Maar andersom geldt dat nochtans ook vind ik - de ander hoeft niet altijd de reiskosten te betalen. Maar hey is uiteindelijk afhankelijk van de hele verdeling binnen een huishouden, eigenlijk is over 1 zo’n situatie niets te zegge
Oke. Nou hoe ik het lees heeft jouw vriend deze auto hoofdzakelijk voor zichzelf gekocht en had jij helemaal geen auto gehoeven. Verder hebben jullie hem ook nauwelijks nodig voor gezamenlijke dingen of dat het toch wel erg handig is met kinderen of andere structurele dingen. Het komt op mij dus niet echt over als een heel erg gezamenlijk ding en ik zou dan denk ik niet meebetalen aan de aanschaf maar dan af en toe eens de tank volgooien voor die ene keer in de maand of twee dat jij meerijd. Mocht er in de toekomst iets veranderen aan jullie situatie, jij wil toch weer gaan rijden of jullie gaan hem veel meer gebruiken gezamenlijk kun je altijd nog herevalueren.
Hm ja ik zou voor dat argument dus niet alsnog meebetalen, als mijn vriend en ik ergens samen naartoe gaan betaalt hij de helft vd benzine.
Ik heb zelf geen auto maar deel hem met m’n vader, ik betaal de helft van de apk, ik laat hem tegenwoordig altijd met een volle tank achter (ja meiden ik heb geleerd hoor!), maar ik betaal geen wegenbelasting of verzekering mee (vindt m’n vader niet nodig, ik heb wel eigen anwb op die auto).
Ik vind het gratis meerijden meer opgaan bij situaties als wanneer je anderen op moet halen, maar snap het wel en dan zou ze mss de volle benzine kunnen betalen?
@victoria hm ik snap wat je bedoelt maar het zijn en geen noodzakelijke dingen en je partner biedt het aan, alleen die wasmachine is wel handig.
Ja ik weet niet m’n gevoel zegt gewoon komt wel uit, ik heb m’n vriend vanwege corona ook 4 x uit z’n werk opgehaald want wilde niet dat die met het ov ging, maar dat doe ik omdat ik het fijn vind lieve dingen te doen, als ik daar geld voor terug ga vragen vervalt dat hele idee
Nou, dat vind ik wel heel rigoureus. Hoe ik het heb geleerd is dat de toerenteller (meter op je dashboard achter het stuur) aangeeft hoevaak de as in je motor omdraait, en als je veel toeren maakt je moet opschakelen zodat je je motor niet overbelast. En als je iets niet precies weet, kun je het altijd googelen toch? En wat je zelf ook zegt, als je iets niet precies weet is dat verder ook geen probleem met rijden!
Volgens mij weten heel veel mensen met rijbewijs die wel rijden ook niet precies wat die toerenteller precies doet. Alleen dat je moet schakelen bij een bepaald aantal toeren om je motor niet op te blazen. Dus daar hoef je opzich niet onzeker te zijn. Je hoeft niet letterlijk elk detail van de werking van een auto te weten om te mogen/kunnen autorijden
Tegenwoordig hebben auto’s vaak een icoontje dat gaat branden als je ‘moet’ opschakelen. Maar elke auto is daar anders in. Ik rijd zelf altijd 50 in de 5, dus op lage toeren. Je merkt écht wel dat je moet opschakelen. Dat merk je aan de auto waar je in rijdt, 50 in de 3 maakt echt lawaai!
Herkenbaar hoor van die angst aanpraten.
Ik heb na m’n rijexamen nooit meer file geparkeerd en ik durf het ook gewoon niet, zelfde voor achteruit inparkeren. Ik heb mezelf echt wijs gemaakt dat ik daarmee de omstaande auto’s raak en dat wil ik echt niet.
Maargoed ik doe die 2 parkeerhandelingen niet en de rest wel, en later koop ik een auto die zelfstandig inparkeert😍
Ja pfoe ik heb hetzelfde, de enige twee keer dat ik nog gefileparkeerd had zat ik met m’n vader in de auto die begon te schreeuwen dat het bijna mis ging en het verkeerd deed (bleek ook niet te kloppen, hij had gewoon een gek perspectief omdat hij achterin zat). Sindsdien durf ik het ook niet meer, echt stom. Rij niet zo heel veel auto dus het is niet echt een belemmering ofzo, maar ik vind het gewoon wel vervelend dat ik het niet kan.
Verschilt echt wel per auto, bij mijn vorige auto kon ik echt pas bij 60km naar 4 en boven de 80 naar 5 anders ging hij stotteren/vermogensverlies.
Maar inderdaad gewoon luisteren beetje de auto aanvoelen, kijk eigenlijk nooit naar de toerenteller
Dat ligt aan je instructeur dan, want dat is autorijden 101
Dan zou ik een opfrislesje ergens overwegen als je bijv ooit je eigen auto zou aanschaffen.
Oh ik heb ook jaren rijangst gehad. Op m’n 18e rijbewijs gehaald, maar ging toen studeren en had geen auto nodig want alles kon met de fiets of met de ov. Toen ik op m’n 25e klaar was en opeens een auto nodig had heb ik twee rijlessen genomen. Er zijn autoscholen speciaal gericht op rijangst. Ik had ook speciaal gekeken naar een autorijschool met kleine auto’s. En na twee lessen ben in gewoon gaan rijden. Uiteraard wel met zweet tussen m’n billen, maar rij nu al jaren met plezier. Ik kan het echt iedereen aanraden.,
Nou ik heb al 10 jaar m’n rijbewijs en geen idee wat een toer is. Mijn auto had ook geen toerenteller dusja ook niet nodig gehad en je hoort vanzelf wel wanneer je moet schakelen. Rij ook wel echt op de automatische piloot nu en denk niet meer na wanneer ik moet schakelen, dat gaat gewoon vanzelf. Ben sowieso 80% van wat ik tijdens mijn rijlessen heb geleerd alweer vergeten.
Ik heb ook angst op de autostrade. Ook tijdens de rijlessen maar 1x gedaan.
Bij mij is het vooral het invoegen en daarna op tijd terug op het eerste baanvak zijn om uit te voegen, vrachtwagens die je inhalen of zelf vrachtwagens moeten inhalen, schrik om een ongeval te hebben of te veroorzaken en schrik dat ik een klapband ga hebben (nog nooit meegemaakt maar toch angst hiervoor).
Ik heb 2 jaar geleden in juni en september een ongeluk gehad, in september was het een kop staartaanrijding maar in juni was het met een wielertoerist, hij nam zijn voorrang waar hij er geen had en ik kon niet tijdig stoppen (reed gelukkig maar stapvoets), hij is in mijn linkerflank beland, op mijn voorruit en dan op mijn motorkap en zo op de grond. Hij heeft 14 dagen op intensieve zorgen gelegen in kritieke toestand, hij is wel helemaal herstelt.
Die twee ongelukken zo vlug achter elkaar maken dat ik zeer angstig ben in de auto.
Fileparkeren is bij mij ook een ramp. Vorig jaar kwam ik tegelijk aan met een collega dus zij wacht op mij om door te gaan naar het werk, ik heb daar 10 minuten zitten sukkelen, ik ben uitgestapt en gevraagd of zij mijn auto in de plaats kon rijden want het lukte me niet.
Ik zag dat McDonald’s nu ook via Thuisbezorgd bezorgt en ik ging even de prijzen vergelijken, het eten was gelijk maar de bezorging bij Thuisbezorgd was een euro goedkoper. Dus ik daar bestellen, staat er nog geen zoetzure saus bij de nuggets. Dus nu heb ik vieze saus bij mijn nuggets omdat ik een euro wilde besparen.
Achteraf had ik het bij de opmerkingen kunnen zetten maar ik moest snelsnel bestellen.
Edit: ik kreeg helemaal geen saus, zelfs de frietsaus waar je gewoon voor moet betalen
Dubbel edit: geklaagd en nu krijg ik 2 euro terug en een voucher voor korting. Goed geregeld.
Hahahaha same! Fileparkeren kon ik met rijles al niet, ik vergeet nooooit hoe de instructeur altijd de deur opendeed om te kijken hoe ver ik van de stop af stond. Dan ging de deur dicht, keek hij naar mij en zei: maar je hebt wel goed gekeken. Dat is het belangrijkste, als je dat maar doet tijdens het afrijden
Ik parkeer ook alleen voor uit in, helemaal prima. Misschien ga ik ooit op een verlaten industrieterrein oefenen met fileparkeren en achteruit inparkeren. Aan de andere kant red ik het al 8 jaar zonder dat talent…
Oké even een vraagje: ik heb sinds 1 april mijn eerste ‘grote mensen baan’ (ben aan het afstuderen) en ben door corona nog niet op kantoor geweest. Ik heb dus ook alleen maar digitaal contact gehad met mijn collega’s. Nu wordt een van mijn collega’s binnenkort vader en de afdeling wil gezamenlijk een cadeau geven waarbij iedereen zoveel mag inleggen als ie wil. Nu zit ik aan een bedrag van 5 euro te denken, maar ik ben bang dat dat heel weinig is en dat ik gierig overkom? Ik heb de desbetreffende collega maar een keer gesproken in een online voorstelrondje op mijn eerste werkdag, verder zijn we geen directe collega’s en hebben we geen contact verder. Wat vinden jullie?
Ik vind dit normaal. Je kent de beste man amper. En een hoera je wordt vader cadeau hoeft echt niet duur te zijn.
Meer dan genoeg. Je kent hem amper.
Ik heb laatst mail over zoiets half genegeerd want was vrij en kende hem wel maar nooit echt mee gewerkt. Niks over gehoord.
Ik vind 5 euro dan nog eerder veel dan weinig
Ik vind 5 euro ook echt een behoorlijk bedrag voor iemand die je niet kent. Bij dit soort gevallen gaf ik altijd 2 of 3 euro. Vond ik de betreffende collega echt heel leuk dan wel wat meer maar niet voor mensen die ik nauwelijks ken.