Ik vind het irritantste aan gasten (woon ook in buitenland) dat ze er de hele tijd zijn. Echt vanaf dat je wakker wordt tot ‘s avonds laat ben je dan bezig en niet alleen in je eigen huis, er is maar 1 vriendin waarvan ik dat kan hebben. Familie al helemaal niet haha, maar mijn ouders kan ik het niet weigeren vind ik. Maar ben altijd zooo blij als mensen vrijwillig in een hotel gaan!
Het is ook een Nederlandse uitdrukking: ‘Visite en vis blijven 3 dagen fris.’
Ik zou dit op een bord printen, het nieuwe live love laugh
Oh de horror, alle herinneringen komen weer helemaal boven…
De vriendin die met een kennis kwam logeren lekker budget 5 dagen en mijn hele huis leegvrat en dan als aanvul-boodschappen thuiskwamen met de goedkoopste suikermuesli ipv de dure bio ze had opgevroten en een smerige geurkaars uit de Poundstore.
De mensen die 3 dagen fulltime gegidst dachten te worden of die dachten dat ik weer mee wilde naar de standaard attracties inderdaad. Met de Olympische Spelen leefde ik half tussen de vuile was die de vriend van mijn nichtje uithing (want alleen handbagage mee want lekker goedkoop!)
Nee dat mis ik niet aan Londen
Echt precies dit! Wij wonen in een appartement, eerst hadden we een logeerkamer, maar dat is nu de kinderkamer. In het begin sliep onze zoon bij ons op de kamer, maar na een jaar alleen nog als er bezoek was. Maar dan werd hij ineens elke dag om half 6 wakker (waarschijnlijk als we draaiden in onze slaap ofzo) en iedereen met hem. Sindsdien slaapt mijn familie vrijwillig in een hotel. ik vind het wel supervervelend qua kosten, maar het is stiekem ook wel lekker dat je begin van de ochtend en eind van de avond even voor jezelf/je gezin hebt.
Haha zo herkenbaar al die verhalen van vrienden die “op bezoek” willen komen als je in het buitenland woont. Ik kreeg zelfs wel eens verzoekjes om te blijven slapen van mensen die ik amper kende of al jaren niet had gezien?
Ik vond het trouwens meestal alleen maar heel leuk als vrienden op bezoek kwamen hoor, maar niet iedereen weet zich te gedragen (en van sommigen kan ik ook gewoon meer hebben dan van anderen)
Same, ik kan met 1 vriendin op vakantie of met mijn vriend (of ouders en broertje), de rest komt er echt niet in. Vooral groepsvakanties. Dat is echt mn grootste nachtmerrie.
Haha jaaa wij hebben dit ook, haat het om zo dichtbij anderen in de buurt te slapen en een badkamer en wc te delen. Dus ook een “gastenverblijf” achter in de tuin met alles er op en er aan. Geef gasten gewoon de sleutel er van en daarmee kunnen ze ook in huis komen, mocht dat nodig zijn. Maar dan ben je allemaal wel gewoon op jezelf zeg maar.
Kan je niet zo’n houten hok met zaagselwc en een hartje in de houten deur in de tuin zetten? Super authentiek!!!
Mijn neef stuurde mij eens een berichtje. Hij wilde op stedentrip met zijn vrienden en of ik dan voor taxi zou willen spelen?! Ik woon niet eens in die stad, het is vreselijk om daar te moeten rijden en er is een supergroot en goed werkend metrostelsel. Dat heb ik hem dus ook maar duidelijk verteld.
Hahaha ja altijd als iemand mij een bericht stuurt met de vraag of ik any affordable hotels ken (hint hint mag ik bij jou logeren) verwijs ik ze door naar booking 
Wow schaamteloos! Alleen echt goede vriendinnen zouden dan bij mij mogen slapen
Please meer van die gastenverhalen, ze zijn echt hilarisch
Niet perse een gierig verhaal maar ik vond het zo vreemd. Mijn vriend komt uit het buitenland dus er komen wel vaker vrienden van hem op bezoek. Iedereen is altijd heel leuk en het is ook altijd gezellig/geen problemen. Maar één keer kwam een vriendin van hem op bezoek en toentertijd woonden we nog niet officieel samen maar toen heb ik gezegd dat ze van harte welkom was in mijn appartement waar ik een logeerkamer had omdat mijn vriend alleen een studentenkamer had. Nou allemaal leuk en dat weekend zouden we met allemaal mensen naar een groot dancefeest gaan. Maar toen kwam die meid en ze gaf letterlijk alleen mijn vriend aandacht. Ze negeerde mij gewoon echt compleet ?? Ook toen we met z’n drieën een biertje gingen drinken reageerde ze niet op wat ik zei maar wel op alles wat mijn vriend zei. Ik vond het zo awkward allemaal, ook voor mijn vriend want die wist ook niet wat hij er mee aan moest. Het vreemde was dat ik dat meisje het jaar van te voren al had ontmoet en toen was ze heel vriendelijk dus ik begreep echt haar probleem niet.
De dag na het feest zat ze op mijn bank koffie te drinken uit mijn favoriete poezen-mok en toen was ik er helemaal klaar mee (haha petty van mij). Toen kwam ze er achter dat het OV naar het vliegveld helemaal op zijn kop lag en toen moest ze direct alles pakken en weggaan. Omdat ik er zo klaar mee was heb ik niet aangeboden haar met de auto naar het vliegveld te brengen.
Zeker omdat het dan ook om een grotere pot gaat vind ik dat wel kunnen. Dat kan behoorlijk smaakgevoelig zijn, dus zadel je de ontvanger misschien wel op met een pot die niet naar smaak is, maar wel best prijzig is geweest.
Ik vind het wel karig maar niet gierig.
Ik vind het niet perse gierig, maar wel onhandig. Want de ontvanger van de plant moet dan snel een pot regelen of een bord oid kunnen missen om onder die standaard pot te zetten. Want in zo’n pot van de winkel zitten vaal gaten aan de onderkant toch?
Het hangt misschien ook nog van de omstandigheden af. Als het voor een normale verjaardag is vind ik het echt helemaal goed zo zonder pot. Als het voor bijvoorbeeld een huwelijk is, zou ik er misschien toch wel een pot bij doen. En dan zo neutraal mogelijk
Nee, is echt zo smaakgevoelig. Moet er bijvoorbeeld niet aan denken dat mijn Rotterdamse familie interieurspullen voor me zou kopen.