Gierige acties

Ik heb net even wat extra nutella op mn boterham gesmeerd. Zelfs in deze tijden laat ik me niks vertellen

5 likes

Heb je wel extra potten gehamsterd???

1 like

Ah heeft iemand een foto van Willemijns boterhammen. Dat was nog eens smeer.

Edit: skeer! Juist geen smeer.:ghost:

7 likes

Een paar jaar geleden liep ik stage bij een stichting en bij de kennismaking werd tegen mij gezegd dat zij de lunch en tussendoortjes zouden regelen. Werd ik na een paar weken apart genomen. Kreeg ik een officiële waarschuwing omdat ik teveel zou eten en drinken :joy:

Zij leefden op 1(!) belegde boterham per dag. En 1 glaasje vruchtensap.

75 likes

Hou ooooop. Bizar!

1 like

Gierig van mezelf:
Ik krijg altijd best wat geld terug van gas/electra en nu ik zoveel thuis ben, probeer ik m’n kachel niet al te hoog en lang aan te doenđŸ˜¶

7 likes

Dat veegt toch niet lekker zo’n dikke plak papier :speak_no_evil:

1 like

Ik dacht dat je absurd veel gebruikte, maar zo klinkt het normaal :sweat_smile:

De broodbelegdiscussie doet me denken aan een vriendinnetje van de basisschool.

Als we bij haar gingen spelen na school mocht je wel 2 kopjes thee, maar slechts één koekje. En bij hoge uitzondering (meestal in het weekend) mochten we ook weleens een snoepje.

Toen we wat ouder waren hoorde ik van het vriendinnetje dat hun moeder de voorraadkast waar de snoeppot in stond 's nachts op slot deed én ze woog 's ochtends en 's avonds de snoeppot om te controleren of er overdag niet iemand zonder toestemming een snoepje had gepakt! :flushed:

Tegen de tijd dat wij naar de middelbare school gingen waren ze trouwens verhuisd van een huurwoning naar een vrij dure koopwoning (in die tijd leek dat nog echt een villa), allemaal dankzij hun gierige beleid thuis :+1:

10 likes

wat een eng verhaal. ik begin te vrezen dat voor gierigheid ook een soort rule34 geldt.

5 likes

Omg heb trek in snoep nu

1 like

Liever dat dan dat ik er per ongeluk met mijn vinger een gaatje doorheen prik

Ik vraag me toch af of dit en ook dat broodbeleg voor veel ouders niet eerder met ‘gezond’ dan met gierig te maken heeft.

13 likes

Que?!?! :scream:

8 likes

Dit klinkt echt als gierigaards gezouten roomboter :stuck_out_tongue:

7 likes

Ow er komt ineens iets van vroeger naar boven. Wij mochten twee velletjes wc papier gebruiken als we hadden geplast en drie als we hadden gepoept. En we mochten de wc niet doortrekken na plassen, alleen na poepen. Bezoek mocht dat wel, maar die moesten dan dus eerst op een wc gaan zitten waar nog plas in lag :sick: bezoek was ook de enige die het privilege had de wc deur te mogen sluiten, want ‘wij hebben geen geheimen voor elkaar’. Veel ruzie om gehad, ook toen mijn ouders tot de ontdekking kwamen dat ik heel vaak meer dan het voorgeschreven aantal velletjes wc papier gebruikte (shock! horror!). En we waren niet rijk maar ook niet zó arm.

31 likes

Omg dit klinkt echt verschrikkelijk. Drie velletjes als je had gepoept? Dat is toch veel te weinig om fatsoenlijk af te vegen? En ik vind mijn familie leuk hoor. Maar no way dat ik de deur open laat. Ik kan niet eens plassen als er iemand naast de dichte deur staat. Laat staan dat hij open moet.

6 likes

@Chesirecat Haha nee natuurlijk niet en al helemaal niet met dat dunne ald.i schuurpapier dat wij hadden.

2 likes

Ik vind het ergens wel grappig dat mensen nu nog heel zuinig zijn met dingen omdat ze vroeger zuinig moesten zijn. Ik heb mijn moeder tot waanzin gedreven omdat ik niet zuinig was met toiletpapier/broodbeleg/koekjes ookal was zij zo opgevoed en had ze ons ook zo opgevoed. Ik ben ook nooit zuinig geworden. Echt jammer wel want nu ik het allemaal zelf moet betalen snap ik opeens waarom het zo kut is als de wc rol heel snel op gaat

1 like

Late reactie, maar het waren afgesneden plakjes maar wel meer dan vier nu ik erover nadenk. Hij bleef maar zeggen “nog één”. En ik dus “echt? Nee doe normaal hoor” (maar heb die man dus wel al zijn gewenste plakjes gegeven). Opzich moet m’n pa het ook gewoon zelf weten, maar er zit wel nog van vroeger in dat iedereen (mijn vader en broers) zo aso waren en dus de boel opvraten zonder te bedenken dat er nog 5 mensen van dat stuk kaas wilden eten (zoals iemand onder jouw post ook ergens zegt over mensen een weekend weg en dan 3 plakken nam. Denk een beetje aan elkaar!) . Mijn moeder klaagde dan ook altijd dat ze het niet kon bijbenen met boodschappen doen :’)

En die dates, dat vind ik gewoon zonde, als je veel eten op je bord legt en je het daarna in de prullenbak kunt gooien. Je kan altijd bijpakken als je meer wilt toch? (M’n vader pakt dus ook altijd te veel boter of pindakaas en heeft dan een enorme laag op zijn boterham maar propt alsnog een deel terug in de pot. Dat vind ik dus aso als dat in mijn huis gebeurt. Thuis moet ie doen wat ie niet laten kan). Ik hield me trouwens wel in hoor tegenover die mannen, als ik al een keer iets zei lieten ze me praten of namen juist expres meer. Beste manier om ermee om te gaan denk ik :’)

Oh en nog gierig; diezelfde dag als de kaasplakjes gingen mijn vader en zijn partner dus ook hun komkommer en pruimen schillen. En dan niet dun schillen maar veel ervan weggooien. Zo zonde vind ik dat, het is gewoon te eten. Maarja, erfenis van mijn moeder dus. Probeer me wel in te houden want snap dat commentaar niet leuk is en toch geen zin heeft, maar ik vind het wel lastig :stuck_out_tongue:
(Als ik trouwens speciaal eten voor een gelegenheid heb gekocht heb ik totaal geen oordeel over hoeveel je er van opeet, het is vooral met spullen waar ik langer mee zou willen doen of als er eten moet worden weggegooid :p).

Zo hoeveel kun je kwijt over zuinigheid he. Zuinig in woorden ben ik niet echt.

7 likes