Gierige acties

Haha ik was eens op een groepsreis en daar was een meisje dat ook alles tot op de ml terugvroeg. Een voorbeeld: iemand vroeg of ze wat water uit haar fles mocht gebruiken om een vlek weg te poetsen. Zet ze eerst een streep op de fles, geeft hem aan die persoon en zet vervolgens weer een tweede streep tot waar het water stond na gebruik. Rekenmachine erbij; kwam neer op €0,12 ofzo. :joy: Zo hield ze alles bij en aan het einde van de rit kreeg iedereen die iets van haar gebruikt had de rekening. Mensen durfden niet eens een tijdschrift van haar te gebruiken; stel je voor dat je per gelezen pagina moet betalen oid.

97 likes

Ik zou hele tijd denken aan de vrekkigheid van het tikkie dat je na het eten gaat ontvangen. Dat ontneemt toch je hele zin om bij iemand te gaan eten.

12 likes

Fascinerend, echt een kandidaat voor extreme cheapskates.

1 like

Ja, erg hè :joy: Ben benieuwd of ze nu heel rijk is.

1 like

Haha er bestaan echt zulke mensen! Wie weet waar het vandaan komt.

Dit is wel hoe je rijk wordt met een niet superhoog inkomen, dus ik denk echt wel. Niet te geloven trouwens, ik vind het altijd bijzonder hoe mensen op dit soort ideeën komen.

6 likes

Hahah dit is next level gierig :joy::joy::joy::joy:

Verveelde ze zich?!

2 likes

Maar dan ga je er wel vanuit dat zij naar een tikkie gaan vragen, misschien doen ze dat wel niet (als jij nooit tikkies stuurt)?

Vind het echt een gekke redenatie van hen. Met omstebeurt betalen zijn zij al veel goedkoper uit. Of zouden ze niet in de gaten hebben dat jullie zoveel duurder uit zijn? Gezien ze van de Knorr maaltijdpaketten zijn kan ik me voorstellen dat het geen echte keukenprinsessen zijn en misschien hebben ze niet door dat je voor bijv. vlees van de slager of vis van de visboer echt veel meer geld kwijt bent. Maar vind het sowieso óf om en om betalen óf tikkies sturen. Dus ik zou zeggen als zij staan op tikkies dan zelf ook maar tikkies sturen. Wie weet komen ze er dan wel snel op terug.

Ik zit nog een beetje op het randje met wel of geen tikkies. Omdat wij als een van de weinigen van onze vrienden al een huis hebben is het een stuk vaker hier dan bij anderen. Dus als men voor de tweede of derde opeenvolgende keer bij ons is stuur ik vaak toch maar een tikkie. Maar soms wel lastig want er is de laatste tijd bijv. ook echt zoveel wijn en bier doorheen gegaan omdat dingen vaak bij ons waren. Maar vaak heb ik het dan niet specifiek voor iets gehaald, maar wij zorgen altijd gewoon dat we genoeg in huis hebben voor ‘je weet maar nooit’. Vind het heel leuk dat dingen vaak bij ons zijn maar het wordt wel een aardige kostenpost de laatste tijd, want ja wat ga ik nou rekenen voor drank die we al in huis hadden? Niks dus haha.

2 likes

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik zou echt geen zin meer hebben om daar te gaan eten en vriendelijk voor de eer bedanken.

En @Sundance, brengen die mensen die bij jou over de vloer komen dan zelf nooit een fles wijn, biertjes of iets anders mee? Ik snap dat je het sowieso in huis wil hebben maar ik vind het echt ongepast om ergens aan te komen kakken, een hele maaltijd te verwachten en niet iets mee te nemen - wijn, biertjes, een bloemetje of iets voor het toetje/bij de koffie.

Ik zou met twee vriendinnen die hun huis hebben verkocht uit eten gaan bij een bepaald restaurant om te vieren dat ze hun huis hadden verkocht en daar echt heel veel geld aan over hebben gehouden (overwaarde). Nu zijn we laatst naar dat restaurant waar ze op wilden trakteren gegaan met zijn drieën en toen de rekening eenmaal kwam ging een van hen moeilijk doen over wie van ons drieën er moest betalen, omdat ze niet genoeg geld op haar rekening had staan, dus of ik en andere vriendin even van tevoren het tikkie wilden betalen zodat ze de rekening kon voldoen… Uiteindelijk heb ik toen toch gewoon mijn eigen deel betaald en mijn mond erover gehouden, dus het moment om erover te beginnen dat ze hierop zouden trakteren is nu wel voorbij. Vind het wel een enorme afknapper eigenlijk.

5 likes

Het vervelendste vind ik dat ze zich verschuilen achter dat ze ‘niet tegen oneerlijkheid en onrecht kunnen’ maar dan niet denken ‘nou we hebben de vorige keer bij hen gegeten, het is niet eerlijk als we nu een tikkie sturen.’ Dan kun je best tegen onrecht maar dan ben je gewoon gierig…

17 likes

Hmm ik zou zelf denk ik wel in het geval dat er regelmatig bij jullie gegeten en daarna flink geborreld wordt er de dag erna een tikkie uitgooien voor €5 pp ofzo, zeker als je regelmatig de gastvrouw bent itt roulering

Hahahaha neeee
Het is dat je zegt dat het verder heel leuke vrienden zijn…

1 like

Ik zou voor de grap de laatste 5 etentjes bij jullie verrekenen en dat bedrag verzenden in een Tikkie.

4 likes

Ik heb het al vaker hier gelezen, en ik heb niet iets nuttigs toe te voegen, maar ik kan er gewoon echt niet over uit dat mensen andere mensen ZELF uitnodigen, en vervolgens financieel gecompenseerd willen worden voor die uitnodiging.
Bizar tot en met!!!

37 likes

Haha als ik dit zou lezen zou ik ook echt denken dat het nare mensen zijn hoor, maar ze doen dus echt alleen zo over geld. (Ik zou dus ook nooit met hen op een gezamenlijke vakantie willen.) Verder zijn ze echt top.

Zoiets heb ik ook een keer gehad en ik wist niet wat ik moest doen. Van ons clubje van 4 collega’s gingen er 2 weg (ik en nog iemand) en de andere 2 boden ons een etentje voor een jaar later aan, inclusief al geprikte datum, om zeker te weten dat we dan weer zouden samenkomen en elkaar weer zouden zien. Superleuk idee! Je raadt het al, een jaar later kwam de rekening aan het einde van de avond en zeiden die twee: ja hoe zullen we het doen? Niemand zei iets, totdat één van de twee kadogevers zei: de rekening door vieren maar, en dat één iemand voorschiet? Het bleef zo lang stil dat ik maar betaald heb en van de andere drie bedragen terug gehad heb. Had het ook niet moeten voorstellen om voor te schieten misschien, maar het is ook niet dat iemand er achteraf op terugkwam en zei oh nee vergeten, we verrekenen het weer met jullie. Heel ongemakkelijk wel.

4 likes

Bij mijn afscheidsborrel enige tijd geleden had ik voorgeschoten, een open betaalverzoek gestuurd en foto van de bon meegestuurd. Heeft alleen mijn manager nog altijd niet betaald :joy: Maar dat is denk ik niet gierig, eerder een beetje lomp.

Geïnspireerd op het tikkie verhaal van hierboven, herinner ik me dat een vriendin van mij ook wel eens gierig is met tikkies. In principe sturen wij in de vriendengroep vaak tikkies na het eten, maar wanneer we met z’n 2-en eten vind ik dat vaak een verwaarloosbaar bedrag. Die vriendin stuurt meestal wel overal tikkies voor. Laatst had ik alleen dure boodschappen gedaan, denk aan 15-20 euro pp, en ik vroeg of ik haar dit keer wel een tikkie mocht sturen. Begon ze opeens dat ik de week ervoor bij haar en der vriend had meegegeten, dus dat dat elkaar wel beetje uitcancelde. Ook, nadat ze keertje na gezamenlijk etentje waar iedereen iets meenam meer geld uitgegeven dan de rest, ik zei dat ze daar best een tikkie voor mocht sturen, deed ze niet. Maar wel de maanden daarna steeds bij alle tikkies zeggen: ja deze betaal ik niet, want toen met dat etentje had ik echt veel geld uitgegeven (het viel echt mee trouwens). Ze pakt ook altijd het duurste vlees onder t mom van goed voor t milieu, en meerdere snacks, ook al weet ze dat het op mijn kosten is en ik meestal daar geen tikkie voor stuur.

Pff als ze niet tegen oneerlijkheid en onrecht kunnen moet je de volgende keer dat ze om een Tikkie vragen zeggen dat ze hun deel maar naar het Rode Kruis moeten overmaken.

8 likes