Gierige acties

Ja precies dit, mensen bestellen bijv wel eens heet water bij de koffie om aan te lengen of het eerder genoemde voorbeeld van melkpoeder. Het ging dus echt om mensen die alleen heet water bestelde en verder niets. Maar het is dis
Ik vind wat @Nivi noemt, heet water goedkoper op de kaart, best een goede oplossing.

Btw ook genoeg mensen die hun eigen boterhammen opaten terwijl ze bij ons zaten :woman_shrugging: Gierige actie! Haha, autocorrect veranderde het in hoerige actie :grimacing:

2 likes

Dit vind ik juist niet gierig! Zou precies hetzelfde gedaan hebben. Heb zelf lang in de horeca gewerkt en het kwam ook geregeld voor dat mensen alleen een glas (kraan)water wilden bestellen. Nu vind ik het totaal geen probleem om kraanwater te brengen wanneer men al een glas wijn of koffie ofzo drinkt, maar als enige consumptie vind ik het wel gierig.

3 likes

Waar ik op dit moment werk serveren we nu alleen nog kraanwater naast een ander drankje, of als iemand medicijnen moet innemen oid. Maar dan is het vaak ook al ergens naast. Er werd bij ons zoveel misbruik van gemaakt, dus nu doen we het uit principe zo. Natuurlijk vullen we wel water aan als iemand bijv zijn wijntje nog niet op heeft.

Sommige mensen kunnen daar zo verontwaardigd om raken, echt bizar. Wat denk je dan, dat dat ons niks kost?

2 likes

Ja precies. Heb ook wel eens meegemaakt dat iemand een glas kraanwater wilde bestellen en ik weigerde, waarop die man vervolgens roept: oh ja, maar in dat geval is het voor medicijnen. Hoe kan je zo zijn?

2 likes

Ooh zo heb ik iemand eens 222 laten pinnen ipv 22. Het waren ook toeristen en zij hadden niets door, ik zag het daarna pas op het bonnetje en ben erachteraan gerend. Ik was heel gestressd en zo beschaamd en die mensen zo relaxed. Maar hallo je hebt net €200 teveel betaald!!

Dat met die water voor die medicijnen heb ik ook echt té vaak gehoord. Oh ja ook gierig: er was een vrouw die regelmatig kwam en elke keer wc papier stal door dat in haar broek te proppen. Maar echt hele rollen? Totdat mijn collega haar betrapte en heel hard riep: “wat denkt u dat u daar aan het doen bent!” Toen kwam ze niet meer

29 likes

Waarom zou iemand zich hiervoor schamen? Lijkt me logisch dat je niet meer wilt betalen dan nodig is, toch? Als je echt recht hebt op die kaarten vind ik het gewoon normaal dat je ze gebruikt hoor

Ben ik nu ook gierig? Men krijgt niets anders dan pickwick bij mij omdat ik dacht dat het juist goeie thee was🤔 #armegasten

2 likes

De lerarenkaart mag ik nog gebruiken maar ik ben in juni afgestudeerd dus de studentenkaart eigenlijk niet meer. Maar ja er staat geldig tot 2023 op :woman_shrugging:t2:

Oh, dan is het inderdaad wel wat schandaliger, maar hij is nog wel geldig, dus ik neem het je niet kwalijk… Zelf zou ik het ook doen, haha.

Ik kopieerde vroeger bonnen voor gratis koffie/thee bij de Kiosk, en dan zat ik elke dag met een gratis cappuccino in de trein :see_no_evil: Ik ben een monster.

36 likes

Wow ik ben echt wel verbaasd over al die horeca verhalen. In de meeste restaurants waar ik kom is kraanwater niet eens een optie. (Of misschien ben ik gewoon te pussy en moet ik het duidelijker zeggen, maar als ik om water vraag krijg ik altijd spa blauw. Ook als ik al een ander drankje heb.)

1 like

Bij meerdere restaurants waar ik werkte kreeg je spa blauw als je water bestelde en alleen kraanwater als je daar expliciet om vroeg!

2 likes

Dat is het inderdaad :see_no_evil: Ze maken echter wel zelf die bonnen, en doen helemaal niets aan beveiligingscodes o.i.d. In principe had iedereen die bon van internet uit kunnen printen en massaal naar de Kiosk kunnen gaan.

(Niet om het goed te praten hoor, maar het verbaasde me wel enorm dat ze zo weinig aan beveiliging deden)

Heb helemaal zin in water door deze verhalen dus ben nu lekker mn eigen kraanwater aan het drinken :nerd_face:. Vinden jullie water uit je eigen kraan ook het lekkerst? Vooral uit de badkamer haha misschien is dat een rare tik van mij…

16 likes

Nouja niet per se uit mn eigen kraan, maar wel uit mn eigen woonplaats. Toen ik in Amsterdam een keer water uit de kraan dronk vond ik het echt niet te zuipen

1 like

Mijn eigen woonplaats vind ik ook het lekkerst. (kom uit Amsterdam :laugh:)

1 like

Haha ja zo vind ik het water in het Oosten van het land niet te drinken! Maar ik heb geluk dat ik aan zee woon, dan krijg je geen water uit zuiveringsinstallaties, maar wordt het in de duinen gefilterd.
Ik vind flessen plat water ook altijd heel vies haha.

1 like

Als ik bijvoorbeeld bij een vriendin ga slapen in een andere stad dan kan ik echt balen van het water daar. Ook als we van vakantie komen drinken we als eerst smullend een groot glas kraanwater.

Woon trouwens in het midden/oosten waar ik het water naar Spa vind smaken

4 likes

Haha hilarisch, ik heb altijd heel erg een mening inderdaad over waar water lekker is en ga het ook bewust even proeven als ik op een nieuwe plek van.

Lekkerste water en dan op volgorde van lekkerheid:

1. Groningen
  2. Haarlem
  3. Den Helder
  4. Texel
  5. Alkmaar

Niet lekker:
Almelo
Maastricht
Apeldoorn

De rest van het water vind ik gewoon oké, niet bijzonder lekker maar ook niet meh.

13 likes

Heb ooit zelfs ergens gelezen dat in Utrecht het kraanwater hetzelfde is als dat van Barleduc en Sourcy!

1 like

Haha de kraanwater truc

Ik werkte ooit op een evenement in Amsterdam achter de bar. Komt er een oude man naar me toe en hij moest en zou kraanwater krijgen want die had hij toch echt nodig voor zijn medicijnen. Sowieso vond ik hem heel agressief en niet aardig. Maar daarnaast had die bar gewoon geen kraan, dus ook geen kraanwater. Hij flipte vervolgens helemaal dat ik hem niet even een flesje water gratis kon meegeven…

Ik geloof dat nooit zo met medicijnen. Als je medicijnen moet nemen op straat heb je er dus wel aan gedacht die pilletjes mee te nemen, maar geen flesje water. Daarnaast heb ik helemaal geen zin in een discussie over een glas water, dus als je het gewoon normaal vraagt op een lieve manier dan krijg je het gewoon van me. Maar sommige mensen doen meteen alsof ze overal gratis recht op hebben en denken met agressiviteit dingen voor elkaar te krijgen XD

1 like