Gierige acties

Dat mag. Ik zelf zou er eerlijk gezegd niet echt moeite mee hebben. Het is niet dat ze het opzettelijk vergeet en eerder gewoon duidelijk aangeeft waar haar knelpunten zitten en of haar vrienden daarbij kunnen helpen. Zelf zou ik het wel fijn vinden als mijn vrienden dat gewoon zouden aangeven en ze er ook gewoon bij helpen.

1 like

Wat ik zelf zou doen als ik wist dat ik vergeetachtig was (en misschien bedoelt @Junebug85 dat ook) is dat proberen zelf op te lossen. Dus een herinnering in je telefoon zetten, op de to do lijst, post its plakken, wat dan ook. Maar niet meteen (en zo lijkt het hier) de verantwoordelijkheid bij andere leggen dat ze je moeten herinneren. Je kunt voor dat punt nog zoveel zelf doen.

9 likes

Gewoon sturen! Ik ben helaas zo’n vriendin die het gewoon wel eens vergeet en dan ben ik altijd heel blij met die herinnering. Vind ik helemaal niet vervelend of ongemakkelijk.

Edit: Ik vind het niet de verantwoordelijkheid van mijn vrienden om mij eraan te herinneren, mijn vrienden hebben er geen problemen mee, ik zie het 80% van de keren zelf en mijn vrienden vergeten het bij mij ook wel eens :stuck_out_tongue:

Niet te veel over nadenken joh! Ik snap je gevoel wel en zou het zelf ook hebben, maar nu ik het van buitenaf hoor denk ik alleen maar: ach, dan nodig je ze binnenkort nog een keer uit voor GTs :kissing_heart:

1 like

Hoe zou jij je voelen als het het feestje van iemand anders was geweest?
Dan denk je toch gewoon ‘als de gin op is drink ik wel iets anders’. Dat is bij die vriendinnen toch niet anders? Die denken daar vast niet meer over na hoor.
Ik zou er gewoon niets over zeggen en als je het leuk vindt de volgende keer die fles meenemen.

8 likes

Eens met de rest :slight_smile: er zit echt niemand flessen te tellen en ze hebben gewoon een leuke dag gehad en een GT tot die op was. En toen zijn ze lekker iets anders gaan drinken. Laat deze gedachten je dag niet verpesten hoor!

6 likes

Ik twijfel of ik de volgende situatie gierig vind.

Zwager en schoonzusje (2 mensen die gierig zijn, ik kan er boeken over volschrijven) hebben een baby. Ze hebben een geboortekaartje verstuurd dat groter was dan gemiddeld, met maar 1 postzegel erop.

Nu krijgen heel veel mensen (waaronder wij) een brief van postnl met het verzoek of we 3 euro nog wat willen betalen, omdat t poststuk ondergefrankeerd was en ze de post niet konden herleiden naar de afzender.

Zwager appt: ja, niet betalen hoor, ben je niet verplicht.

Ik vind dit dus stom. A) jij hebt een fout gemaakt en daar hoeven wij toch niet voor op te draaien? B) je gaat er klakkeloos vanuit dat niemand dan ook gaat betalen? Hoezo? En C) vind ik het echt stom dat ze niet even aanbieden een tikkie te betalen. Zo van: wij hebben een fout gemaakt, besluit je om wel te betalen, laat t even weten dan betalen wij je terug.

Deze mensen zitten al enorm in mn allergiezone wat betreft geld. Maar het wordt steeds erger.

Edit: het gaat me uiteraard niet om die 3 euro, maar om het principe. Laat de keus om te betalen bij een ander en bied aan het te vergoeden

40 likes

Ik weet niet of het direct gierig is, maar zo voelt het inderdaad wel een beetje. Mijn nichtje is tijdje geleden getrouwd en ook deze trouwkaart was onvoldoende gefrankeerd. Netjes een berichtje gekregen dat we niet verplicht waren deze te betalen, maar als we besloten dit wel te doen, dat ze dan uiteraard voor deze kosten zouden opdraaien dmv een tikkie. Dat voelt dan toch anders vind ik. Maar denk dat het sowieso wat lastiger ligt doordat ze al in die allergiezone zitten :sweat_smile:

1 like

Pff nou dat is naast gierig ook wel een beetje richting stelen misschien? Weet niet of dat ook is waar je met punt b op doelt. Zo vatte ik hem op en nam ik aan dat je dat bedoelde.

Niet om hen zwart te maken ofzo, maar volgens mij is het hele boete beleid van Postnl niet erg spannend en veroorzaakt het geen extreme kosten. Je krijgt nog een herinnering ofzo van Postnl als je niet betaald en daarna stopt het volgens mij. (Weet het niet zeker want hen een keer zoiets gehad en toen gelijk betaald) Het lijkt een beetje zo van dat is de situatie dus kunnen we het er wel op gokken en kost het ons minder.

Snap dat je gek vind van je zwager en schoonzus. En vind de oplossing van @anon50301661 wel een goede.

2 likes

Al die geboortekaartjessites weten ook wanneer je meer dan 1 postzegel erop moet plakken, dus meestal staat dit er met koeienletters bij als je een zwaardere kaart kiest.

Maar het is ook algemeen bekend dat Postnl vervolgens niet veel moeite gaat steken in die paar euro.

Met andere woorden: ja, gierig. Lijkt mij expres gedaan om kosten te besparen.

6 likes

Haha ze hebben als kraamcadeau alleen een zelfgemaakte lasagne gehad. Ze hebben dus al voor honderden euro’s aan babyspullen gehad die wij of niet gebruikten, dubbel hadden of mogen lenen. Daar kon geen bedankje vanaf. Toen we daarna ergens wat gingen drinken, kwam de rekenmachine op tafel om te berekenen wie wat gehad had. Mind you, het was een rekening van 25 euro. Dit is slechts een voorbeeld helaas.

@Marquez ik bedoelde dat eigenlijk meer zo van: jij kan niet bepalen of iemand anders die boete gaat betalen, ook al ben je niet verplicht. Ze heeft nota bene een eigen bedrijf en wil zelf neem ik aan ook graag dat haar rekeningen betaald worden. Dan doe je dit toch niet.

4 likes

Ok. Nu vind ik ze ineens een stuk gieriger en deze actie ook echt wel! Jammer ook dat er niet eens een drankje vanaf kan nadat jullie zoveel spulletjes geven. Ik snap dat niet.

1 like

Ik twijfelde al een beetje of je het zo bedoelde. Vind stelen ook wel ergens te groot woord. Wat je zegt dat het gaat om betalen van rekeningen, wil je zelf toch ook? Eens, die hoek zat ik ook te zoeken!

En ik vind een zelfgemaakte lasagne een prima cadeau :wink:

1 like

Is er geen optie bij postnl dat je de verzender kan opgeven? Zou wel mooi zijn :joy:

7 likes

Onee dat is toch logisch. Dat je het wilt uitlenen vind ik je al geen gier maken eigenlijk! Zijn zat mensen die niks willen uitlenen.

1 like

Oh my. Een volwassen man uit mijn (hele kleine) toneelvereniging kwam desstijds ook ooit eens een keer aan met een envelop waar een geboortekaart in had gezeten, waarvan hij dacht dat er dus niet was betaald voor de postzegel. Om het voor één van de andere heren neer te leggen en te zeggen ‘‘volgens mij ben je wat vergeten’’

Waarop het helemaal geen boete bleek te zijn, maar de nieuwe manier van postzegels plakken. Dan heb je geen ouderwetse postzegel maar een soort witte sticker met barcode ofzo.

Ik stond echt met mijn mond open te kijken. Al was het wel een boete van PostNL geweest, dan doe je dat toch niet op deze manier?! :joy:

4 likes

Ja ik heb heel duidelijk gezegd dat we alles wel weer terug willen tzt, dat het echt lenen is. Als ze het in hun hoofd halen om iets door te verkopen, dan mogen ze nieuwe spullen kopen.

Ik heb de maxi cosi niet uitgeleend trouwens. Dan zet ik m liever op zolder, want ik wil zeker zijn dat er niks mee gebeurd is.

Verwijderd ivm te veel info en wil het niet te lang online hebben staan.

Ik vind het niet gierig om er vanaf nu een kleine bijdrage voor te vragen. Jullie hebben het 12 weken gratis gedaan, dat is al zoveel meer dan iemand zou doen.

Totdat je vroeg of je er een bijdrage voor kon vragen ging ik er gewoon vanuit dat ze daarvoor betaalt hoor. Dat is niet meer dan normaal. Gewoon de kosten van het eten.

2 likes