Hmmm, zo te lezen sta ik hier dus toch anders in. Vind 2 vakanties volledig betaald krijgen vs 1 vakantie mee mogen eten niet echt in verhouding staan. Vooral omdat ik weet dat doe ouders ook vrij goed zitten financieel.
Ik vind eerder dat jouw ouders heel gul zijn, en niet dat haar ouders gierig zijn. Juist aardig dat jouw broertje mee mag en ze zelfs zijn slaapplek en eten betalen!
Maar dat jouw ouders dat doen betekent toch niet automatisch dat haar ouders dat ook maar moeten doen? Of vind je dat zij dat van je ouders dan moet afwijzen?
Ja van jouw ouders is het natuurlijk extra lief!
Maar iedereen maakt hun eigen keuzes. En dat hoeft toch niet altijd precies hetzelfde/even duur te zijn.
Ja precies! En ik ging voor mijn werk dus ze hoefde niet mee maar ik vond het dan wel een soort van netjes om in ieder geval de lunch te splitten
Hoe is dit afgelopen?
Sorry maar ik vind het gieriger om te verwachten dat wat je zelf besluit om te geven, ook minimaal terug verwacht (dus als je als ouder de vakantie voor je schoondochter betaalt, verwacht dat je zoon ook volledig gratis op vakantie mag met haar ouders). Dat lijkt me niet bepaald de essentie van zo gul zijn om iemand mee op vakantie te nemen. Overigens vind ik het wel zo netjes om dan als schoondochter zijnde een keertje de drankjes/het eten/whatever te betalen als bedankje. Maar om verbolgen te zijn omdat de ouders van je schoondochter/schoonzus niet de gehele (gezamenlijke) vakantie van je zoon zouden betalen omdat je dat zelf wel zou doen⊠It blows my mind.
Ik denk dat de crux (althans voor mij) is dat het hier om beiden ouders gaat en die hebben in principe niets met elkaar te maken, zeker niet als de kinderen volwassen zijn. Ik zou het anders vinden als zij (de broer en schoonzus) die ouders mee op vakantie zouden nemen. Dan zou ik inderdaad verwachten dat zij net zo gastvrij zijn en voor die ouders betalen. Maar de ouders van de schoondochter hebben toch niets te maken met wat de ouders van de poster en vriend doen?
Bedankt iedereen voor de reacties. Mag ik ook een ander ding peilen in dezelfde situatie: schoonzusje mag gratis mee op vakantie en geeft geen bedankje door bijv een keer de boodschappen te doen tijdens de vakantie of te trakteren. Is dat wel gierig?
Ja dat vind ik wel gierig!
Zijn er mensen zo opgevoed? Ik zou me dan schuldig voelen. Al betaalt ze maar de drankjes en kost het maar 10 euro, dan is het gebaar tenminste wel gemaakt
Of misschien post ze hier ook in het âHet leed dat schoonfamilie heetâ topic en vind ze het eigenlijk een straf om mee te moeten .
Geintje ofcourse. Ook al zou ik het erg vinden ik zou altijd of op vakantie iets betalen en of een bosje bloemen ofzo brengen na afloop.
Hahaha ja âJezus ik mĂłet met mijn schoonfamilie mee op vakantie maar ik heb er echt geen zin in, maarja zij betalen dus gratis verkansieeeeeee!â
Ik vind dit ook wel afhangen van de situatie waarin je schoonzusje zit. Als ze een laag/geen inkomen heeft waardoor trakteren ineens een vrij groot bedrag is vind ik het niet gierig. Hierboven wordt benoemd om dan tenminste iets kleins terug te doen wat ik snap, maar ik zou me dan zelf heel ongemakkelijk bij de verhouding voelen (iemand betaalt een hele vakantie voor mij en ik geef drankjes van 10 euro terug).
Karrrrrrma
Vind het altijd zo verrot met benzine kosten. Ik heb 3 weken gereden 70 km heen en 70 km terug en had toen geen tikkie van de benzinekosten naar een vriendin gestuurd. Nu zijn we van de week met haar auto gegaan en dat was 40 km heen en 40 km terug. En ik krijg net een tikkie binnen. Ik wil het wel gewoon betalen, daar heb ik geen problemen mee maar ik vind het dan wel gek dat zij niet bedenkt: âgoh Jones heeft geen tikkie gestuurd voor bijna het dubbele.â Dus nu heb ik aan de ene kant zoiets van stuur ook een tikkie nog voor 3 weken geleden (en dan zeg ik iets van oooh ik besef me nu dat ik nog geen tikkie voor de benzine van toen heb gestuurd) of ik laat het erbijâŠ
Kun je dat dan niet gewoon tegen haar zeggen? Ik zou zoiets zeggen als dat je een tijdje terug ook geen geld hebt teruggevraagd voor de benzinekosten en of jullie dat dan niet gewoon kunnen compenseren door allebei niks te betalen.
Ik zou denk ik terug appen met de vraag of jullie het kunnen verrekenen met de kosten die jij gemaakt hebt.
Ik vind het heel normaal om er wel wat van te zeggen! Desnoods zeg je inderdaad dat je het vergeten bent en vraag je of ze een tikkie van jou wil (die dan hoger is) of dat ze het erbij wil laten en het zo wel goed is.
Ja inderdaad, want dan is het evengoed in haar âvoordeelâ. Thanks!