Ja hetzelfde meisje! Ze heeft de bon niet eens gevraagd, nu had ik die ook niet maar dan was het nog wel terug te zoeken. Toch wel een beetje gek inderdaad 
Denk niet dat het haar ene reet boeide eigenlijk
Ik heb ook wel eens bij het zelfscannen gehad dat ik een product zonder barcode had, dus ik liep naar een medewerker toe die daar bij dat zelfscanplein stond, hij keek er naar en zei; oh neem maar mee hoor. Dat boeide hem ook vrij weinig hahah
Ik heb in m’n laatste weken bij m’n werk zoveel dingen gratis weggegeven. Je hebt altijd van die lolbroeken die, als iets niet scant, roepen: oh dan is het vandaag gratis! Nou today is your lucky day, geniet van je gratis bimi en aardperen. Could not care less.
Bij mijn appie mochten we alles wat we onder €5 schatten gratis meegeven als er geen code of iets op zat! Was zo chill, iedereen werd er ook altijd blij van hahaha. Bij de servicebalie heb ik ook weleens van die dingen gehad zoals hierboven dat ik per ongeluk te veel meegaf, oeps
Hoe zit dat dan met kasverschil? Of is er geen kasverschil op deze manier?
Ligt eraan wat je in geeft bij de kassa. Servicebalie medewerkers hebben meer opties op de kassa dan een ‘gewone’ caissière (vandaar ook dat er altijd iemand bij moet komen als er iets ‘speciaals’ moet gebeuren bij een normale kassa). Wij moesten dan bv €5 intypen met een speciale code en dan kwam er iets van ‘overig’ ofzo te staan op de kassa en dat telt 'ie gewoon als ‘geld’ mee. Dat is dan bij per ongeluk meegeven.
Kasverschil met gratis meegeven is er niet, alleen een fucked up balans in de winkel qua voorraad maar goed dat was niet onze zorg
Hahaa ja wel lief maar wat random. Jij kiest er toch zelf voor die “dure” items te kopen?
Ik had laatst (losse biologische) grapefruits voor pokkeduur. Het meisje ad kassa wist niet wat het was, dus zij bladeren door die kassa. Toen vroeg ze was het was -grapefruit- en daarna hoe ze het moest spellen. Naja, het ging allemaal niet, dus toen riep ze “ ja doeii het zijn sinaasappels hoor”. Toen had ik hele goedkope grapefruits 
Oh wat gek? Misschien dat X ooit teamleider is geweest bij de kassa’s en af en toe helpt ofzo? Weet wel dat ik in een heel chill filiaal werkte, werd nooit moeilijk gedaan en je werd ook niet ‘exposed’.
Huh?! Ik dacht dat het bij in de supermarkt al raar was geregeld. Dan had je een stuk of vier mensen per kassalade ivm overnemen in de pauze. Je kon er nooit op aangesproken worden, maar dat gebeurde wel eens. Heel vaag want je kan niks hard maken tenslotte. Werd wel echt elke dag geteld.
Maar 20 euro kasverschil? Dat is echt heel veel! Zeker als dat als goed word gezien. Weird.
Van producten gratis weggeven krijg je sowieso geen kasverschil. Het wordt niet aangeslagen dus er is ook geen registratie van geld wat er had moeten zijn. Pas als je iets aanslaat en dan iemand niet af laat rekenen ontstaat er kasverschil. Kasverschil komt dus eigenlijk altijd door fouten met afrekenen/geld teruggeven of door stelen.
20 euro op een week is niet heel veel. Bij de ah waar ik werkte werd wel dagelijks geteld en dan was kasverschil onder de 5 euro prima (en idd al die namen erachter). Maar iedere dag 5 euro verschil zou 30 euro zijn in de week. Dan waren ze bij @anon44204370 nog strenger dan bij mij haha.
Volgens mij werd er pas echt bij grotere verschillen (50 euro) aan de caissières gevraagd of iemand een idee had hoe dat gebeurd is. Maar dat heb ik zelf nooit meegemaakt
@bakkes oh ja ik zat even per dag te denken, stom. Dan valt het idd wel mee.
En @anon44204370 haha ik snap helemaal wat voor type je bedoelt. Maar eigenlijk laat ze wel zien dat het een rare gang van zaken is. Dan is je tweede bijbaan veel beter want daar was het tenminste goed geregeld dan met iedereen een eigen lade. Want stel dat er wel iemand steelt hoe willen ze ooit achterhalen wie het is?
Ik ben een tijdje verantwoordelijk geweest voor de kassa’s en bankafstorting in de winkel waar ik werkte. Echt huilen als ik een kasverschil van meer dan vijf euro had want dan kon ik de afstorting niet doen. Moest er gelijk onderzoek komen en een hele verklaring hoe dat verschil mogelijk was. Gelukkig kwam dat niet zo vaak voor.
Dat kun je in de hele kassa nog niet eens kwijt. Zelfs niet als alle bakjes van andere muntjes leeg zijn 
Dat het een wettelijk betaalmiddel is betekent niet dat jij verplicht bent het aan te nemen. Dit was mijn favo discussie als weer iemand met 1 of 2 centjes wilde betalen. Het staat op de site van de overheid dat je als winkel zelf mag beslissen of je een betaalmiddel accepteert. Je moet dan alleen duidelijk aangeven dat je het niet accepteert. (met sticker op de deur ofzo)
Bij een winkel waar ik gewerkt heb moest iemand met zo’n grote zak kleingeld altijd eerst naar de servicebalie. Daar werd het dan geteld en gewisseld voor briefgeld en dan kon diegene daarmee de winkel in. Veel handiger wel, had je ook geen gedoe bij de kassa.
Bij mijn oude bijbaan was er geen mogelijkheid om geld tijdens je dienst af te storten, werkte ook wel in een beveiligde omgeving waar je niet zomaar in of uit kon, maar aan het einde van een drukke dag zat er gewoon €10.000 of meer in de kassa. Uiteindelijk moest je dat dan zelf tellen en in de kluis storten, zonder toezicht van wie dan ook, en als je een verschil had dan boeide echt niemand dat. Dan zei ik tegen mijn baas dat er een verschil was van bijv €100, vroeg hij hoe dat kon en zei ik dat ik dat niet wist want er draaiden meerdere mensen op 1 kassa en dan was het “nouja jammer dan”. Weet echt zeker dat daar zo veel geld gejat is, kan bijna niet anders.
Ik heb met kdag kleren weggegeven aan vriendinnen, die ik anders weg zou gooien. Ik had niet verwacht dat ze me er iets voor zouden geven, ging toch weg. Maar ze stonden erop, een een plantje en de ander zou geld overmaken. Maar dat heeft die laatste dus nog niet gedaan en nu vind ik dat irritant. Ga er echt niet om vragen maar ga geen geld beloven als je het niet geeft.
En ik heb net tegen de eigenaar van mn nieuwe huisje gezegd dat we best door kunnen met airbnb’en als we een mooie deal kunnen maken. Dan ga ik gewoon ff bij mn ouders slapen en krijgen we allebei money. Best idea ever.
Ik vond dat sowieso echt een vreselijke plek om te werken. Ik heb daar gewerkt toen ik 15 was. Ik had me toen een keer ziek gemeld voor een zaterdag. Maandag was ik weer beter en op school. Een schoolgenootje werkte daar ook en had dit tegen mijn leidinggevende gezegd en toen werd ik de volgende werkdag uitgescholden door mijn leidinggevende van in de 40.