Ja idd, er wordt vooral al heel veel gespeculeerd over wat de exacte uitkomst moet worden maar ik zou meer richten op wat er nu speelt, los van wat andere mensen allemaal wel of niet kunnen of willen missen, dat lijkt me niet zo relevant verder. Het gaat om jouw vriendschap tenslotte.
Als jij ermee in je maag zit, en dat lijkt wel een beetje zo te zijn, waarom kaart je het dan niet gewoon op een open manier aan bij die vriendin @ZusjevanJoost, nog zonder daarbij een rekening te presenteren met een excelsheet van de exacte boodschappenkosten van de afgelopen 12 weken. In een goede vriendschap moet dat toch gewoon kunnen lijkt me.
Ik zou iets zeggen als goh ik vind het lastig om dit aan te kaarten maar ik merk dat ik een beetje in mijn maag zit met de boodschappenkosten, ik wil niet dat zoiets futiels tussen ons in zou komen te staan maar ik ben er zelf ook nog niet helemaal over uit hoe we dit moeten doen. Hoe zie jij dit?
Als je een goede vriendschap hebt moet je toch normaal kunnen praten over zoiets. Ik denk dat je het risico loopt dat als je het niet bespreekt een beetje blijft dooretteren en misschien wel groter wordt en wellicht in de toekomst tussen jullie in komt te staan. Dat zou ik zelf vele malen vervelender vinden als ik jouw vriendin was dan dat je me gewoon had gezegd of gevraagd of ik een paar euro per week voor mijn eigen boodschappen wilde betalen.