Gierige acties

In het buitenland iemand komen opzoeken zegt niet dat je gegarandeerd daar ook kan slapen.
Ik zie wel vaker dat mensen elkaar opzoeken in het buitenland en dan een hotel nemen daar.
En iemand opzoeken in het buitenland is ook vaak een uitje en de plek ontdekken ipv alleen samen op een kamer zitten kletsen. Vakantie/weekendje weg is het dan ook al gauw, dat is fijn als dat met kosteloze overnachting kan en daar mag je dan toch best blij mee zijn?

Ik zeg overigens ook alleen hoe ik ermee om had gegaan, niet of dat nou zo had moeten zijn.

Dat kan.
Ik zeg niet dat ze op dr knietjes dankbaar moet zijn he. De keren dat ik in het buitenland vriendin ging opzoeken kon ik ook bij hen slapen en omgekeerd zorg ik er zelf voor dat ze een eigen kamer hebben met een fatsoenlijk aerobed. We hebben zo’n ding gekocht puur voor het geval mensen bij ons willen slapen en ik ze een fatsoenlijke plek aan wil kunnen bieden.

Ik zie alleen ook gebeuren dat vrienden van ons andere vrienden in het buitenland opzoeken die gewoon echt niet ruimte genoeg hebben voor 2 personen en die nemen daar altijd gewoon een hotel. Die gaan ook om de vrienden op te zoeken, maar ook om het land te ontdekken, uit eten te gaan, te gaan hiken, etc. Daar is niets mis mee,
als de ruimte er simpelweg niet is, vind ik.
Als de ruimte er wel is vind ik inderdaad het wel zo netjes om die ook te bieden en ervoor te zorgen dat het verblijf goed verzorgd is. En het enige wat ik zeg is dat ik daar blij mee zou zijn.

Blij. Niet (overdreven) dankbaar en alsof er iets gerealiseerd wordt wat heel veel van iemand vraagt en niet gewoon normaal is. Gewoon blij als in happy en oh wat fijn zeg.
Jezus, wat kunnen mensen hier toch op alle slakken zout leggen zeg. Ik zeg hoe ik ermee om zou gaan en dat ik BLIJ zou zijn, niet dat ik iemand mn eerste kind erom zou schenken.

6 likes

Ik vond jouw post erg gepikeerd overkomen, vandaar mijn reactie.

1 like

Ik ben het wel met jou eens hoor. Ik woon zelf in 't buitenland (op ongeveer 11 uur vliegen van NL), en al een aantal vrienden zijn mij komen opzoeken. Meestal niet direct op uitnodiging van mij, maar gewoon iedereen is welkom kom wanneer je wilt. Ik heb gewoon een logeerkamer waar ze kunnen slapen met een 2 persoonsbed. Maar ja omdat het zo ver weg is komen de meeste ook voor langer dan 1 week. Ik en mijn vriend hebben gewoon ons leven hier, en werk en alles. En kan dan echt niet altijd voor elke vriend die langs komt elke dag ontbijt etc regelen, los van wat er al in huis is natuurlijk. Of entertainment? Al doe ik natuurlijk altijd super erg mijn best zo veel mogelijk vrij te hebben om samen leuke dingen te doen. Maar met meerdere vrienden die komen per jaar kan ik niet echt veroorloven altijd 2 weken vakantie te hebben. Sommige mensen die komen verwachten echt dat je alles uit je handen laat vallen en 2 weken vrij neemt want zij komen jou toch opzoeken.Terwijl ze inderdaad ook vooral voor dit fantastische land komen. En het dus niet zo is dat ik er specifiek om vraag om dan en dan te komen, al vind ik 't wel super leuk (en soms dus een beetje vermoeiend). Anyway 1 vriendin die deed echt zo van ik heb al deze superdure vlucht betaald om jou op te zoeken, nu moet jij mij 3 weken entertainen en alles qua eten fixen haha. Meeste van mijn vrienden zijn gelukkig super relaxed. Ik ben trouwens zelf ook nog vaak genoeg in NL.

17 likes

Dit is echt echt schandalig! Ik neem aan dat jullie inmiddels geen vriendinnen meer zijn?

Oh ik had te snel gelezen, het was dus gewoon alleen de vriendin van je broertje. Het is hoe dan ook onbeschoft :angry:

2 likes

Ja god ik probeer daar ook super duidelijk in te zijn, had ik vorig jaar nog een vriendin die zei " maar ik had niet verwacht dat je de héle dagen moest werken???"
Maar goed deze vriendin kwam ook onverwacht opeens een week langs in plaats van een weekendje wat ik ook vrij heftig vond, heb daar wel echt van geleerd dat ik extreem duidelijk moet zijn in het vervolg want ik vind een kamer delen met iemand die bij jou toch "op vakantie"is terwijl je zelf gewoon moet werken echt doodvermoeiend.

3 likes

Dit doet me allemaal denken aan dat mijn man en ik het zo lastig vinden om nee te zeggen tegen gasten. Ik moet wel zeggen dat onze gasten wel iets verder dan een uur (of elf) moeten reizen dus het is gewoon wat lastiger. In ons vorige huis hadden we twee slaapkamers, maar de tweede stond vol met een bureau en spullen. Dus als we gasten hadden sliepen ze in de woonkamer.
We hadden alleen echt geen zin in zijn beste vriend + vrouw die dan een week zouden blijven, en mijn man zei al tegen ze dat ze midden in de woonkamer zouden liggen en het was gewoon niet ideaal. Maar zij vonden het wel prima. Uiteindelijk had mijn man de oplossing: als cadeau gaf hij een paar nachten in een Airbnb!
Haha echt hoeveel geld hij heeft uitgegeven zodat we geen gasten hadden.
Ik ben blij dat we nu wel een goede logeerkamer hebben want ik kan echt niet ongastvrij zijn. Al vind ik het alsnog vervelend, gelukkig kan er nu niemand komen.

3 likes

Ik woonde een jaar in het buitenland, en toen vond ik een vriendin die me kwam opzoeken (hoefde ook niet voor veblijf te betalen) mopperend op haar kamer omdat ze het gevoel had op bezoek te zijn ipv op vakantie omdat ik overal al eens was geweest en we het niet meer samen konden ontdekken :sweat_smile: later reed ze een dikke deuk in onze huurauto (huilen en hysterie) maar kan gebeuren, dus kosten splitten. Vervolgens komt ze heel blij met de mededeling: super chill mijn ouders betalen mijn deel! He le maal klaar mee aan het eind van haar bezoekvakantie

28 likes

Ik vind het irritantste aan gasten (woon ook in buitenland) dat ze er de hele tijd zijn. Echt vanaf dat je wakker wordt tot ‘s avonds laat ben je dan bezig en niet alleen in je eigen huis, er is maar 1 vriendin waarvan ik dat kan hebben. Familie al helemaal niet haha, maar mijn ouders kan ik het niet weigeren vind ik. Maar ben altijd zooo blij als mensen vrijwillig in een hotel gaan!

10 likes

Het is ook een Nederlandse uitdrukking: ‘Visite en vis blijven 3 dagen fris.’

35 likes

Ik zou dit op een bord printen, het nieuwe live love laugh

34 likes

Oh de horror, alle herinneringen komen weer helemaal boven

De vriendin die met een kennis kwam logeren lekker budget 5 dagen en mijn hele huis leegvrat en dan als aanvul-boodschappen thuiskwamen met de goedkoopste suikermuesli ipv de dure bio ze had opgevroten en een smerige geurkaars uit de Poundstore.
De mensen die 3 dagen fulltime gegidst dachten te worden of die dachten dat ik weer mee wilde naar de standaard attracties inderdaad. Met de Olympische Spelen leefde ik half tussen de vuile was die de vriend van mijn nichtje uithing (want alleen handbagage mee want lekker goedkoop!)

Nee dat mis ik niet aan Londen

4 likes

Echt precies dit! Wij wonen in een appartement, eerst hadden we een logeerkamer, maar dat is nu de kinderkamer. In het begin sliep onze zoon bij ons op de kamer, maar na een jaar alleen nog als er bezoek was. Maar dan werd hij ineens elke dag om half 6 wakker (waarschijnlijk als we draaiden in onze slaap ofzo) en iedereen met hem. Sindsdien slaapt mijn familie vrijwillig in een hotel. ik vind het wel supervervelend qua kosten, maar het is stiekem ook wel lekker dat je begin van de ochtend en eind van de avond even voor jezelf/je gezin hebt.

3 likes

Haha zo herkenbaar al die verhalen van vrienden die “op bezoek” willen komen als je in het buitenland woont. Ik kreeg zelfs wel eens verzoekjes om te blijven slapen van mensen die ik amper kende of al jaren niet had gezien?

Ik vond het trouwens meestal alleen maar heel leuk als vrienden op bezoek kwamen hoor, maar niet iedereen weet zich te gedragen (en van sommigen kan ik ook gewoon meer hebben dan van anderen)

1 like

Same, ik kan met 1 vriendin op vakantie of met mijn vriend (of ouders en broertje), de rest komt er echt niet in. Vooral groepsvakanties. Dat is echt mn grootste nachtmerrie.

3 likes

Haha jaaa wij hebben dit ook, haat het om zo dichtbij anderen in de buurt te slapen en een badkamer en wc te delen. Dus ook een “gastenverblijf” achter in de tuin met alles er op en er aan. Geef gasten gewoon de sleutel er van en daarmee kunnen ze ook in huis komen, mocht dat nodig zijn. Maar dan ben je allemaal wel gewoon op jezelf zeg maar.

2 likes

Kan je niet zo’n houten hok met zaagselwc en een hartje in de houten deur in de tuin zetten? Super authentiek!!!

5 likes

Haha doet me denken aan dit plaatje:

65 likes

Mijn neef stuurde mij eens een berichtje. Hij wilde op stedentrip met zijn vrienden en of ik dan voor taxi zou willen spelen?! Ik woon niet eens in die stad, het is vreselijk om daar te moeten rijden en er is een supergroot en goed werkend metrostelsel. Dat heb ik hem dus ook maar duidelijk verteld.

8 likes