O ik geef juist expres zonder pot vaak omdat ik het zo smaakgevoelig vind. Koop gewoon een duurdere, apartere plant. Nooit nagedacht of dat gierig over komt haha.
Omg haha kneus
Beetje laat, maar heb ik ook wel eens gedaan en dan van inpakpapier een soort potje eromheen gevouwen (kan het niet beter uitleggen ), zodat het er wel leuk uit zag. Zeker bij grotere planten zou ik zelf graag de pot willen uitzoeken als ik m cadeau kreeg
Omg wat een rare gedachte van die buurman! Alsof jij hem ook op belt om bij hem te kunnen slapen als je naar je ouders gaat want dat is zo lekker dichtbij
Hahaha ja wtf. En zelf maar weggaan zodat hij een hotel heeft ga ik ook zeker niet doen
Vorige week gaan lunchen met een vriendin. Zij had betaald en een tikkie gestuurd. Allemaal prima en verder niks aan de hand. Alleen vertelt ze nu dat ze het bonnetje heeft gedeclareerd op haar werk. Ben bijna in staat haar een tikkie te sturen voor mijn deel van de lunch.
Heeft ze jouw deel ook gedeclareerd? Dan zou ik het zelfs misschien wel terugvragen. Gewoon ‘joh, ik zit te denken… als je werk mijn deel ook betaald heeft, zou je dat dan terug willen betalen? Anders heb je eigenlijk €…,- winst gemaakt’ en dan een ‘haha’ erachter terwijl je haar aan blijft kijken.
Oh dat zou wel heel aso zijn! Maar misschien heeft ze alleen haar deel gedeclareerd? Was het ook tijdens haar werktijd?
@Foefjeisthuis ja het hele bonnetje gedeclareerd. En het was niet onder werktijd voor haar maar ze kan het wel afdoen als een zakelijke afspraak.
@Victoria eh ja eigenlijk precies dat. Ik reageerde ook aardig verbaasd met “huh die lunch waar je mij een tikkie voor hebt gestuurd?” Kreeg als antwoord dat ik haar toch zeker wel dit extraatje gun?
Ok dan vind ik dat echt aso! Ik had wel eens dat ik voor mijn werk alleen op stap moest en dan ging er wel eens een vriendin mee. Dan declareerde ik alleen mijn lunch (die van haar mocht niet) en dan betaalde ik de helft van die van haar. Haha vond ik altijd meer dan logisch. Maar dit wat nu jou overkomt vind ik wel super gierig
Hm misschien dat ik dit ga onthouden voor als ik zelf een extraatje wil .
wat een ho!
Echt, ik zou dus wel passief agressief een Tikkie terugsturen en elke dag een herinnering.
Hahaha nee! Weet wel dat wij voorlopig niet meer gaan lunchen.
@Itsu neeee joh. Wat next level asociaal. Ik zou al een etentje of drankje betalen als ik niks van mijn ouders had meegekregen. Gewoon als bedankje.
Dit verhaal doet me denken aan een verjaardagsfeestje van een vriendin toen we vijftien waren ofzo. Een vriendin van haar had geen cadeautje gegeven, nou ja, prima. Vertelde ze later dat ze €15 had gekregen van haar ouders om aan de jarige te geven, maar dat ze die in haar eigen zak had gestoken.
Wow wat aso. Ik zou het ook doen zoals hierboven, de helft declareren en de andere helft samen delen
Ik vind het EXTRA gierig dat ze het zelf dus blijkbaar normaal genoeg vindt om het gewoon ff te vermelden?
Dit doet me denken aan mijn ouders vs de ouders van mijn schoonzusje. Mijn ouders betaalden haar complete vakantie inclusief vliegtickets en materiaalhuur afgelopen jaar voor 2 vakanties. Haar ouders laten mijn broertje op het eten en slaapplek na alles betalen voor de wintersport.
Dat is toch niet te vergelijken? Misschien kunnen haar ouders het wel niet betalen voor een persoon extra of vinden ze je broertje oud genoeg om het zelf te betalen.
Maar het is toch al heel aardig dat ze slaapplek en eten betalen. Dat vind ik echt niet gierig juist.