Gierige acties

Kopje koffie of thee hoort gewoon bij de service toch? Voel me echt niet verplicht om fooi te geven daarvoor.

Lijkt me trouwens heerlijk om als mega gier 1 cent fooi te geven in Amerika zoals @anon31745129. Het liefst zou ik er dan nog bij zeggen van, ja sorry als je nou iets vriendelijker was dan gaf ik je 5 dollar.

2 likes

Ik ging eens uit eten en de rekening was €31,80 ofzo, maar ik had alleen een briefje van €50 en wat kleingeld, dus ik legde €51,80 neer zo van ‘makkelijker met terug geven’. Na een kwartier hadden we ons wisselgeld nog steeds niet dus ik vroeg daarna, zegt dat meisje “oh ja maar als mensen er los geld bij geven gaan wij er altijd van uit dat de rest fooi is” ALSOF IK €20 FOOI GA BETALEN.

53 likes

De keren dat ik fooi heb gegeven zijn echt op twee handen te tellen.

2 likes
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik ben nu toch wel benieuwd of ik zelf gierig ben. Stelling: je bent een gier als je gebruik maakt van je studentenkorting wanneer je 36 uur in de week werkt. (Normale baan niet per se een bijbaan.)

*Ik studeer dus nog wel

Ik gebruik mijn studentenpas af en toe nog want er staat geen datum op en ik ben al 4 jaar geen student meer.

23 likes

Mijn studentenpas is nog geldig tot 2023 en ik ben volledig van plan er zoveel mogelijk uit te halen ;’’)

(ben inmiddels bijna een jaar geen student meer)

13 likes

Oh misschien had ik het er duidelijker bij moeten zeggen maar ik studeer dus nog wel!

Oh maar dan toch sowieso niet? Dan ben je student en gebruik je korting voor studenten. Dat je er nog bij werkt, lijkt me dan bijzaak.

14 likes

Mijn vriend vertelde gisteren zo’n raar verhaal over een collega. Ze gingen bowlen met een groepje van werk en een drankje kostte daar 2 euro, maar een kroket ook. En toen heeft een iemand dus de hele tijd alleen maar kroketten besteld ipv drinken omdat hij het geldverspilling vond om geld aan drinken uit te geven als je voor hetzelfde geld ook eten kan kopen(??) hahaha

128 likes

En dat geld wat je vervolgens aan wc papier en diarree remmers uitgeeft, omdat je maag verrot is, is geen verspilling? Sommige mensen zijn echt te simpel

14 likes

Hahah ik snap de gedachte wel. Winstmarge op drinken is veel groter dan bij eten, dus je krijgt soort van meer waar voor je geld. Daardoor drink ik wel eens bier in plaats van water met uitgaan omdat ik het gek vind om voor hetzelfde geld “minder” te krijgen. :’) En ook liever koffie dan thee bijvoorbeeld (als ik nog koffie mag hebben) omdat ik thee duur vind. :see_no_evil:

2 likes

Uit welke film is dit? Ik moest hardop lachen hahah

Uit The Terminal haha

2 likes

Biecht. Ik heb paar maanden terug nog mijn studentenkaart gebruikt voor korting bij Weekday en ben echt al jaaaren geleden afgestudeerd. Meisje zei ook: goh, je studentenpas ziet er heel anders uit (blijkbaar zijn ze in de afgelopen 29292 jaar veranderd).

Dus dat doen we ook nooit meer :smile:

34 likes

Ik snap wat je bedoelt (vind zelf thee ook altijd zonde van het geld :stuck_out_tongue: ), maar je betaalt natuurlijk niet alleen letterlijk voor het warme water, maar ook voor het feit dat dat glas afgewassen wordt als het leeg is, het salaris van de ober/serveerster, de huur van het pand etc.

3 likes

Ik werk op een hogeschool en heb dus ook een medewerkerspas die erg op de studentenkaart lijkt. Die gebruik ik regelmatig om kortingen te krijgen.

19 likes

Hahah ik ben daarom van plan om net voordat ik ga afstuderen nog een studentenkaart aan te vragen, zodat hij recenter is met een recentere foto. Zul je net zien dat dan ineens wel de einddatum erop staat.

4 likes

Nou, dat is soms ook een fooi waard. Dat mensen dat aanvoelen. Heb ook een koffieplekje waar ze echt voordat je je lippen aan je eerste kopje koffie hebt gezet vragen of je nog iets wil drinken. Irritant aanwezig is ook geen fooi haha

1 like

Ik heb bij de kapper wel eens een Silent Chair geboekt. Zo fijn om geen koetjes en kalfjesgesprekken te hebben en ongegeneerd een tijdschrift te kunnen lezen! Daar wil ik best extra voor betalen.

19 likes

Dat is echt slim haha