Dat kun je in de hele kassa nog niet eens kwijt. Zelfs niet als alle bakjes van andere muntjes leeg zijn
Dat het een wettelijk betaalmiddel is betekent niet dat jij verplicht bent het aan te nemen. Dit was mijn favo discussie als weer iemand met 1 of 2 centjes wilde betalen. Het staat op de site van de overheid dat je als winkel zelf mag beslissen of je een betaalmiddel accepteert. Je moet dan alleen duidelijk aangeven dat je het niet accepteert. (met sticker op de deur ofzo)
Bij een winkel waar ik gewerkt heb moest iemand met zoân grote zak kleingeld altijd eerst naar de servicebalie. Daar werd het dan geteld en gewisseld voor briefgeld en dan kon diegene daarmee de winkel in. Veel handiger wel, had je ook geen gedoe bij de kassa.
Bij mijn oude bijbaan was er geen mogelijkheid om geld tijdens je dienst af te storten, werkte ook wel in een beveiligde omgeving waar je niet zomaar in of uit kon, maar aan het einde van een drukke dag zat er gewoon âŹ10.000 of meer in de kassa. Uiteindelijk moest je dat dan zelf tellen en in de kluis storten, zonder toezicht van wie dan ook, en als je een verschil had dan boeide echt niemand dat. Dan zei ik tegen mijn baas dat er een verschil was van bijv âŹ100, vroeg hij hoe dat kon en zei ik dat ik dat niet wist want er draaiden meerdere mensen op 1 kassa en dan was het ânouja jammer danâ. Weet echt zeker dat daar zo veel geld gejat is, kan bijna niet anders.
Ik heb met kdag kleren weggegeven aan vriendinnen, die ik anders weg zou gooien. Ik had niet verwacht dat ze me er iets voor zouden geven, ging toch weg. Maar ze stonden erop, een een plantje en de ander zou geld overmaken. Maar dat heeft die laatste dus nog niet gedaan en nu vind ik dat irritant. Ga er echt niet om vragen maar ga geen geld beloven als je het niet geeft.
En ik heb net tegen de eigenaar van mn nieuwe huisje gezegd dat we best door kunnen met airbnbâen als we een mooie deal kunnen maken. Dan ga ik gewoon ff bij mn ouders slapen en krijgen we allebei money. Best idea ever.
Ik vond dat sowieso echt een vreselijke plek om te werken. Ik heb daar gewerkt toen ik 15 was. Ik had me toen een keer ziek gemeld voor een zaterdag. Maandag was ik weer beter en op school. Een schoolgenootje werkte daar ook en had dit tegen mijn leidinggevende gezegd en toen werd ik de volgende werkdag uitgescholden door mijn leidinggevende van in de 40.
Snitches get stitches.
Je werd uitgescholden omdat je beter was?
Misschien kun je heel subtiel vragen of de ânieuweâ kleren haar bevallen of of ze ze al heeft aangehad? Wellicht is dat even een geheugensteuntje voor haar dat ze geld over zou maken haha.
Nee omdat je volgens haar niet za ziek kon zijn en dan ma weer beter voor school. Echt een sneu verhaal dit maar het was mijn eerste baantje en heeft nogal indruk gemaakt dat een volwassene me daarom uitschold.
Ahh nee ik snap het helemaal, ik zou hier zelf nu volgens mij nog steeds om moeten huilen als mij dit gebeurde, laat staan als puber!
Haha wel zelf komen ophalen⊠Maar gelukkig heb je ze terug!
Wow wat een verhalen over die kasverschillen ja. Ik heb lang in een groothandel gewerkt, daar was je verantwoordelijk voor je eigen la. Je kon vanaf je kassa afromen naar je kluisje met zo;n luchtsluis, en 's avonds moest je alles tellen en moest op de cent kloppen. Ik had vaak meer dan 20.000 euro in mijn la was altijd een hele klus.
Maar bijzonder dat er op zoveel plekken zo laks wordt omgegaan, dan werk je kleine bedragen jatten toch in de hand?
Wellicht ben ik gewoon heel strikt opgevoed door mijn teamleider daar haha.
Toen ik bij de supermarkt werkte was het ook heel strikt! Maarja bij de baan waar het totaal niet strikt was hebben 2 managers achter elkaar de hele kluis leeg gerooft, na de eerste keer hebben ze er blijkbaar niks van geleerd.
Twijfelde of hij hier moet of in het biechttopic
Mân zus wilde een mooi boeket voor mân ma kopen voor moederdag, dus ik bood aan het voor mân maâs deur te zetten en iets te halen.
Uiteindelijk heb ik een kamerplant met potje gekocht onder het mom van:âBlijft langer mooi dan bloemen!â
Maar eigenlijk wilde ik niet zoveel uitgeven aan een cadeau aan haar hahahhahaha en was dit 4x goedkoper
Nou hier heeft ze langer plezier van als het goed is haha
Hahahaha ja dat is zeker waar, ik kon het mooi recht lullen
Eentje van een vriendin, maar mijn mond viel echt open toen ik het hoorde. Haar huisgenootje ging verhuizen en die wilde alles wat ze oorspronkelijk voor het huis aangeschaft had eerlijk verrekenen (uiteraard wel netjes met afschrijving). Waaronder⊠De wc-borstel?! Mijn vriendin heeft dit gelukkig geweigerd en gereageerd met: neem maar lekker mee naar je nieuwe huis dan!
Mijn oude huisgenoot ook. Maar ook vooraf al, die wilde misschien geld voor gebruik van de spullen. Waarop ik zei, eh ik heb al die spullen ook dus we kunnen ook 50/50 neerzetten (mijn bank en haar eettafel bijvoorbeeld) maar dat wilde ze liever niet omdat ze dan opslag moest zoeken. Toen was ook snel klaar met dat geld voor gebruik.
Sjezus, moet dan wel een dure pleeborstel zijn geweest