Gewoon de Tikkies een tijdje niet betalen?
Wauw nee ik kan hier niks zinnigs over zeggen
letterlijk een percentage van de sterke drank? Jeeeeeeetje.
Ja dit vind ik idd ook wel erg ver gaan! Wij doen idd bij thuis etentjes ook geen tikkie meer sturen.
Gaan we met een stel uit eten dan betaald elk stel voor zich / of met vriendinnen.
Phoee wel een moeilijke wat je nu moet doen, ik zou denk ik dan toch ook een tikkie terug sturen als zij die perse zo willen voortzetten.
Ja? Ik weet niet of ik dat āvind kunnenā terwijl ik dat een ander misschien ook zou aanraden.
Stoppen met me er aan ergeren en accepteren zoals het is, is natuurlijk ook een optie. Ben dus alleen erg benieuwd wat jullie allemaal zouden doen.
Haha ja of het lekker is dat weet ik niet hoor maar uitgebreider in ieder geval.
Ik zou net zo kinderachtig terug tikkies sturen met boodschappenlijstje, maar ook hoeveel ml van de olie die je hebt gebruikt en dat soort dingen erbij zetten. Een tikkie sturen voor het eten is tot daar aan toe, maar precies uitrekenen wat de limoncello heeft gekocht vind ik toch wel ultiem skeer.
En verder ben ik het eens met @Victoria, ik denk wel dat ze stoppen als de tikkies die jullie sturen veel hoger uitvallen.
Maar @Flamoes, hoe berekenen ze dat percentage? Stel je neemt 5 cl limoncello en een fles is 70 cl aan een prijs van 20 euro. Sturen ze dan een tikkie van 1,43 euro?
Haha ja dit!
De afschrijving van de meubels omdat ze 2uur op je stoel hebben gezeten. Syndicuskosten voor gebruik van de lift,⦠te grappig dit.
Haha precies!! Van dit soort acties word ik altijd heel petty. Sorry not sorry.
Uurtarief voor de boodschappen doen, het koken, afruimen en afwassen? Oh en natuurlijk ook: de kosten voor het aantal velletjes wc-papier dat ze hebben gebruikt als ze bij jullie naar de wc zijn geweest.
Echt interessant hoor, ik zou ook niet goed weten wat ik zou doen. Wat vinden zij hier dan āeerlijkerā aan? Want het is een feit dat jullie nu 1,5x betalen en zij maar 0,5x. Erkennen ze dat wel of niet?
Ik zou het denk ik nog een keer aanspreken en zeggen dat je aangezien je elkaar regelmatig ziet, het leuker zou vinden als gewoon ieder zijn eigen keer bekostigt. Of dat je voorstelt dat het andere stel bijdraagt door bijv het toetje en de wijn te regelen, zodat je op die manier de kosten split? Ik snap je namelijk helemaal dat ik ook geen zin zou hebben om tikkies terug te sturenā¦
ik zou niet meer met of bij hen willen eten, wat een gedoe.
Maar wat een doodvermoeiend leven als je alle kosten in je leven tot op de milliliter wilt uitrekenen om maar geen cent teveel aan je vrienden te verliezen 
Ik heb nu besloten dat als zij de volgende keer vragen naar een tikkie van ons dat ik ga zeggen dat ik dat gewoon niet ga doen en dat ze zelf maar moeten bepalen of ze het dan eerlijk vinden om nog wel tikkies te sturen. Ik wil eigenlijk gewoon niet van mijn standpunt afwijken. Zeker nu jullie dus ook zeggen het raar te vinden. Des noods betaal ik ook wel voor die knorr lasagne en die 60ml limoncello van mijn vriend.
Haha ik was eens op een groepsreis en daar was een meisje dat ook alles tot op de ml terugvroeg. Een voorbeeld: iemand vroeg of ze wat water uit haar fles mocht gebruiken om een vlek weg te poetsen. Zet ze eerst een streep op de fles, geeft hem aan die persoon en zet vervolgens weer een tweede streep tot waar het water stond na gebruik. Rekenmachine erbij; kwam neer op ā¬0,12 ofzo.
Zo hield ze alles bij en aan het einde van de rit kreeg iedereen die iets van haar gebruikt had de rekening. Mensen durfden niet eens een tijdschrift van haar te gebruiken; stel je voor dat je per gelezen pagina moet betalen oid.
Ik zou hele tijd denken aan de vrekkigheid van het tikkie dat je na het eten gaat ontvangen. Dat ontneemt toch je hele zin om bij iemand te gaan eten.
Fascinerend, echt een kandidaat voor extreme cheapskates.
Ja, erg hĆØ
Ben benieuwd of ze nu heel rijk is.