dat. Toch kleine moeite om jou ook mee uit eten te nemen.
Ja, vond ik ook
Ik heb het ook zo gedaan. Ik woon in het buitenland en ben hier ook getrouwd. Ik heb wel alleen mijn familie en beste vrienden uit Nederland uitgenodigd en de bruiloft bewust op een zaterdag gepland, zodat ze zo min mogelijk vrije dagen hoefden op te nemen. Wij hadden ook geen geld om de vluchten en het verblijf voor iedereen te betalen, maar ik heb aangegeven dat we geen cadeaus hoefden, zij waren zelf al het cadeau met hun aanwezigheid. Onze bruiloft was sowieso klein met 60 gasten waarvan zoân 20 uit Nederland.
Na het is wel ver. En ik woon in een minidorpje omgeven door dorpjes en verderop een x een stad. We kunnen ze wel kwijt, alleen niet allemaal dichtbij in de buurt in een hotel of ze worden verspreid over vakantiewoningen in de nabijgelegen dorpen. Nu al stress
Ah ok, ja we willen beide data sowieso op een zaterdag doen. En mochten ze toch iets willen geven, dan hoeft dat natuurlijk niet op allebei de feestjes.
Ik heb nu 2 bruiloften in het buitenland meegemaakt, waarvan 1 was omdat de partner van een vriendin vandaan komt. De ander was voor fam. die dat een mooie locatie vonden. Beide stellen hebben vooraf aangegeven dat ze er niet vanuit gingen dat mensen zouden komen en als men kwam wilden ze geen cadeau (in the end geef ik dat toch wel). Ik vond het alleen maar leuk! Nu ben ik gelukkig ook in de gelegenheid om er voor te kunnen sparen/betalen.
Thanks voor alle adviezen en steunbetuigingen iedereen. Ik wilde vooral even horen dat ik niet gek of gierig ben. Ik zal wel gaan, omdat het echt goede vrienden zijn en ik het inderdaad zoals @grace zei niet waard vind om er ruzie over te maken. Het is ook wel in een leuk land dus dat scheelt ook.
Ik weet inmiddels ook dat er geen âinner crowdâ is waar ze wel voor betalen @Beutyschooldropout
Maar dat kan ook zijn omdat al hun naaste familie het nogal breed heeft.
Ik weet alleen wel dat ik het zelf nooit zo zou aanpakken en dat het merendeel hier er dus het zelfde over denkt als ik.
@PangurBan als je in het buitenland woont vind ik het een heel ander verhaal hoor. En wellicht kun je mensen die het anders echt niet kunnen betalen onderbrengen bij familie of groepskorting regelen in een hostel/hotel?
Ik kan voor âmijn bruiloftâ dus niet eens accommodatie vinden voor minder dan 100 wueo per nacht maar ik neem aan dat dat bij onze oosterburen wel anders is. Plus dat mensen eventueel met de trein kunnen of kunnen rijden.
Dat vind ik allemaal wel echt schelen hoor.
Ja het scheelt wel, het is niet aan de andere kant vd wereld.
ârest weg ivm herkenbaarheidâ
Een vriendin van mij is ook eens uitgenodigd voor een bruiloft in het buitenland. Bruidspaar woonde daar niet en kosten waren voor jezelf. Enfin, vriendin daar dus heen. Vlucht geboekt en hotel. Bruidspaar verwachtte ook nog kado in vorm van geld.
Tot zo ver beetje jammer maar ok. Vervolgens verandert bruid in bruidzilla. Verwachtte een vrijgezellenfeest met limo etc voor âŹ200 pp en wijzigt vlak van tevoren de kleur van de jurken van de bruidsmeisjes. Vriendin kon haar jurk allang niet meer retouren en moest dus nog een tweede jurk betalen. Zij boos, maar kon er niet meer onderuit en alles was al geboekt dus toch al mopperend gedaan. Vrijgezellenfeest is ze niet heen gegaan.
Uiteindelijk is iedereen op de locatie en gaat ze ceremonie beginnen. En dan komt het:
GAAN ZE HELEMAAL NIET ECHT TROUWEN!
Het blijkt een fucking onzinnige spirituele ceremonie te zijn. Voor de lol
Neeeeeeeee, zijn ze nog vrienden? Waren er opstanden tijdens de spirituele ceremonie?
NopeđŹ
Edit:
Na de ceremonie heeft iedereen het âbruidspaarâ geditcht om zelf een beetje vakantie te vieren
Zijn de mensen uit al jullie verhalen welgestelde mensen, en is het daarom dat ze niet beseffen dat dergelijke uitgaves niet (voor iedereen) evident zijn? Of zijn ze van de mentaliteit: ik ga trouwen, fuckers! My wish is your command! :Bridezilla:
Ik heb zelf een paar trouwfeesten meegemaakt (niet in het buitenland, thank god, al hoorde ik achteraf dat het bij een bepaald bevriend koppel oorspronkelijk wel het plan was, maar dat ze het plan uiteindelijk hebben afgevoerd omdat ze in dat geval wel vlucht/verblijf van alle gasten wilden betalen, wat uiteindelijk toch te duur bleek te zijn - lief van hen!) waarbij het nodig was om op hotel te gaan, vrijgezellenweekend met overnachting, meerdere activiteiten en resto en uitgaan enzo (met veel mensen die je eigenlijk niet kent en na de bruiloft ook never nooit meer zal zien), ⊠dan zit je ook al snel aan enkele honderden euroâs (en dan heb je nog geen outfit en cadeau). Ik blijf dat heel lastige uitgaves vinden. Hoe graag ik het koppel in kwestie ook zie.
In mijn verhaal gaat het om een stel tweeverdieners, beiden ongeveer modaal of wat daarboven, geen kinderen. Hebben best wat te besteden, maar verder vooral