Gierige acties

Haha dit dacht ik ook, in november 2017.
(ik ben dus nog steeds lid, maar ik lees ook wel echt veel boeken via kobo plus)

3 likes

Ja ik zou hem direct terug brengen.

3 likes

Volgens mij kun je je abonnement koppelen aan bol.com en dan kun je heel makkelijk zoeken!

Ik vind de zoekfunctie ook tegenvallen, maar ik zoek bv op kinderboeken in de bol app en daarna zet ik het filter beschikbaar in kobo plus aan

1 like

Tip: meld je vast af. Dan zit je niet per ongeluk er nog een maand aan vast en je kan die 29 dagen nog gewoon lezen.

2 likes

Mijn sportabonnement is gepauzeerd en mijn Cineville ook, maar de museumkaart laat niets weten. Alleen een suf berichtje op de site en hashtags die je kan delen op Twitter om musea te steunen. Ik wil gewoon extra maanden of in ieder geval de keuze of ik mijn maanden/geld doneer.

8 likes

Wtf. Als dat waar is, dan ja dat wel echt next level van gierigheid :joy:

5 likes

Hahahaha neeee dit kan niet

Dit moet wel fake zijn. Toch? Ik weiger te geloven dat de mens echt zo kan zijn :sob:.

1 like

Ik gruwel van mezelf. Ik heb een tikkie gestuurd naar twee mensen van nog geen vier euro. Dat zou ik normaal echt niet doen maar ik weet nu gewoon niet wat m’n inkomen is en of ik überhaupt salaris ga krijgen dus die zeven euro is hard nodig. Maar ik cringe echt, heb al drie x sorry gezegd hahah

Als het is voor een cadeautje ofzo wat je hebt voorgeschoten vind ik het helemaal niet raar om een tikkie te sturen.
Als het voor een drankje ofzo was waarvan je gezegd heb ā€œik haal wel effe een borrelā€ ofzoiets dan snap ik de cringe wel haha. Maarja skere tijden helaas nu voor sommige mensen/sectoren… :cry:

Mijn moeder is deze week jarig en ik had afgesproken met mijn broer om samen een bloemetje te laten bezorgen. Hij heeft al jaren een vaste vriendin, ik niet, het bloemetje is vanzelfsprekend ook namens zijn vriendin (heb ook haar naam ook de kaart gezet).

Nu heb ik hem gewoon een tikkie voor de helft van het bedrag gestuurd, maar later dacht ik: eigenlijk wel raar dat ik als vrijgezel meer betaal. Wat vinden jullie hierin normaal? Splitten door 2 (broer/vriendin + ik) of door 3 (broer, vriendin en ik apart)? Zou dat laatste gierig zijn?

Sorry als dit al een hele eindeloze discussie is geweest recent, negeer dan vooral deze post :wink:

Ik kan mij goed vinden in jouw gedachte hoor! In de studententijd hadden we in de vriendenkring ook afgesproken dat partners die meekomen naar feestjes ook bijdragen. Waarom zou het niet zo zijn? Nu in volwassen tijden en nu ik vrijgezel vind vind ik het nog steeds niet meer dan normaal dat (i.c. de vriend van mijn zus ook bijdraagt aan kado of attentie) Mijn zus en hij hebben dan weer afgesproken dat de hij minder bijdraagt dan zij… lijkt mij ook weer prima

1 like

Oja dit heb ik hier ook eens gevraagd. Ik zou misschien met mijn broer en schoonzus een cadeautje voor mijn nichtje kopen (kind van andere broer) en toen wilden ze het bedrag door 2 doen terwijl ik toen student was en echt amper inkomen had. Vond het raar dat ze er vanuit gingen dat ik dan de helft zou betalen. Uiteindelijk heb ik dus ook iets zelf gekocht :’)
Maar ieder stel zal het wel weer anders regelen. Vond het wel ā€œoneerlijkā€ dat ik door mijn single-zijn dan netto duurder uit ben met zulke dingen dan mijn broers/zussen met relaties. Maarja.

2 likes

Ik zou door 3 wel een beetje gierig vinden ja, verder zelfde mening als hier boven. Door twee zou ik doen :slight_smile: jullie moeder.

4 likes

Ik (single) deel wel altijd door drie met zus + vriend. En als zij iets kopen vragen ze mij ook altijd een derde terug. Ik vind dat niet gierig, want het cadeau is namens iedereen. Als de vriend van mijn zus alleen naar mijn moeders verjaardag zou komen, zou hij ook zelf een cadeautje kopen, dus waarom niet bijdragen aan het gezamenlijke cadeau?

De band tussen ons gezin en de vriend van mijn zus is gewoon goed, dat maakt misschien ook nog uit.

Bij ons is de band ook goed en wij doen ook gewoon door 2. Nu heeft mijn zwager inmiddels een vriend, maar hoe we het altijd deden: hem naar zijn budget vragen. Dan een gezamenlijk cadeau uitzoeken, mocht dat toch duurder zijn dan het afgesproken budget dan legden wij idd meer bij omdat hij als student minder te besteden had.

Ik zou nooit zelf nog met een apart cadeau komen? Krijg ook geen apart cadeau van zijn moeder en vader , of althans dat zou ik ook vrij vreemd vinden (tenzij ze gescheiden zijn bijv).

Wij delen het wel door 3 maar dat komt omdat mijn vriend en ik al werken en mijn sibling niet. Vervolgens betaalt mijn vriend eigenlijk niet mee aan de cadeaus voor mijn ouders en ik niet aan die voor zijn ouders, dus ik betaal eigenlijk gewoon wat meer dan mijn sibling.

Het was ook meer hypothetisch: ALS hij alleen zou komen, zou hij ook een cadeau meenemen, DUS waarom niet meebetalen aan het gezamenlijke cadeau.

(even de hoofdletters om de redenatie aan te geven, geen agressie).
De vraag van @Acquiesce was of door drieƫn delen gierig is. Ik vind van niet, door bovenstaande redenatie.
Hoe andere mensen het regelen staat daar verder los van, dat mag iedereen zelf weten.

Voor overige cadeautjes voor de zomaar of voor moederdag oid, vind ik niet dat relaties mee hoeven betalen, want het is niet hun moeder. Maar goed, dat is een andere discussie haha.

1 like

Maar die redenatie klopt ook niet helemaal, want aanhang zou sowieso niet komen naar een verjaardag van hun schoonmoeder als het hun schoonmoeder niet was.

1 like