In NY omcirkelden ze gewoon “tip:…” op de bon en dan moest je zelf invullen hoeveel, ja doehoei, ik vulde elke keer 1 cent in als de service waardeloos was. En dat was bij heel veel zaken.
Walgelijk!
Hahaha dan leren ze het wel af. @Bertie kon je niet di3 ongevraagde cadeaus aan je management geven ipv de waarde ervan opgeven. Kunnen zij mooi die fles wijn, limoncello, enz opdrinken
Ik vind het daar zo moeilijk, want mensen leven echt van fooi en het is bijv. gebruikelijk om bij ieder drankje dat je bij de bar haalt fooi te geven. Ik wil geen uitbuiter zijn maar dat gaat me gewoon te ver. Zeker voor de prijzen die ze voor simpel eten en drinken vragen.
Ja het is ook heel dubbel hoor, de salarissen zijn ook kut maar ik vind wel dat je (ongeacht wat voor salaris je krijgt hoor) wel klantvriendelijk kunt zijn. 9/10 keer werden we echt slecht geholpen, ja sorry maar dan krijg je geen fooi.
Ik kom 8 uur later nog even mee doen met de fooi voor de kapper discussie. Er wordt best vaak fooi gegeven. Ik denk minder dan bij een restaurant of iets dergelijks, maar genoeg dat we met ons team van 3 kapsalons 2x in het jaar kunnen gaan uiteten, pretpark of wat anders leuks kunnen doen. Er zijn ook genoeg mensen die geen fooi geven hoor! En het verschil echt van mensen die 10 cent in een potje doen of 5 euro extra geven. Wat mij opvalt is dat vooral wekelijkse klanten altijd fooi geven. Ik denk omdat hun vaak ook net een stukje extra service krijgen en dat ook wekelijks terug zien.
De mensen die een paar euro fooi geven zijn vaak degene die je écht hebt geholpen door iets extra’s te doen, een fout van een andere kapper of van de mensen zelf hebt opgelost etc.
Het is denk ik 50/50 op een dag hoeveel mensen er wel en geen fooi geven. Ik kijk er ook echt totaal niet van op als mensen geen fooi geven hoor. Ik vind het ook niet nodig want ik doe gewoon mijn werk, maar wordt dus wel echt gedaan. Ook in iedere kapsalon waar ok heb gewerkt stond een fooien potje op de balie.
Edit: onze prijzen zijn denk ik wel 1/3 van de prijs van rob Peetoom. Niks ten nadele van hun prijzen hoor, maar dat scheelt denk ik ook al veel.
Lang verhaal kort; er wordt wel fooi gegeven bij de kapper door (geschat) 50% van de mensen die komt op een dag. Dit loopt van 10 cent tot wat wisselgeld tot 5 euro. Ik vind het persoonlijk niet nodig, wel heel lief! Meeste wordt gegeven als bedankje voor goede service, luisterend oor etc.
Er gaat echt een wereld voor me open. Nog nooit van gehoord (of gezien).
Ik ga ook naar Salon B, maar heb je ooit bij een andere kapper wel moeten betalen voor je kopje thee dan? Mijn salon B geeft ook niet aan dat het inclusief onbeperkt drinken is ofzo. Elke kapper biedt gratis drinken aan toch?
Kopje koffie of thee hoort gewoon bij de service toch? Voel me echt niet verplicht om fooi te geven daarvoor.
Lijkt me trouwens heerlijk om als mega gier 1 cent fooi te geven in Amerika zoals @anon31745129. Het liefst zou ik er dan nog bij zeggen van, ja sorry als je nou iets vriendelijker was dan gaf ik je 5 dollar.
Ik ging eens uit eten en de rekening was €31,80 ofzo, maar ik had alleen een briefje van €50 en wat kleingeld, dus ik legde €51,80 neer zo van ‘makkelijker met terug geven’. Na een kwartier hadden we ons wisselgeld nog steeds niet dus ik vroeg daarna, zegt dat meisje “oh ja maar als mensen er los geld bij geven gaan wij er altijd van uit dat de rest fooi is” ALSOF IK €20 FOOI GA BETALEN.
De keren dat ik fooi heb gegeven zijn echt op twee handen te tellen.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik ben nu toch wel benieuwd of ik zelf gierig ben. Stelling: je bent een gier als je gebruik maakt van je studentenkorting wanneer je 36 uur in de week werkt. (Normale baan niet per se een bijbaan.)
*Ik studeer dus nog wel
Ik gebruik mijn studentenpas af en toe nog want er staat geen datum op en ik ben al 4 jaar geen student meer.
Mijn studentenpas is nog geldig tot 2023 en ik ben volledig van plan er zoveel mogelijk uit te halen ;’’)
(ben inmiddels bijna een jaar geen student meer)
Oh misschien had ik het er duidelijker bij moeten zeggen maar ik studeer dus nog wel!
Oh maar dan toch sowieso niet? Dan ben je student en gebruik je korting voor studenten. Dat je er nog bij werkt, lijkt me dan bijzaak.
Mijn vriend vertelde gisteren zo’n raar verhaal over een collega. Ze gingen bowlen met een groepje van werk en een drankje kostte daar 2 euro, maar een kroket ook. En toen heeft een iemand dus de hele tijd alleen maar kroketten besteld ipv drinken omdat hij het geldverspilling vond om geld aan drinken uit te geven als je voor hetzelfde geld ook eten kan kopen(??) hahaha
En dat geld wat je vervolgens aan wc papier en diarree remmers uitgeeft, omdat je maag verrot is, is geen verspilling? Sommige mensen zijn echt te simpel
Hahah ik snap de gedachte wel. Winstmarge op drinken is veel groter dan bij eten, dus je krijgt soort van meer waar voor je geld. Daardoor drink ik wel eens bier in plaats van water met uitgaan omdat ik het gek vind om voor hetzelfde geld “minder” te krijgen. :’) En ook liever koffie dan thee bijvoorbeeld (als ik nog koffie mag hebben) omdat ik thee duur vind.
Uit welke film is dit? Ik moest hardop lachen hahah