Ik twijfel of ik de volgende situatie gierig vind.
Zwager en schoonzusje (2 mensen die gierig zijn, ik kan er boeken over volschrijven) hebben een baby. Ze hebben een geboortekaartje verstuurd dat groter was dan gemiddeld, met maar 1 postzegel erop.
Nu krijgen heel veel mensen (waaronder wij) een brief van postnl met het verzoek of we 3 euro nog wat willen betalen, omdat t poststuk ondergefrankeerd was en ze de post niet konden herleiden naar de afzender.
Zwager appt: ja, niet betalen hoor, ben je niet verplicht.
Ik vind dit dus stom. A) jij hebt een fout gemaakt en daar hoeven wij toch niet voor op te draaien? B) je gaat er klakkeloos vanuit dat niemand dan ook gaat betalen? Hoezo? En C) vind ik het echt stom dat ze niet even aanbieden een tikkie te betalen. Zo van: wij hebben een fout gemaakt, besluit je om wel te betalen, laat t even weten dan betalen wij je terug.
Deze mensen zitten al enorm in mn allergiezone wat betreft geld. Maar het wordt steeds erger.
Edit: het gaat me uiteraard niet om die 3 euro, maar om het principe. Laat de keus om te betalen bij een ander en bied aan het te vergoeden