Verschilt echt wel per auto, bij mijn vorige auto kon ik echt pas bij 60km naar 4 en boven de 80 naar 5 anders ging hij stotteren/vermogensverlies.
Maar inderdaad gewoon luisteren beetje de auto aanvoelen, kijk eigenlijk nooit naar de toerenteller
Verschilt echt wel per auto, bij mijn vorige auto kon ik echt pas bij 60km naar 4 en boven de 80 naar 5 anders ging hij stotteren/vermogensverlies.
Maar inderdaad gewoon luisteren beetje de auto aanvoelen, kijk eigenlijk nooit naar de toerenteller
Dat ligt aan je instructeur dan, want dat is autorijden 101 
Dan zou ik een opfrislesje ergens overwegen als je bijv ooit je eigen auto zou aanschaffen.
Oh ik heb ook jaren rijangst gehad. Op m’n 18e rijbewijs gehaald, maar ging toen studeren en had geen auto nodig want alles kon met de fiets of met de ov. Toen ik op m’n 25e klaar was en opeens een auto nodig had heb ik twee rijlessen genomen. Er zijn autoscholen speciaal gericht op rijangst. Ik had ook speciaal gekeken naar een autorijschool met kleine auto’s. En na twee lessen ben in gewoon gaan rijden. Uiteraard wel met zweet tussen m’n billen, maar rij nu al jaren met plezier. Ik kan het echt iedereen aanraden.,
Nou ik heb al 10 jaar m’n rijbewijs en geen idee wat een toer is. Mijn auto had ook geen toerenteller dusja ook niet nodig gehad en je hoort vanzelf wel wanneer je moet schakelen. Rij ook wel echt op de automatische piloot nu en denk niet meer na wanneer ik moet schakelen, dat gaat gewoon vanzelf. Ben sowieso 80% van wat ik tijdens mijn rijlessen heb geleerd alweer vergeten. 
Ik heb ook angst op de autostrade. Ook tijdens de rijlessen maar 1x gedaan.
Bij mij is het vooral het invoegen en daarna op tijd terug op het eerste baanvak zijn om uit te voegen, vrachtwagens die je inhalen of zelf vrachtwagens moeten inhalen, schrik om een ongeval te hebben of te veroorzaken en schrik dat ik een klapband ga hebben (nog nooit meegemaakt maar toch angst hiervoor).
Ik heb 2 jaar geleden in juni en september een ongeluk gehad, in september was het een kop staartaanrijding maar in juni was het met een wielertoerist, hij nam zijn voorrang waar hij er geen had en ik kon niet tijdig stoppen (reed gelukkig maar stapvoets), hij is in mijn linkerflank beland, op mijn voorruit en dan op mijn motorkap en zo op de grond. Hij heeft 14 dagen op intensieve zorgen gelegen in kritieke toestand, hij is wel helemaal herstelt.
Die twee ongelukken zo vlug achter elkaar maken dat ik zeer angstig ben in de auto.
Fileparkeren is bij mij ook een ramp. Vorig jaar kwam ik tegelijk aan met een collega dus zij wacht op mij om door te gaan naar het werk, ik heb daar 10 minuten zitten sukkelen, ik ben uitgestapt en gevraagd of zij mijn auto in de plaats kon rijden want het lukte me niet.
Ik zag dat McDonald’s nu ook via Thuisbezorgd bezorgt en ik ging even de prijzen vergelijken, het eten was gelijk maar de bezorging bij Thuisbezorgd was een euro goedkoper. Dus ik daar bestellen, staat er nog geen zoetzure saus bij de nuggets. Dus nu heb ik vieze saus bij mijn nuggets omdat ik een euro wilde besparen.

Achteraf had ik het bij de opmerkingen kunnen zetten maar ik moest snelsnel bestellen.
Edit: ik kreeg helemaal geen saus, zelfs de frietsaus waar je gewoon voor moet betalen 
Dubbel edit: geklaagd en nu krijg ik 2 euro terug en een voucher voor korting. Goed geregeld.
Hahahaha same! Fileparkeren kon ik met rijles al niet, ik vergeet nooooit hoe de instructeur altijd de deur opendeed om te kijken hoe ver ik van de stop af stond. Dan ging de deur dicht, keek hij naar mij en zei: maar je hebt wel goed gekeken. Dat is het belangrijkste, als je dat maar doet tijdens het afrijden 
Ik parkeer ook alleen voor uit in, helemaal prima. Misschien ga ik ooit op een verlaten industrieterrein oefenen met fileparkeren en achteruit inparkeren. Aan de andere kant red ik het al 8 jaar zonder dat talent…
Oké even een vraagje: ik heb sinds 1 april mijn eerste ‘grote mensen baan’ (ben aan het afstuderen) en ben door corona nog niet op kantoor geweest. Ik heb dus ook alleen maar digitaal contact gehad met mijn collega’s. Nu wordt een van mijn collega’s binnenkort vader en de afdeling wil gezamenlijk een cadeau geven waarbij iedereen zoveel mag inleggen als ie wil. Nu zit ik aan een bedrag van 5 euro te denken, maar ik ben bang dat dat heel weinig is en dat ik gierig overkom? Ik heb de desbetreffende collega maar een keer gesproken in een online voorstelrondje op mijn eerste werkdag, verder zijn we geen directe collega’s en hebben we geen contact verder. Wat vinden jullie?
Ik vind dit normaal. Je kent de beste man amper. En een hoera je wordt vader cadeau hoeft echt niet duur te zijn.
Meer dan genoeg. Je kent hem amper.
Ik heb laatst mail over zoiets half genegeerd want was vrij en kende hem wel maar nooit echt mee gewerkt. Niks over gehoord.
Ik vind 5 euro dan nog eerder veel dan weinig
Ik vind 5 euro ook echt een behoorlijk bedrag voor iemand die je niet kent. Bij dit soort gevallen gaf ik altijd 2 of 3 euro. Vond ik de betreffende collega echt heel leuk dan wel wat meer maar niet voor mensen die ik nauwelijks ken.
Dat lijkt me meer dan genoeg. In mijn team zitten 13 mensen en bij verjaardagen/afscheid/geboorte leggen wij pp 2,50 in en daar halen we wat leuks van.
Ik heb de eerste keer dat er zo’n potje rond ging gewoon aan mijn manager gevraagd wat een normaal bedrag was om te geven. Misschien is dat ook een tip om te vragen wat normaal is binnen jouw bedrijf? Sindsdien geef ik standaard 2 tot 3 euro.
Ik heb zelf laatst geld ingezameld voor een collega die vader is geworden en de meesten geven €5. Ook genoeg mensen die €2,50 geven. Hoogste was €10, maar dat was een enkeling.
Thanks voor alle reacties allemaal! Heb het geld inmiddels overgemaakt.
@Victoria Ja als ik op kantoor was geweest had ik dat wel even gedaan. Maar ik ken mijn directe collega’s dus ook alleen maar via Teams, dus het voelt nog een beetje raar om zo digitaal aan hun te vragen wat een normaal bedrag is. Volgende keer dat ik op kantoor ben en er weer zoiets is ga ik dat dus ook wel doen 
Ik ga vanavond bij iemand eten en krijg een tikkie Van 2 euro. Vind dat altijd zo crisis; bedoel vorige week at je nog bij mij; ik denk dan van ach is 2 euro laat maar zitten het gaat toch om en om en het is gezellig zo eten. Maar ondertussen stuurt zij dus wel steeds tikkies en betaal ik wel elke keer die 2 euro. Ik wil niet zo’n gier zijn en heb sowieso een hekel aan tikkie, maar het geld groeit ook niet op mijn rug…
Volgens mij is het al vaker hierover gegaan, maar zouden jullie dan voortaan ook gewoon tikkies sturen?
Haha ja oke je hebt gelijk
Ik vind dit altijd een beetje een rare conclusie als ik eerlijk ben. Stuur gewoon een Tikkie terug, want je bent geërgerd en dan is het opgelost. Dat is toch geen oplossing… spreek diegene gewoon aan en heb het er even over. Dat is toch een veel fijnere optie? Dan heb je geen ingehouden irritaties meer en je kunt het écht oplossen samen.
Ik zou me niet verlagen naar haar niveau en ook een tikkie sturen. Ik zou het eventjes bespreken met haar.