Ik weet niet als iemand tegen mij zegt ik heb op dit moment het geld niet maar ik maak het op datum X aan je over en ik kan het tot die tijd missen wat maakt het dan uit wat iemand verder op zijn spaarrekening heeft staan. Dat is toch iets wat je met zijn tweeën bespreekt. Kijk als ik het geld echt niet kan missen dan geef ik het aan maar dan zullen de meesten ook zo coulant zijn om het zo snel mogelijk terug te betalen. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Uiteindelijk krijg je het wel gewoon terug en zeker in het geval van festivaltickets snap ik het wel die kunnen de volgende dag ook uitverkocht zijn. Ik heb zo vaak tickets vooruit betaald toen iemand aangaf het niet zelf te hebben op dat moment. Mooi toch dat die persoon dan alsnog mee kan en dan duurt het maar iets langer tot ik het terug heb. Boeiend.
Nouja zoals ik zei als jij dat bespreekt en jouw vrienden vinden dat prima dan is er geen probleem, maar ik zou het respectloos vinden als mijn vrienden dit bij mij zouden doen.
Het komt op mij over alsof je wel even 2 weken mijn geld wil gebruiken en niet je eigen geld, maar hallo ik ben je persoonlijke bank toch niet? Dat is nu precies waarvoor banken er zijn. Of ik tijdelijk dat geld kan missen doet voor mij niet eens ter zake. Het komt erop neer dat je in dit geval in mijn beleving je eigen geld belangrijker vindt dan dat van mij, en ik vind dat gewoon respectloos naar de ander toe.
Ik ben heel gul en betaal met alle liefde van alles voor mijn vrienden maar dan wel op mijn eigen initiatief. En niet omdat jij bepaalt dat je liever mijn geld gebruikt dan je eigen.
Blijven spammen
Ja ik vind het ook gewoon belachelijk dat er zoveel herinnerd moet worden. Totdat zij degenen zijn die terugbetaald moeten worden en dan zijn ze er zeker als de kippen bij
omg ik kon geen Swish toen ik in Zweden woonde (door iets administratiefs, weet het niet meer precies) en voelde me echt een outsider hahahaha
Maar inderdaad nooit gedoe daar? Toch cultureel dan denk ik hoor, want met en bankieren app heb je het inmiddels ook zo overgemaakt, dan is Swish niet per se heel veel sneller
Dat is toch belachelijk? Tel al die bedragen bij elkaar op en knal het in een groepsapp waar hij in zit. ‘Hé Piet, ik krijg nog €68,50 van je voor de cadeaus van Tatjana, Pascal, Willem, Mohammed, Jennifer, Godfried, IJsbrandt, Yasmina en Marjolein. Kun je dit nu na 3 maanden eens betalen?’ Eens kijken of het dan wel kan (Ja, zielig als ie echt geen geld heeft maar aan de andere kant: eigen schuld, had ie maar niet steeds ‘mee’ moeten doen en zelf niet iets laten weten)
Love payconiq. Het is hier ook geen ding om betaalverzoeken te sturen. Iedereen haalt gewoon na het afrekenen gsm boven en done deal. Ik heb vrijdag 500 euro voorgeschoten en heb dat allemaal voor middernacht terug gekregen. Heb nooit moeten vragen achter geld en vind dat ook fijn dat op gewoon zonder probleem kan voorschieten en ik het direct terug krijg.
En als mensen geen payconiq hebben, dan is er nog instant overschrijving. Ik heb mijn nicht in Frankrijk overgeschreven en ze had het op hetzelfde moment op haar rekening.
Oh wauw dat is wel echt vervelend. Gaat toch om een groot bedrag. Ik kan voor deze situaties de App “tricount” aanraden. Kan je perfect bijhouden wie wat betaalde. Je ziet ook tussentijds wie hoeveel aan de andere partij(en) moet. We gebruiken dat telkens we op vakantie met vrienden zijn. Je stopt dan best meteen de uitgaven er in. Vb meteen na het afrekenen etc.
Ja echt he, mensen zitten 24/7 op hun telefoon maar kunnen niet even 10sec nemen om gelijk ene tikkie betalen
Ik snap dit ook eeecht niet het is twee seconden werk.
Ik herken me hier wel in tijdens uitgaan gaf ik altijd rondjes aan mensen. De andere mensen hadden dat allemaal in wie betaalt wat gezet. Wat ze zelf betaald hadden dan. Aan het einde van de rit moest ik 70 euro betalen terwijl ik echt dacht uhm al mijn rondjes staan er niet in waarom doen jullie zo krampachtig. Iemand betaalt een keer een rondje en later betaalt iemand anders die. Ik heb het wel betaald maar dacht wel van als we het zo doen zouden jullie mij volgens mij geld moeten betalen en niet andersom. Nu heb ik gelukkig genoeg mensen om me heen die zeggen nee nu betaal ik jij hebt al zoveel betaald.
Wat een geduld! Ik had al lang gezegd dat hij uitgesloten is voor het meedoen aan gezamenlijke cadeaus totdat hij zijn openstaande schuld had betaald.
Maar waarom zette jij jouw rondjes dan ook niet in die wbw?
Ik vind dat zelf een beetje gek om een wbw voor rondjes in de kroeg te doen, maar als iedereen het doet en ik anders 70 euro moest betalen zou ik het wel doen.
Die wbw was niet voor rondjes in de kroeg. We waren een commissie dus dan blijf je soms bij elkaar eten met zijn allen, heb je uitjes en moet je kleding bestellen. Het was dus bedoeld voor commissie uitgaven en toen ging een deel daarvan ook alles van de kroeg erin zette maar dat merkte ik pas aan het einde van het jaar. Ik ga niet elke keer kijken wat iedereen invoert dat is ook op basis van vertrouwen en aan het einde van het jaar kan je dan niet meer zeggen ja ik heb toen X betaald voor jullie want hoe weet je voor wie je wat betaald hebt als het zo lang terug is.
Er zit een code op die app toch?
Ik zou me eerder druk maken om contactloos betalen dan die app. Als het goed is wordt je app namelijk ook direct geblokkeerd als je simkaart geblokkeerd wordt. Bij de ING wel in ieder geval!
Ah zo, wel stom dan inderdaad dat ze daar ook die rondjes op gingen zetten.
Ik zou gewoon stoppen met vragen of hij meedoet met een gezamenlijk cadeau.
Dit is volgens mij precies waar het om draait. Ze vinden het geld teruggeven (en dus jou) niet belangrijk genoeg. Uitgezonderd die mensen die écht krap bij kas zitten, maar ook die zullen het wel binnen 3 weken betalen (want weer salaris). Alles gaat (bij de niet krappe medemens) om prioriteiten stellen en blijkbaar ben jij (men) die prioriteit dan niet…
Dit slaat toch alles😮