Ik vind dat je in dit geval ook gewoon een berichtje kunt sturen met
“ik krijg een tikkie van de benzine, en ik snap dat je de kosten wilt splitten, maar die 140 kilometer van vorige keer hadden we ook nog niet verrekend. Dat was ik zelf ook vergeten! Wil je het erbij laten of wil je het verschil verrekenen?”
Ja precies dit, erg netjes verwoord!
Laat je weten wat ze zegt? Ben daar wel altijd benieuwd naar @Jones
Ik denk dat dit verhaal meer in de categorie ‘ondankbaarheid’ valt dan echt gierigheid, maar anyway, ik wilde het even delen. Ik werk in een supermarkt, en een paar weken geleden werd onze winkel in de avond gebeld door een mevrouw, die vertelde dat ze een pinapparaat van onze supermarktketen had gevonden, op straat voor haar huis. Dus de enige aanwezige medewerker met een rijbewijs werd naar het huis van die vrouw gestuurd, hooguit 5 min rijden haha, maar goed, het was onder werktijd dus wel sneller dan fietsen. Daar aangekomen blijkt het zo’n tablet te zijn die gebruikt wordt bij het bezorgen van boodschappen, iets wat onze vestiging niet doet, dus dat apparaat was niet eens van ons, maar oke. Mijn collega neemt het apparaat aan, en biedt de vrouw een boeket bloemen aan dat hij als dank had meegenomen uit de winkel. Die vrouw: “Oh, krijg ik geen boodschappenpakket?”. Die collega had zoiets van : "Uhh nee, heb alleen een bloemetje voor u. " En ging toen maar snel weg, haha. Waar haal je het lef vandaan. Een kleine goede daad doen en meteen een gratis pakket boodschappen verwachten Sowieso doet onze vestiging daar helemaal niet aan, ook nooit van gehoord, haha. Wees blij dat je een bloemetje krijgt mens, je hebt alleen iets van straat geraapt en naar de winkel gebeld.
Sommige mensen.
Hahahaha wat een lef, krijg ik geen boodschappenpakket.
Waauuuw het lef!! Dat ze nog dat bloemetje kreeg …
Ik had die bos bloemen per ongeluk laten vallen. ‘Whoooo! Sorry mevrouw, maar ach, u wilde ze toch al niet. Fijne dag nog!’
Dat mag ze zelf bepalen
Er gaat een collega weg waar ik twee keer mee heb gewerkt. Nu wordt er voor het afscheidscadeau verwacht dat iedereen tien euro inlegt. Ben ik gierig als ik dat best veel vind voor iemand waar ik eigenlijk alleen de naam van weet?
- Ja dat is gierig
- Nee ik vind dat ook veel geld
0 stemmers
Ik zou lekker bij het inleggen zeggen: We kennen elkaar pas heel kort, dus ik leg dit in. En dan 5€ geven ofzo. En zelfs dat zou ik stiekem nog veel vinden, maar oké
Haha helaas heb ik een tikkie gekregen. Aan de ene kant wil ik er iets van zeggen. Maar aan de andere kant wil ik ook niet die zeurende collega zijn.
Ahhhrg wat irritant haha! Dan zou ik het af laten hangen van wat voor baan het is en wat je gaat verdienen/level het is of je er iets van zegt of niet. Ik zou ook chagrijnig zijn, maar afhankelijk van je precieze rol kan je dan wel gierig gevonden worden, en dan dus maar gewoon betalen.
Hmm, lastig. Heb je verder veel contact met die collega gehad? Ik heb ook eens ergens gewerkt waar dezelfde dag iemand weg ging en meer dan mezelf voorstellen had ik niet tegen haar gezegd. Ik heb toen niks ingelegd, maar we konden toen zelf contant geld in een potje doen dus dat is dan een stuk makkelijker…
Ik zou t tikkie gewoon negeren tbh
Nee echt nauwelijks contact gehad.
@anon18050057 we hebben een heel klein team. Zes man dus denk dat ik maar gewoon betaal en hoop dat ik er wat langer werk als de volgende collega vertrekt .
Ik zou het wel betalen omdat ‘waar trek je de lijn’. Moet dan iemand die 10 jaar met hem gewerkt heeft meer betalen dan degene die 1 jaar met hem gewerkt heeft? Of 1 maand? Of 3 maanden?
Goed punt!
Ik zou gewoon voorzichtig vragen of je ook moet betalen
Zelf zou ik ook geen geld van een nieuwe collega vragen, maar wel zeggen dat diegene meebetaald heeft
Al vind ik 10 euro sowieso veel geld voor een collega trouwens, 10 jaar of 2x samen gewerkt.
Heb hetzelfde, 3 mensen van de afdeling gaan weg eind aug waar ik woensdag bij ben gaan werken. 1 iemand werkt mij in, de rest uiteraard niet gezien. Dus weet niet zo goed, ze vragen €7,50 aan iedereen maar idk of ik t ga doen
Ik zou het wel doen als hey 7,50 in totaal is.