Ik herken me hier wel in tijdens uitgaan gaf ik altijd rondjes aan mensen. De andere mensen hadden dat allemaal in wie betaalt wat gezet. Wat ze zelf betaald hadden dan. Aan het einde van de rit moest ik 70 euro betalen terwijl ik echt dacht uhm al mijn rondjes staan er niet in waarom doen jullie zo krampachtig. Iemand betaalt een keer een rondje en later betaalt iemand anders die. Ik heb het wel betaald maar dacht wel van als we het zo doen zouden jullie mij volgens mij geld moeten betalen en niet andersom. Nu heb ik gelukkig genoeg mensen om me heen die zeggen nee nu betaal ik jij hebt al zoveel betaald.
Wat een geduld! Ik had al lang gezegd dat hij uitgesloten is voor het meedoen aan gezamenlijke cadeaus totdat hij zijn openstaande schuld had betaald.
Maar waarom zette jij jouw rondjes dan ook niet in die wbw?
Ik vind dat zelf een beetje gek om een wbw voor rondjes in de kroeg te doen, maar als iedereen het doet en ik anders 70 euro moest betalen zou ik het wel doen.
Die wbw was niet voor rondjes in de kroeg. We waren een commissie dus dan blijf je soms bij elkaar eten met zijn allen, heb je uitjes en moet je kleding bestellen. Het was dus bedoeld voor commissie uitgaven en toen ging een deel daarvan ook alles van de kroeg erin zette maar dat merkte ik pas aan het einde van het jaar. Ik ga niet elke keer kijken wat iedereen invoert dat is ook op basis van vertrouwen en aan het einde van het jaar kan je dan niet meer zeggen ja ik heb toen X betaald voor jullie want hoe weet je voor wie je wat betaald hebt als het zo lang terug is.
Er zit een code op die app toch?
Ik zou me eerder druk maken om contactloos betalen dan die app. Als het goed is wordt je app namelijk ook direct geblokkeerd als je simkaart geblokkeerd wordt. Bij de ING wel in ieder geval!

Ah zo, wel stom dan inderdaad dat ze daar ook die rondjes op gingen zetten.
Ik zou gewoon stoppen met vragen of hij meedoet met een gezamenlijk cadeau.
Dit is volgens mij precies waar het om draait. Ze vinden het geld teruggeven (en dus jou) niet belangrijk genoeg. Uitgezonderd die mensen die écht krap bij kas zitten, maar ook die zullen het wel binnen 3 weken betalen (want weer salaris). Alles gaat (bij de niet krappe medemens) om prioriteiten stellen en blijkbaar ben jij (men) die prioriteit dan niet…
Dit slaat toch alles😮
Als hij zelf die punten niet spaart, is het toch geen probleem?
Nog even terugkomend op de vriendin waarvoor mijn moeder en ik koken:
Heb mijn moeder bij haar afgemeld, het werd haar sowieso wat te veel en ze vond het lastig dat er geen einddatum was, iets waar je naartoe kon werken.
Dus heb mijn moeder afgemeld en iets gezegd van ‘we gaan nu week 13 in, wat gaat de tijd snel he! Heb je een idee hoe je dit voort wil zetten op de lange termijn? Denk er maar rustig over na, je hoeft er nu niet op te reageren’.
Daar reageerde ze al vrij snel op, dat ze het begreep van mijn moeder en dat het haar steeds beter lukt om iets zelf te maken. En dat ze haar wil bedanken d.m.v. een cadeau (ik gaf aan dat dat niet hoeft, maar ze wil dat heel graag doen). Ze stelde voor mijn moeder een foto-shoot bij een fotograaf cadeau te doen waar mijn dochter en ik op staan maar dat is niet echt iets voor mij of mijn moeder, dus ze denkt nog even verder.
En verder weet ze niet hoe ze het koken van mij ziet, ze ziet het als een heel groot lief cadeau en ze weet niet goed wat wijsheid is. Dus heb gezegd dat we het voorlopig gewoon zo voort gaan zetten. Heb niks gezegd over financiën.
Misschien kan ze een VVV kadokaart geven en dan met de waarde van die fotosessie? Zo’n kaart kan je tegenwoordig ook online gebruiken, dus kan je moeder zichzelf dan trakteren.
Het is iig fijn dat ze iets voorstelde en dat ze mee wilt denken
Ah wat fijn dat je het aangesproken hebt
dit klinkt heel lief en volgens mij is ze echt heel erg blij met de hulp.
@Vaiana dat is misschien wel een goed idee!
@anon18050057 ja, dat doet ze ook. Ze zei ook ‘ik hou van jou mijn naam’ zo lief.

Aaaah zo lief, van jullie allebei.
Haha! Aaawww 
Ik moest vanochtend opeens aan een gierige actie denken, alhoewel gierig, misschien eerder heel ongastvrij.
Ik en een vriend zouden op bezoek gaan bij 2 vrienden in Londen. Zij woonden samen met nog een andere jongen. Er waren echter niet genoeg slaapplaatsen dus ze vroegen of m’n vriend een luchtbed mee kon nemen. Ze hadden geregeld dat we allebei in de kamer van de 3e (ons onbekende) huisgenoot konden slapen: ik op de bank en vriend op luchtbed. Komen we er na 2 nachten achter dat ze gewoon allebei een 2 persoonsbed hebben? Terwijl wij dus met een onbekende moesten slapen en die vriend een super zwaar luchtbed mee moest slepen. Echt wtf? En wij de eerste avond nog wat eten halen voor het ontbijt maar toen we de volgende ochtend na te douchen in de keuken kwamen was al het eten al op 
Geen contact meer gehouden met die knullen ook. Rare bedoeling was dat haha
Hadden die vrienden dan bij elkaar in bed moeten gaan slapen zodat jullie een tweepersoonsbed tot jullie beschikking hadden? Hahah dat had ik ook echt no way gedaan