Gierige acties

Ik vind dit echt van die vragen die je manager aan je stelt :sweat_smile: nadat ze een cursus over eigenaarschap ofzo hebben gevolgd.

43 likes

Hahaha, zeker waar
 maar ik vind wel echt dat iemand die kennelijk geen respect heeft voor andermans eigendom daar ook wel op aangesproken mag worden.

:sweat_smile:
We hebben het toch over de situatie waarin iemand skeelers van iemand kwijt is geraakt/ heeft weggegeven/ heeft verkocht. Dat is toch niet oke?

1 like

Ik krijg al een paar maanden mails dat ik mijn telefoonabonnement kan verlengen. Iedere keer klik ik weer op de link om te kijken wat mijn opties zijn en kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk iets omhoog wil met mijn belminuten, maar daardoor zou mijn abonnement per maand 70 cent duurder worden. Dus klik ik weg, want ik wil niet meer betalen. HET GAAT OM 70 CENT JONGENS. 70 FUCKING CENT.

25 likes

Ik ging gisteren boodschappen doen voor de barbecue 's avonds. AH had een actie dat alles met een bbq sticker 3+1 gratis was, dat zou me dus €3,50 schelen. Daarnaast waren de spareribs die ik meenam ook nog in de bonus. Toen ik bij de kassa kwam gingen beide kortingen er niet af, dus vroeg het meisje van de servicebalie of ik het vervelend vond om toch eerst alles af te rekenen en daarna het verschil terug te krijgen bij haar. Ik gaf aan dat ik liever in één keer het juiste bedrag betaalde en of ze het dan niet even terug kon slaan. Dat kon wel, dus ik rekende de andere producten af, legde het vlees bij de servicebalie neer en ging achteraan de (lange) rij staan. Toen ik aan de beurt was ging ze eerst checken of de korting inderdaad klopte. Die 3+1 gratis wel, de bonus van de spareribs niet. Dat was een ander product. Prima, ik moest het toch hebben. Terwijl ik stond te wachten tot zij in de kassa het juiste bedrag aan het berekenen was, gaf ze me ineens €3,50 terug en zei ze: “alsjeblieft! fijne dag!”. Ik nam het aan en ben zo weggelopen :face_with_hand_over_mouth:, daarna besefte ik pas dat het niet klopte. Dus nu heb ik voor bijna €20 aan vlees gratis Ă©n €3,50. Voel me ergens echt heel schuldig maarja, niet mijn fout
 :grimacing:

44 likes

Haha bij hetzelfde meisje?! Dat is wel een beetje dom van haar dan. Als het iemand anders was kan ik me nog voorstellen dat ze er automatisch vanuit gaat dat het al betaald is, want dat zouden 99% van de klanten doen denk ik. Maar ook stom van haar dat ze de bon niet goed bekeken heeft. :face_with_hand_over_mouth:

Ja hetzelfde meisje! Ze heeft de bon niet eens gevraagd, nu had ik die ook niet maar dan was het nog wel terug te zoeken. Toch wel een beetje gek inderdaad :sweat_smile:

Denk niet dat het haar ene reet boeide eigenlijk

4 likes

Ik heb ook wel eens bij het zelfscannen gehad dat ik een product zonder barcode had, dus ik liep naar een medewerker toe die daar bij dat zelfscanplein stond, hij keek er naar en zei; oh neem maar mee hoor. Dat boeide hem ook vrij weinig hahah

30 likes

Ik heb in m’n laatste weken bij m’n werk zoveel dingen gratis weggegeven. Je hebt altijd van die lolbroeken die, als iets niet scant, roepen: oh dan is het vandaag gratis! Nou today is your lucky day, geniet van je gratis bimi en aardperen. Could not care less.

58 likes

Bij mijn appie mochten we alles wat we onder €5 schatten gratis meegeven als er geen code of iets op zat! Was zo chill, iedereen werd er ook altijd blij van hahaha. Bij de servicebalie heb ik ook weleens van die dingen gehad zoals hierboven dat ik per ongeluk te veel meegaf, oeps

3 likes

Hoe zit dat dan met kasverschil? Of is er geen kasverschil op deze manier?

Ligt eraan wat je in geeft bij de kassa. Servicebalie medewerkers hebben meer opties op de kassa dan een ‘gewone’ caissiùre (vandaar ook dat er altijd iemand bij moet komen als er iets ‘speciaals’ moet gebeuren bij een normale kassa). Wij moesten dan bv €5 intypen met een speciale code en dan kwam er iets van ‘overig’ ofzo te staan op de kassa en dat telt 'ie gewoon als ‘geld’ mee. Dat is dan bij per ongeluk meegeven.

Kasverschil met gratis meegeven is er niet, alleen een fucked up balans in de winkel qua voorraad maar goed dat was niet onze zorg

Hahaa ja wel lief maar wat random. Jij kiest er toch zelf voor die “dure” items te kopen?

Ik had laatst (losse biologische) grapefruits voor pokkeduur. Het meisje ad kassa wist niet wat het was, dus zij bladeren door die kassa. Toen vroeg ze was het was -grapefruit- en daarna hoe ze het moest spellen. Naja, het ging allemaal niet, dus toen riep ze “ ja doeii het zijn sinaasappels hoor”. Toen had ik hele goedkope grapefruits :sweat_smile:

127 likes

Oh wat gek? Misschien dat X ooit teamleider is geweest bij de kassa’s en af en toe helpt ofzo? Weet wel dat ik in een heel chill filiaal werkte, werd nooit moeilijk gedaan en je werd ook niet ‘exposed’.

1 like

Huh?! Ik dacht dat het bij in de supermarkt al raar was geregeld. Dan had je een stuk of vier mensen per kassalade ivm overnemen in de pauze. Je kon er nooit op aangesproken worden, maar dat gebeurde wel eens. Heel vaag want je kan niks hard maken tenslotte. Werd wel echt elke dag geteld.

Maar 20 euro kasverschil? Dat is echt heel veel! Zeker als dat als goed word gezien. Weird.

1 like

Van producten gratis weggeven krijg je sowieso geen kasverschil. Het wordt niet aangeslagen dus er is ook geen registratie van geld wat er had moeten zijn. Pas als je iets aanslaat en dan iemand niet af laat rekenen ontstaat er kasverschil. Kasverschil komt dus eigenlijk altijd door fouten met afrekenen/geld teruggeven of door stelen.

6 likes

20 euro op een week is niet heel veel. Bij de ah waar ik werkte werd wel dagelijks geteld en dan was kasverschil onder de 5 euro prima (en idd al die namen erachter). Maar iedere dag 5 euro verschil zou 30 euro zijn in de week. Dan waren ze bij @anon44204370 nog strenger dan bij mij haha.

Volgens mij werd er pas echt bij grotere verschillen (50 euro) aan de caissiĂšres gevraagd of iemand een idee had hoe dat gebeurd is. Maar dat heb ik zelf nooit meegemaakt

2 likes

@bakkes oh ja ik zat even per dag te denken, stom. Dan valt het idd wel mee.

En @anon44204370 haha ik snap helemaal wat voor type je bedoelt. Maar eigenlijk laat ze wel zien dat het een rare gang van zaken is. Dan is je tweede bijbaan veel beter want daar was het tenminste goed geregeld dan met iedereen een eigen lade. Want stel dat er wel iemand steelt hoe willen ze ooit achterhalen wie het is?

2 likes

Ik ben een tijdje verantwoordelijk geweest voor de kassa’s en bankafstorting in de winkel waar ik werkte. Echt huilen als ik een kasverschil van meer dan vijf euro had want dan kon ik de afstorting niet doen. Moest er gelijk onderzoek komen en een hele verklaring hoe dat verschil mogelijk was. Gelukkig kwam dat niet zo vaak voor.

1 like